وسایل برقی کوچک را چگونه تمیز کنیم؟

خانه داری: این روزها دستگاه آسیاب به یکی از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه بدل شده است

خانه داری: این روزها دستگاه آسیاب به یکی از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه بدل شده است. این وسیله کوچک برقی کارآیی های بسیاری دارد، هم می شود از آن برای خرد کردن دانه های خوش بوی قهوه استفاده کرد، هم می توان زعفران های خوش رنگ را با آن آسیاب کرد. اما نکته ای که در عمر مفید این وسیله های برقی بسیار موثر است، نحوه شست و شوی این وسیله ها است. چیدانه در این مطلب می خواهد به شما نشان دهد که چگونه می توان وسیله های برقی ای را که نباید به طور مستقیم زیر شیر آب بروند را تمیز کرد، پس با چیدانه در این مطلب هیجان انگیز همراه باشید.

چگونگی تمیز کردن آسیاب برقی کوچک

نحوه کار بسیار راحت است، فقط کافی است وسیله های زیر را آماده کنید تا به سراغ مراحل بعدی برویم:

  • پارچه تمیز
  • برنج نپخته
  • مایع ظرفشویی

تمیز کردن مخزن آسیاب برقی با استفاده از دستمال کاغذی

ابتدا وسیله برقی مورد نظرتون رو از برق بکشید و قسمت مخزن و تیغه های آسیاب رو ابتدا با یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز کنید، در حدی که فقط مواد اضافی از روی آن پاک شوند. لزومی ندارد که در این مرحله خیلی روی تمیز کردن تیغه ها دقیق شوید.

آسیاب کردن برنج برای تمیز کردن اجزای داخلی آسیاب برقی

حالا مقدار برنج خام را داخل مخزن بریزد و دستگاه را روشن کنید و اجازه بدهید تا برنج های خام آسیاب شوند. برنج خام چربی های موجود در داخل مخزن را به خود جذب می کند، اگر فکر می کنید دستگاه شما خیلی چرب است این مرحله را یک بار دیگر تکرار کنید.

شستن قسمت هایی از آسیاب با آب و مایع ظرفشویی

دستگاه رو خاموش کنید و دوباره به وسیله دستمال کاغذی و پارچه مخزن و تیغه ها را کاملا تمیز کنید. تا عاری از هرگونه برنج آسیاب شده  شوند.بعد از این که قسمت مخزن و تیغه ها را تمیز کردید، حالا می توانید بقیه قسمت ها را با آب و مایع ظرف شویی بشویید. قسمت هایی نظیر درب آسیاب کن.

مطالب پیشنهادی: جادوی مواد طبیعی در تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه
نکاتی برای تمیز کردن هود آشپزخانه
6 راه حل ساده برای تمیز کردن اتو
تمیز کردن ظروف چدنی سوخته و قدیمی

منبع: ehow ؛ مترجم: شمیم آقازاده ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان