چه اتفاقی برای بدنتان رخ می‌دهد اگر هر روز سیب بخورید

یک مثل معروف وجود دارد که می‌گوید اگر هر روز سیب بخورید از مراجعه به پزشک بی نیاز می‌شوید. شاید این یک مثال کلیشه‌ای باشد، اما تا به حال از خودتان سوال کرده اید که چرا سیب می‌تواند شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز کند؟

چه اتفاقی برای بدنتان رخ می‌دهد اگر هر روز سیب بخورید
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :یک مثل معروف وجود دارد که می‌گوید اگر هر روز سیب بخورید از مراجعه به پزشک بی نیاز می‌شوید. شاید این یک مثال کلیشه‌ای باشد، اما تا به حال از خودتان سوال کرده اید که چرا سیب می‌تواند شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز کند؟

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، شواهدی علمی وجود دارد که نشان می‌دهند، خوردن یک لیوان سیب در روز واقعا می‌تواند کمک کننده باشد:

 سیب
روده سالم تری خواهید داشت

اکثر مردم به اندازه کافی فیبر دریافت نمی‌کنند. با داشتن 5 گرم فیبر در هر میوه متوسط سیب، یک عدد سیب 20 ٪ از هدف 25 گرم روزانه شما به فیبر را از بین می‌برد. فیبر نه تنها هضم شما را نرم و هموار می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند، بلکه میکروبیوم سالم (معروف به باکتری‌های خوب روده شما) را ارتقا می‌دهد. بیشتر فیبر سیب از پکتین حاصل می‌شود که اسیدی به نام بوتیرات تولید می‌کند. این اسید به ویژه برای تغذیه فلور مفید روده شناخته شده است.

سلامتی
ممکن است وزن کم کنید

آیا یک سیب در روز هم می‌تواند وزن اضافی را دور نگه دارد؟ احتمالاً بله. طبق یک بررسی انجام شده در سال 2018 در چندین مطالعه بر روی انسان و حیوانات، خوردن سیب با کاهش وزن همراه بود.

التهاب
التهاب را مهار خواهید کرد

التهاب سیستمیک یک عامل محرک در پشت بیماری‌های مزمن است، بنابراین خوردن هر روز یک سیب ممکن است کمک کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین است که تحقیقات نشان می‌دهد التهاب بدن را کنترل می‌کند. در همین حال، آنتی اکسیدان‌های اضافی مانند کاتچین و ویتامین C برای کاهش آسیب اکسیداتیو در سلول‌ها به این ترکیب می‌پیوندند.

دیابت
ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید

از آنجا که دیابت یک اختلال قند خون است، ممکن است فکر نکنید میوه‌ها در پیشگیری از دیابت جایی دارند. اما با داشتن فیبر و محتوای آنتی اکسیدان بالا، خوردن هر روز یک سیب در واقع می‌تواند تأثیر مثبتی در مدیریت قند خون داشته باشد. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که مصرف بیشتر سیب، در میان تعداد انگشت شماری از میوه‌های دیگر، با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط دارد.

سیب

شما ایمنی بدن خود را افزایش می‌دهید

پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد توجه زیادی است، اما سیب نیز در زمینه سیستم ایمنی بدن بسیار مثثبت عمل می‌کند. یک سیب خام متوسط حاوی 14 ٪ نیاز روزانه شما به ویتامین C است. دریافت کافی ویتامین C باعث عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن می‌شود، زیرا خواص آنتی اکسیدانی آن در برابر عوامل بیماری زا محافظت می‌کند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. کمبود این ویتامین حیاتی با حساسیت بالاتر به عفونت ارتباط دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان