بازگشایی مدارس از بهمن ماه

باشگاه خبرنگاران جوان: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو زنده شبکه یک سیما درباره جزئیات فعالیت حضوری مدارس از ابتدای آبان اظهار کرد: روز گذشته در ستاد کرونا سه تصمیم مهم در ارتباط با آموزش و پرورش اتخاذ شد.

او ادامه داد: تصمیم اول این بود که کادر اداری و اجرایی مدارس در تمام کشور به جز شهر‌های قرمز، در مدرسه حضور فیزیکی داشته باشند. زیرا برای کنترل اوضاع حضور معلمان و دانش آموزان باید در مدارس حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تصمیم دوم این بود که پایه‌های اول و دوم ابتدایی که عملا امکان آموزش از طریق فضای مجازی برای آن‌ها وجود ندارد به صورت حضوری برگزار شود. بنابراین در شهر‌های زرد و آبی کلیه کلاس‌های ابتدایی در پایه‌های اول و دوم باز می‌شود و در مدارسی که تعداد دانش آموزان کلاس بیش از 10 نفر است، حضور دانش آموزان با مدیریت کادر مدرسه، در تمام طول هفته توزیع شود تا از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: تصمیم سوم اینکه در مدارسی که کمتر از 50 دانش آموزان دارد، کلاس‌ها در در تمام مقاطع و پایه‌ها از اول بهمن به صورت حضوری برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان کمتر از 50 نفر است، امکان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم است.

او افزود: کلاس‌ها حداکثر با تعداد 10 نفر شروع می‌شود و از امروز تا اول بهمن ماه، مدارس در سراسر کشور فرصت دارند که برنامه ریزی لازم را انجام دهند و مشخص کنند که کدام دانش آموزان در چه روز‌هایی باید در مدرسه حضور پیدا کنند. کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها نیز در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تقریبا در اکثر کشور‌ها سیاست‌های بازگشایی مدارس مورد بازنگری قرار گرفته و از سوی دیگر دور بودن دانش آموزان با تبعات دراز مدت و نگران کننده‌ای همراه است. ضمن اینکه مجموعه مطالعات دنیا نشان می‌دهد که حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت شیوه نامه‌ها در شیوع ویروس تاثیری نداشته است. امیدواریم با مراقبت انجام شده سلامت آن‌ها به خطر نیفتد و آموزش آن‌ها هم دچار وقفه نشود.

او درباره درخواست خانواده‌ها و معلمان برای تعطیلی دو هفته‌ای آموزش مجازی آن هم به دلیل آنکه به خاطر کار با تبلت و گوشی‌های هوشمند دچار خستگی شده‌اند، گفت: ماموریت دادم که این پیشنهاد را بررسی کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: این موضوع از مناطق مختلف به ما ارائه شده و اعلام کردیم بررسی کنند و ببینند اختیارات قانونی ما برای این کار چگونه است. با کلیت آن موافق هستیم اما باید ببینیم در شرایطی می‌توان آن را به قطعیت اجرا کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان