همه چیز در مورد شوره سر

همه چیز در مورد شوره سر

شوره سر یکی از رایج‌­ترین اختلالات پوستی است. اختلالی که شاید خیلی جدی به نظر نرسد، اما در مهمانی­‌ها، جلسات و قرارهای مهم شما را نگران خواهد کرد و مدام باید حواستان به پوسته­‌های ریز و سفید رنگی باشد که بر شانه و کتفتان می‌­نشیند و ظاهری ناخوشایند به‌­وجود می­‌آورد، باشید. درمان شوره سر تنها با پیدا کردن علت اصلی به وجود آمدن این اختلال محقق می‌­شود. اگر شما نیز مدت­هاست با شوره سر درگیرید و به دنبال درمان قطعی شوره سر می‌­گردید، ما برای شما یک پیشنهاد شگفت‌انگیز داریم! پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و هیچ قسمتی از آن را از دست ندهید.

همه چیز در مورد شوره سر

شوره سر چیست؟

شاید این باور در میان مردم وجود داشته باشد که شوره سر ارتباط مستقیمی با کم شستن یا نشستن موها دارد، اما این باور صحیح نیست. این اعتقاد نیز که شوره سر به میزان خشکی پوست سر ارتباط دارد نیز درست نمی‌باشد. شوره سر به علت رشد سلول­‌های روی پوست به وجود می‌­آید. سلول­‌هایی که به سرعت می­میرند و باعث ایجاد این عارضه می­‌شوند. در این حالت نه به راحتی قابل از بین بردن هستند و نه با شستشو پاک می‌­شوند. درمان شوره سر در بسیاری از موارد با یک شامپوی مناسب محقق می‌­شود، اما گاه علت به وجود آمدن این اختلال، عمیق‌­تر است و نیاز به دارو و تجویز پزشک دارد.

علائم ابتلا به شوره سر

به طور کلی باید گفت هر وقت روی شانه یا لباستان آثاری از ذرات ریز سفید رنگ مشاهده کردید، شما به شوره سر مبتلا شده‌اید. اما ابتلا به این اختلال علائم دیگری نیز دارد که در ادامه به برخی از آن‌­ها اشاره می‌­کنیم:

  • خشک شدن پوست(پوسته دادن و ورقه ورقه شدن) در ناحیه گوش، ابرو، پیشانی
  • ریزش موی خفیف
  • خارش پوست سر
  • التهاب پوست سر
  • ایجاد شدن نواحی چرب در پوست سر
  • آسیب دیدن پوست سر در اثر سرما

علل به وجود آمدن شوره سر

 در ادامه برخی ­از علت‌­های به وجود آمدن شوره سر را با هم بررسی می­‌کنیم:

قارچ­ها یکی از مهم‌­ترین عوامل به وجود آمدن شوره سر هستند.

محققان وجود قارچ­‌هایی در پوست سر را تایید کرده‌­اند. قارچ­هایی که چربی پوست سر را از بین می‌­برند یا آن را به اسیدهای چرب مورد نظر خود تبدیل می‌­کنند. البته برخی دیگر از محققان به نقش سیستم ایمنی بدن نیز اشاره کرده‌­اند. آن‌­ها معتقدند وقتی بدن نتواند با قارچ­‌ها مقابله کند، التهاب رخ داده و سلول­‌ها به سرعت تکثیر می‌­شوند. در نتیجه پوست با شوره سر مواجه خواهد شد. 

نقش استرس در ایجاد شوره سر به اثبات رسیده است.

همه چیز در مورد شوره سر

استرس چه روحی و روانی باشد و چه فیزیکی و ناشی از خستگی و خواب­‌آلودگی، می­‌تواند بر هورمون­‌های بدن تاثیر گذاشته و اختلالاتی را به بار آورد. استرس، سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و توان مقابله آن را با قارچ‌­ها و عوامل بیماری­زا می­‌کاهد. امروزه کمتر کسی است که نقش استرس در ایجاد شوره سر را رد کند. برای درمان شوره سر می‌­توان از شامپوهای ضد شوره سینره استفاده کرد که در فروشگاه مهتاطب موجود است.

رژیم­‌های غیر اصولی می‌­تواند روند شوره سر را تشدید کند.

بدغذایی یکی از عوامل اصلی ابتلا به شوره سر است. بنابراین باید از رژیم‌­های غیر اصولی پرهیز کرد و تنها زیر نظر متخصصان امر، اقدام به مصرف و یا کاهش مصرف برخی مواد غذایی گرفت. سلامت موها در گرو پرهیز از مصرف چربی­‌های مضر، شیرینی زیاد، غذاهای پر ادویه و سرخ کردنی­‌هاست. از طرفی مصرف سبزیجات، لبنیات و میوه‌­ها می‌­تواند سلامت را به موهای شما بازگرداند و در درمان شوره سر نیز نقش تعیین کننده‌­ای داشته باشد.

رنگ­‌ها، کرم­‌ها و مواد آرایشی نیز در ایجاد شوره سر نقش دارند.

برخی از رنگ‌­های بی‌کیفیت، کرم مو، چسب مو، ژل­‌ها، اسپری­‌های تثبیت کننده، واکس‌­ها و سایر لوازم آرایشی و بهداشتی ویژه موها، به علت نداشتن کیفیت و نیز عدم سازگاری با پوست سر باعث ایجاد شوره سر مزمن می­‌شوند. بهتر است حتما مواد آرایشی مو را از مارک­‌های مرغوب تهیه کرده و با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. انواع محصولات سینره ویژه پوست و مو را می­‌توانید از فروشگاه مهتاطب تهیه کرده و از مرغوبیت و کیفیت این محصولات لذت ببرید.

درمان شوره سر

درمان شوره سر را به طور کلی باید به دو دسته:

  • سنتی
  • دارویی

تقسیم بندی نمود. در طب سنتی برای درمان شوره سر آب سیب تجویز می­‌کنند. به این شیوه که ریشه و پوست سرتان را دقایقی با آب سیب ماساژ داده و سپس آب کشی نمایید. به جز آب سیب، سرکه سیب نیز یک درمان توصیه شده در طب سنتی برای از بین بردن شوره سر است. در درمان دارویی اگر میزان شوره سر کم و قابل کنترل باشد از شامپوهای ضد شوره نظیر سینره و امثالهم استفاده می‌­شود. اما اگر درصد شوره سر به حدی باشد که تنها شستشو با شامپو نتواند به درمان آن بیانجامد، قطره و داروهایی از سوی متخصص تجویز می­‎شود که باید به پوست سر مالیده شود تا اثربخشی آن انجام گیرد. به طور کلی باید گفت، شستشوی مداوم موها با شامپوهای با کیفیت ضد شوره از برند­های مطمئن و مرغوبی نظیر سینره تا حد قابل توجهی از میزان شوره سر کاسته و در درمان شوره سر موثر است.

از چه ضد شوره­‌ای استفاده کنیم؟

همه چیز در مورد شوره سر

اگر شما نیز دغدغه درمان شوره سر دارید، پیشنهاد ویژه ما برای شما استفاده از محصولات سینره است. شامپو ضد شوره سینره یکی از محصولات مفید و کاربردی در رفع شوره سر است که با  ترکیباتی گیاهی بیشترین اثر بخشی را در درمان شوره سر برجای می‌­گذارد. شامپو ضد شوره سینره هیچ‌گونه خطر و اثر نامطلوبی برای مصرف کننده نخواهد داشت و با کاربرد برطرف کننده پوسته ریزی و شوره سر، کاهش دهنده چربی پوست سر، برطرف‌کننده پوسته‌های مرده سطح پوست سر، ضد قارچ، ضد خارش و مناسب برای آقایان و خانم­‎‎ها در دسترس است. این محصول با کیفیت را تنها از فروشگاه­‌های معتبری چون مهتاطب تهیه نمایید. تمامی محصولاتی که در داروخانه آنلاین مهتاطب عرضه می‌شوند، از برندهای معتبر مانند سینره، اصل و دارای پروانه از وزارت بهداشت و دیگر سازمان‌های مربوطه هستند. بنابراین می‌­توانید از اصالت محصولاتی که تهیه می‌کنید، کاملاً مطمئن باشید و با آرامش به سلامتی و زیبایی خود بیاندیشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان