با ۳ آفرودر برتر دنیا آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!

شاسی‌بلند‌های آفرودر لوکس معمولا خودرو‌هایی با سطح قیمت بالا، امکانات و پرداخت مناسب و شتاب قابل قبول هستند که به جز سهولت در استفاده در شهر، از هر تپه و چاله‌ای عبور می‌کنند.

فرادید: شاسی‌بلند‌های آفرودر لوکس معمولا خودرو‌هایی با سطح قیمت بالا، امکانات و پرداخت مناسب و شتاب قابل قبول هستند که به جز سهولت در استفاده در شهر، از هر تپه و چاله‌ای عبور می‌کنند.

با 3 آفرودر برتر جهان آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!

افزایش اعضای کلوپ آفرودر‌های ماجراجو، برنده بازی را تغییر نمی‌دهد. پس از آنکه سوزوکی نسل تازه جیمنی و جیپ نسل تازه رانگلر را به بازار فرستاد، بنز هم از مدل کاملا نوین جی کلاس رونمایی کرد. لندروور هم به فاصله چند ماه از خودرو پیشرفته دیفندر 2020 پرده برداشت و البته تحسین همگان را برانگیخت.

اخیرا هم که فورد برونکو را معرفی کرده و زمزمه‌هایی از بازگشت بلیزر محصول شورولت با همان استایل مشهور شنیده می‌شود. خب همه این‌ها یعنی رقابت بین بیابانگرد‌های جسور به شدت بالا گرفته است. اما آیا کسی هست که بتواند روی دست لندروور دیفندر بلند شود؟

احتمالا شما هم می‌پذیرید که بسیار سخت است خودروسازی با هر میزان اعتبار محصولی بهتر از دیفندر بسازد. حالا چه لندروور دیفندر مدل 1970 و چه نسخه 2020 این خودرو که نیم قرن بعد همه را محو خود کرده است.

با 3 آفرودر برتر جهان آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!

اتوکار به عنوان یک مجله مشهور و صاحب سبک اخیرا دو نام بزرگ را روبروی دیفندر 2020 قرار داده تا ببیند که عیار نسل تازه لندروور چقدر است و بهترین شاسی‌بلند لوکس جهان را کدام شرکت می‌سازد؟ شاسی‌بلند‌های آفرودر لوکس معمولا خودرو‌هایی با سطح قیمت بالا، امکانات و پرداخت مناسب و شتاب قابل قبول هستند که به جز سهولت در استفاده در شهر، از هر تپه و چاله‌ای عبور می‌کنند.

مجله اروپایی اتوکار هم با انتخاب نسل تازه بنز جی واگن و نیز آزاد کردن جیپ رانگلر از قفس سعی کرده به راستی‌آزمانی حرف‌های لندروور دیفندر 2020 بپردازد؟ آیا واقعا این خودرو که جایزه بهترین طراحی سال و نیز بهترین اس‌یووی سال 2020 موتورترند را از آن خود کرده، قادر است تولیدات برجسته جیپ و بنز را شکست دهد؟

در این بررسی جالب به وزن‌کشی اعتبار سه خودرو لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و بنز جی کلاس پرداخته ایم. در این آزمایش هر بلایی که تصور کنید سر این خودرو‌ها آمده تا قهرمان واقعی این رده مشخص شود. امروز "روز داوری" ادعا‌های بزرگ خودرو‌های مشهور است. شما فکر می‌کنید لندروور دیفندر جدید بهتر است یا جیپ رانگلر و یا بنز جی کلاس؟

لندروور دیفندر 2020 سری 110

با 3 آفرودر برتر جهان آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!

در جدال با دو رقیب دیرینه، نسل تازه دیفندر همان چیزی را که باقی شاسی‌بلند‌ها ارائه می‌کنند در خود دارد. یک شاسی نردبانی، اکسل خشک و موتور‌هایی با گشتاور زیاد چیزی است که در رانگلر و جی کلاس هم وجود دارد. آیا نسل تازه دیفندر واقعا بهترین خودرو این کلاس است؟

باید دید. تکلیف یک نکته را همین اول کار باید روشن کنیم. اینکه سواری با دیفندر روی جاده چند سروگردن بهتر و راحت‌تر از جی کلاس و رانگلر است و این امتیاز بزرگی است. در عین حال سوار شدن به دیفندر به دلیل سیستم تعلیق بادی راحت‌تر از دو رقیب دیگر است.

در بخش کابین هم با وجود قیمت بسیار کمتر نسبت به جی کلاس، این خودرو شگفت‌انگیزترین کابین را دارد. نکته خوب کابین دیفندر ادوات، آپشن‌ها و سوکت‌ها و خروجی‌های برق و یو‌اس‌بی و ... است که در جای جای خودرو تعبیه شده و کاربرد بالایی به اتاق دیفندر داده است.

موتور دیفندر هم که یک نسخه 2 لیتری توربو از خانواده انجینیوم است، با قوت 237 اسب کارایی مناسبی برای راننده دارد.

از آنجا که فاصله کف خودرو تا زمین بیش از 29 سانتی‌متر است و از سیستم تعلیق مستقل هم استفاده شده، دیفندر عملکرد حیرت انگیزی در بخش آفرود دارد ضمن اینکه با دو متر عرض و این ارتفاع بزرگترین خودرو کلاس است که به عمیق‌ترین چاله‌ها قدرت ورود دارد.


بنز جی 350 دیزلی

با 3 آفرودر برتر جهان آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!

درست برعکس دیفندر، سوار شدن به جی کلاس شبیه نشستن در یک کامیون یا وانت بزرگ است. تفاوت عمیقی بین کابین مجلل جی کلاس نسبت به اتاق ساده و دقیق رانگلر یا اتاق هوشمند و مدرن دیفندر وجود دارد. ظاهر جعبه‌ای خودرو با همه شکوهش ابدا رضایت‌بخش نیست و درست مثل جیپ برای عابران کمی خشن است.

لندروور دیفندر اینجا حکم یک الگو را دارد. موتور توربودیزل، 282 اسبی و سه لیتری جی کلاس هم حریف وزن سنگین بدنه نمی‌شود و خودرو را در کورس‌ها به محصولی کند تبدیل کرده است. مرسدس بنز با داشتن سه دیفرانسیل و قدرت قفل کردن آن‌ها توانایی بالایی در زمینه آفرود دارد.

به رغم این ویژگی مهم که جیپ دوتای آن را دارد و دیفندر هیچ، این دیفندر است که به لطف سیستم هوشمند و کامپیوتری خود قادر است قفل کردن چرخ‌ها و عبور از موانع را به شکل خودکار انجام دهد. بنز البته ابدا کم نمی‌آورد و کارایی خوبی در آفرود از خود بروز می‌دهد.


جیپ رانگلر رابیکن

با 3 آفرودر برتر جهان آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!

برای سوار شدن به جیپ کار سختی ندارید. کافی است کمی پایتان را بلند کنید تا سوار این خودرو استخوانی و باریک، اما همه جارو شوید. درست مثل دیفندر، رانگلر نیز طراحی مناسبی برای در عقب تدارک دیده و سهولت ورود و خروج یا بارگیری در آن ساده و مناسب است.

چیزی که برای خریداران جی کلاس یک دردسر جدی است، چون در خودرو برای باز شدن به فضای بسیار زیادی نیاز دارد که معمولا در شهر و پارکینگ‌ها یافت نمی‌شود. این خودرو که از موتور 2.2 لیتری توربو دیزل 197 اسبی سود می‌برد، عملکردی متوسط در بخش کشش و شتاب دارد.

بخشی از این وضعیت به دلیل لاستیک‌های خاصی است که رانگلر دارد و خودرو را کمی نامتعادل ساخته است. در بخش گل‌آلود رانگلر بهترین عملکرد را دارد و تجربه کار با آن لذت‌بخش است. حتی شاید بتوان گفت قدرتمندترین خودرو گروه برای آفرود است که بخشی از این موفقیت مدیون وزن اندک بدنه است.

ولی عیب بزرگ این خودرو ارتفاع اندکش از سطح زمین است که مدام به مسیر گیر می‌کند و صدا می‌دهد. این یک عیب بزرگ است.

با 3 آفرودر برتر جهان آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!


نتیجه نهایی

هر سه خودرو بهتر از نسل قبلی خود و سه آفرودر برتر جهان هستند، از هر نظر نیز نسبت به نسل‌های قبلی خود زیباتر و راحت‌ترند. از دنده اتوماتیک و اتاق راحت و کشش به نسبت بهتر و بالاتر برخوردارند و تعادلشان کم نیست. در عین حال برای تپه نوردی، گل بازی و شیب زنی بسیار قوی هستند.

با 3 آفرودر برتر جهان آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!

با اینهمه خودرویی که نمراتش اعلا، ظاهرش استثنایی و عملکردش چشمگیر است، لندروور دیفندر 2020 است. این خودرو به حق بهترین گزینه برای خریداران در این بخش از بازار و بهترین ساخته تاریخ لندروور است. دست جری مک گاورن درد نکند!

با 3 آفرودر برتر جهان آشنا شوید؛ غول‌های بیابان!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان