زیباترین کفپوش برای دکوراسیون داخلی، کفپوش بامبو

مواد و مصالح: بامبو شاید اولین متریالی نباشد که به عنوان کف پوش به ذهن برسد، اما مطمئنا اگر خواص و ویژگی های آن را بدانید این متریال تبدیل به دوست داشتنی ترین مواد و مصالحی می شود که می شناسید

مواد و مصالح: بامبو شاید اولین متریالی نباشد که به عنوان کف پوش به ذهن برسد، اما مطمئنا اگر خواص و ویژگی های آن را بدانید این متریال تبدیل به دوست داشتنی ترین مواد و مصالحی می شود که می شناسید. در این مطلب می خواهیم کفپوش های بامبو را که به نوعی جزو متریال های جدید ساختمانی محسوب می شوند را با هم بررسی کنیم و بیشتر با آن ها آشنا شویم.پس تا آخر این مطلب جذاب و البته کاربردی با چیدانه همراه باشید. 

کفپوش بامبو چیست؟ 

گیاه بامبو یکی از گیاهانی است که رشد بسیار خوبی دارد. این گیاه استحکام و سختی زیادی دارد اما در عین حال شکل دادن به این ماده بسیار آسان است و به راحتی می توان آن را به تایل ها و کاشی هایی برای پوشاندن کف تبدیل کرد. کفپوش های بامبو جزو کفپوش های چوبی بسیار بادوام محسوب می شوند.

چرا باید از کفپوش های بامبو استفاده کنیم؟ 

کافی است که رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی اتاق تان ست است و با آن هماهنگ است و بعد هم در بین کفپوش های بامبو به دنبال آن رنگ بگردید، مطمئنا می توانید آن را پیدا کنید. البته حتما می دانید که نباید انتظار داشته باشید که رنگ های صورتی و سبز فسفری را در بین کفپوش های چوبی ببینید، اما می توانید با طیف وسیعی از رنگ های قهوه ای روشن، کاراملی و حتی خاکستری مواجه شوید. 

یادتان باشد که کفپوش های بامبو با گذشت زمان تمایل به روشن تر شدن پیدا می کنند و اگر نور مستقیم آفتاب را دریافت کنند این عمل شدت می گیرد، پس بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هایی که کفپوش بامبو دارند حتما پرده هایی مناسب تهیه کنید. 

مزیت های کفپوش های بامبو

کفپوش های بامبو دارای مزیت های زیادی هستند که شما را مجاب می کنند که از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های تان استفاده کنید، در این قسمت برخی از این ویژگی ها و مزیت ها را بررسی می کنیم. 

  • کفپوش بامبو جزو سخت ترین، مقاوم ترین و بادوام ترین انواع کفپوش های چوبی محسوب می شود. 
  • این کفپوش به دلیل بافت طبیعی که دارد می تواند برای فضاهای پر تردد یک گزینه بسیار مناسب باشد، چرا که دیرتر فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد. 
  • اگر شما هم جزو افراد دوست دار محیط زیست هستید، حتما باید برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان از کفپوش های بامبو استفاده کنید. این کفپوش های مدرن و جدید تجدید پذیر هستند. 
  • اگر کفپوش های بامبو دچار خراشیدگی و یا ضربه شوند و در شکل ظاهری آن ها تغییراتی به وجود بیاید، خیلی راحت می توان آن ها را جا به جا و ترمیم کرد. 

معایب کف پوش های بامبو 

در موقع خرید کفپوش های بامبو باید از منبع آن ها اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید چرا که بامبوها هم مانند دیگر مواد و مصالح اگر کیفیت بالایی نداشته باشند می توانند خسارات زیادی را بر جای بگذارند. بامبو یک متریال کاملا طبیعی است و در برابر رطوبت کمی آسیب پذیر است و اگر رطوبت در بین ان ماندگار شود می تواند باعث کپک زدن آن و در نهایت از بین آن نیز بشود. 

مراقبت و نگه داری از کفپوش های بامیو 

مراقبت از کفپوش بامبو این متریال جدید ساختمانی بسیار راحت است. کافی است برای تمیز کردن آن از یک دستمال نرم و آغشته به مخلوط آب و صابون تمیز کنید. 

آشنایی با انواع کفپوش های بامبو 

کفپوش های بامبو به چند دسته تقسیم می شوند که در این قسمت آن ها را با هم بررسی می کنیم. 

  1. کفپوش بامبو صلب با رگه های عمودی 
  2. کفپوش بامبو صلب با رگه های افقی 
  3. کفپوش بامبو صلب با بافت درشت 
  4. کفپوش های بامبو مهندسی شده 

کفپوش بامبو صلب با رگه های افقی 

کفپوش بامبو با رگه های افقی بسیار جالب و جذاب هستند و برای اتاق ها و فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. این نوع کفپوش ها اگر به رنگ روشن انتخاب شوند می توانند بافت زیبایی را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان به وجود آورند. 

کفپوش بامبو صلب با رگه های عمودی

کفپوش های بامبو با رگه های افقی معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هایی با طول زیاد استفاده می شود. برای این که این نوع کفپوش ها می توانند تاکید بیشتر روی طول داشته باشند. این نوع کفپوش ها معمولا به وسیله چسب های نازک به کف سازه ای متصل می شوند. این نوع کف پوش ها معمولا بهتر شکل طبیعی بامبو را نشان می دهند. 

کفپوش بامبو با بافت درشت 

این مدل از کفپوش های بامبو معمولا در دل خود خورده چوب های بامبو را دارند و بافت سطح آن ها بسیار جالب و جذاب است. همچنین این نوع کفپوش ها دارای دو رنگ هستند و می توانند کف فضاهای داخلی شما را منحصر به فرد و جذاب کنند. 

کفپوش بامبو مهندسی شده 

این نوع کفپوش های بامبو کمی با دیگر انواع کفپوش های بامبو متفاوت هستند. چرا که این نوع کمی دچار تغییرات مهندسی شده هستند. معمولا کفپوش های بامبو دارای یک لایه هستند ولی این کفپوش ها دارای چندین لایه هستند. این نوع کفپوش ها دارای مقاومت بیشتری در برابر رطوبت هستند و سعی شده است در ساخت آن ها معایب چوب های بامبو برطرف شود که تا حد زیادی هم در این زمینه موفق بوده اند. 

ما دوست داریم بدانیم که این مطلب تا چه اندازه برای شما جذاب بوده است؟ نظرات و پیشنهادات تان را در انتهای مطلب و قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. 

منبع : HOUZZ ؛ نویسنده: شمیم آقازاده؛ تحریریه چیدانه 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر