این گیاه مو را تغذیه و پر پشت می کند

مصرف دانه‌های کتان یا استفاده موضعی از روغن و ژل دانه کتان می‌تواند سلامت موهای شما را بهبود ببخشد. یک بار در هفته و اضافه کردن دانه‌های کتان به سالاد به زودی متوجه رشد بهتر موها می‌شوید.

این گیاه مو را تغذیه و پر پشت می کند
امروز بذر کتان را در رژیم غذایی و مراقبت از موهای خود قرار دهید!
 افرادی که خواهان موهای پرپشت هستند می توانند یک چهارم پیمانه بذر کتان را برای مدت یک شب در آب خیس کرده و صبح روز بعد روی بذرهای خیس شده 2 لیوان آب بریزند. سپس این ترکیب را حرارت داده و به هم بزنند تا مایع به شکل ژله درآید. پس از سرد شدن آن را به موها مالیده و به دلخواه می توانند به آن چند قطره روغن اضافه کنند.

چرا بذر کتان برای رشد موها مفید است؟

1. سرشار از ویتامین‌ E است

ویتامین ای یکی از بهترین ویتامین‌های موجود برای رشد مو است، چرا که حاوی آنتی اکسیدانی است که از آسیب به مو و پوست سر جلوگیری می‌کند. به علاوه گردش خون را افزایش می‌دهد. ویتامین ای از سفید شدن زود هنگام موها نیز جلوگیری می‌کند.


2. سطح PH و تولید چربی را افزایش می‌دهد

این دو فاکتور مستقیما سرعت رشد موها و سلامت آن را افزایش می‌دهد. بذر کتان التهاب پوست سر را کاهش می‌دهد و غده‌های چربی را تنظیم می‌کند تا میزان مناسبی از چربی را ترشح کنند.


3. موهای شما را تغذیه می‌کند

یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 بذر کتان است که برای سلامت و رشد مو بسیار مناسب است. از طرفی فولیکول‌ و ساقه مو را تغذیه می‌کنند و درنهایت موجب تقویت و سلامت می‌شوند.

 

4. موهای شما را نرم می‌کنند

بذر کتان موجب صاف و نرم شدن موهای شما می‌شود. این ماده موجب می‌شود تا رطوبت ساقه‌های مو حفظ شوند، در نتیجه از شکستگی، خشکی، فر شدن و موخوره جلوگیری می‌کند.


5. التهاب کف سر را کاهش می‌دهد

مصرف بذر کتان باعث جلوگیری از ریزش مو حاد، اگزما و شوره می‌شود. فیبرهای محلول و نامحلول یکی از منبع‌های خوب بذرکتان است. علاوه بر درمان، به شوره و سلامت موها بسیار کمک می‌کند.


6. سفیدی زودرس را متوقف می‌کند

سفید شدن زودرس موها یکی از نگرانی‌های رایج این روزها است. دانه‌های کتان سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین E هستند. این یک غذای فوق العاده برای مو است. پوست سر را هیدراته نگه می‌دارد، از سفید شدن زودرس به همراه تعدادی دیگر از نگرانی‌های مو جلوگیری می‌کند.


7. از شوره سر و خارش پوست سر جلوگیری می‌کند

دانه کتان عفونت‌هایی مانند شوره سر، خارش پوست سر، آلوپسی سیکاتریسیال و سایر مشکلات پوست سر را کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه کتان پوسته پوسته شدن پوست سر را کاهش می‌دهد، این امر محیطی سالم برای رشد تارهای موی جدید ایجاد می‌کند.

دانه‌ها همچنین برای کاهش آسیب رادیکال‌های آزاد شناخته شده‌اند، بنابراین از مو و پوست سر در برابر مهاجمان خارجی محافظت می‌کنند. برای تسکین مشکلات پوست سر، می‌توانید دانه کتان را بخورید یا حتی آن را به صورت موضعی بمالید.

موهای بلند

8. ریزش مو را کاهش می‌دهد

گاهی اوقات، احساس می‌کنید که رشد موهای شما راکد شده است. اگر در شرایط مشابهی هستید، دانه کتان می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. عوامل زیادی باعث نازک شدن موها می‌شوند، اما در خانم‌ها معمولاً عدم تعادل هورمونی و یائسگی عامل ایجاد آن است.

ماده‌ای که به وفور در دانه کتان یافت می‌شود لیگنین است، این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند که از ریزش مو و نازک شدن مو ناشی از عدم تعادل هورمونی و یائسگی جلوگیری می‌کند.


9. از ریشه مو تقویت می‌شود

یک منبع عالی از فیبرهای محلول و نامحلول، خوردن دانه کتان است به خاطر این‌که به رشد مو کمک می‌کند. همین باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و به رشد مو کمک می‌کند و از شکستن مو جلوگیری می‌کند. ژل دانه کتان برای مو اغلب برای تشویق رشد فولیکول‌های جدید مو استفاده می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

مصرف دانه‌های کتان یا استفاده موضعی از روغن و ژل دانه کتان می‌تواند سلامت موهای شما را بهبود ببخشد. یک بار در هفته و اضافه کردن دانه‌های کتان به سالاد به زودی متوجه رشد بهتر موها می‌شوید. امروز بذر کتان را در رژیم غذایی و مراقبت از موهای خود قرار دهید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان