طرز تهیه نان سیب زمینی خوشمزه و پرطرفدار در خانه

در این مطلب آموزش طرز تهیه نان سیب زمینی خوشمزه و لذیذ را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع نان نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه نان سیب زمینی خوشمزه و پرطرفدار در خانه

نان سیب زمینی از انواع نان های لذیذ و خوش طعم می باشد و شما می توانید به راحتی این نوع نان سالم را در منزل بپزید. در طرز تهیه نان سیب زمینی از سبزی معطر و سیب زمینی و تخم مرغ و آرد سفید و کره و فلفل سیاه و زردچوبه و نمک استفاده می شود.

نان از انواع خوراکی های محبوب است که برای پخت آن روش هایی متفاوت نظیر نان گردویی و نان تورتیلا و نان سیب زمینی و نان کماج وجود دارد و شما می توانید به کمک دستورات ذکر شده در پخت نان تنوع ایجاد کنید.

نان سیب زمینی

مواد لازم

  • سیب زمینی : 600 گرم
  • سبزی معطر ( شوید و پیازچه و جعفری ) : 75 گرم
  • تخم مرغ : یک عدد
  • آرد سفید : دو پیمانه
  • کره : یک قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه : یک قاشق چایخوری
  • زردچوبه : نصف قاشق چایخوری
  • نمک : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه نان سیب زمینی خوشمزه

برای پخت این نان ابتدا درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس پوست سیب زمینی ها را بگیرید و به آن ها مقداری نمک بیفزایید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها به صورت کامل پخته شوند.

بعد از اینکه سیب زمینی ها پخته شدند آن ها را درون ظرفی مناسب بریزید سپس کره را به سیب زمینی های پخته شده بیفزایید و به کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را له کنید. مقداری فلفل سیاه و زردچوبه و نمک به سیب زمینی های کوبیده شده اضافه نمایید.

دستور پخت نان سیب زمینی
در این مرحله از روش پخت نان سیب زمینی ، سبزیجات ساطوری خرد شده را به مخلوط سیب زمینی بیفزایید و تخم مرغ را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را هم بزنید تا ترکیب آن ها یکدست شوند.

بعد از اینکه مواد با یکدیگر ترکیب شدند آرد سفید را به آن ها بیفزایید سپس مواد را هم بزنید تا با آرد مخلوط شوند. نصف پیمانه آرد را روی سطحی صاف قرار دهید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید سپس خمیر را به خوبی ورز دهید تا آرد به خورد خمیر برود.

مراحل پخت نان سیب زمینی

خمیر را به قسمت هایی کوچک تقسیم نمایید و از خمیر چونه بگیرید سپس 1/2 پیمانه از آرد باقی مانده را روی سطح کار بریزید و خمیرهایی که به شکل چونه در آورده اید را روی سطح کار قرار دهید سپس خمیرها را به کمک وردنه به قطر دو میلی متر باز نمایید.

برای زیبایی بیشتر چونه ها آن ها را به صورت دایره پهن نمایید سپس تابه ای بزرگ را روی حرارت گاز قرار دهید و کف تابه را به کمک روغن چرب نمایید سپس خمیر را درون تابه قرار دهید و دو طرف آن ها را سرخ نمایید.

نان سیب زمینی خوش طعم

به روش ذکر شده همه خمیرها را بپزید و روی نان های داغ کره محلی بمالید تا کره به خورد نان ها بروند و اجازه دهید تا نان ها سرد شوند.

طرز تهیه نان سیب زمینی خوشمزه

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه نان سیب زمینی در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع نان را در منزل به راحتی بپزید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان