رئیس کل دادگستری یزد خبر داد

۱۶۳ زندانی جرائم غیر عمد استان یزد در انتظار کمک خیرین

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد گفت: ۱۶۳ مددجوی جرائم غیر عمد در زندانهای استان یزد منتظر کمک‌های خیرین برای رهایی از بند و بازگشت به آغوش خانواده هستند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری یزد در دوازدهمین مراسم جشن گلریزان آزادی مددجویان جرائم غیر عمد گفت: این تعداد مددجو با بدهی حدود 280 میلیارد ریال مواجه هستند که تلاش‌های مجموعه ستاد دیه استا تاکنون منجر به اخذ رضایت و گذشت 40 میلیارد ریال شده است.

وی با اشاره به آزادی 22 نفر از زندانهای استان در 2 ماه ابتدایی سال جاری، اضافه کرد: در سال 1395 نیز 120 نفر مددجوی جرائم غیر عمد با کمک‌های خیرین و تلاش‌های مجموعه ستاد دیه دوباره به آغوش خانواده خود بازگشتند.

این مقام قضایی تصریح کرد: خانواده‌های مددجویان جرائم غیرعمد که به مجازات‌های مالی محکوم شده‌اند، بسیار مظلوم هستند چراکه به خاطر جرمی که مرتکب نشده‌اند، غیرمستقیم مجازات می‌شوند و به خاطر حفظ آبروی خود و خانواده نمی‌توانند به جایی برای اخذ کمک مراجعه نمایند.

وی کمک به آزادی مددجویان جرائم غیر عمد را کمک به خانواده زندانی دانست و بیان داشت: به هر حال مددجوی زندانی در زندان از یک امکانات حداقلی برخوردار است، اما خانواده‌ای که نان آور خود را بر اثر یک خطای سهوی، سهل انگاری و یا حادثه از دست می‌دهد در نبود نان آور و در اکثر موارد سرپرست خانواده با مشکلات بسیاری در جامعه روبرو می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آیه 92 سوره آل عمران، اظهار داشت: در این آیه پروردگار جهانیان به صراحت گفته است که «هرگز به نیکوکارى نخواهید رسید و طعم شیرین آن را نخواهید چشید تا از آنچه دوست دارید انفاق کنید و از هر چه انفاق کنید قطعا خدا بدان داناست» و این بدان معناست که این اعمال خیر هرگز گم نمی‌شود و نزد خداوند عالی اعلی بسیار پسندیده و مأجور است.

حبیبی یادآور شد: جشن گلریزان بهانه‌ای است تا عده‌ای در کنار هم جمع شوند و برای آزادی مددجویانی که به سمتشان دست یاری دراز کرده اند اقدامی شایسته و خداپسندانه انجام دهند.

شایان ذکر است دوازدهمین جشن گلریزان یزد با حضور جمعی از مسئولین استانی و تعداد کثیری از خیرین به همت ستاد دیه استان یزد در سالن شهید عباس پور برق منطقه‌ای برگزار گردید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر