معماران ماهر خانه شما را زیر و رو می کنند!

فضاهای مسکونی: مالکان خانه‌ای در روتردام هلند به رابرت کُلِنیک از شرکت Kolenik Eco Chic Design اختیار تام دادند تا خانه آن‌ها را طراحی کند و نتیجه نهایی دارای سبکی شد که کُلِنیک به شدت عاشق آن است: طراحی لوکس و دل‌ربا

فضاهای مسکونی: مالکان خانه‌ای در روتردام هلند به رابرت کُلِنیک از شرکت Kolenik Eco Chic Design اختیار تام دادند تا خانه آن‌ها را طراحی کند و نتیجه نهایی دارای سبکی شد که کُلِنیک به شدت عاشق آن است: طراحی لوکس و دل‌ربا. ترکیب مواد و مصالح سرد و گرم، نورپردازی هوشمندانه، و مبلمان راحت به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان خانه‌ای را همزمان لوکس و دنج و راحت طراحی کرد.

 

دکوراسیون شومینه

چه کسی دلش نمی‌خواهد که از یک وعده غذایی یا استراحت روزانه در کنار این شومینه دوطرفه لذت ببرد؟   

 

دکوراسیون

حتی ورودی این خانه پر از جزئیات است و کف آن از طریق پارکت‌های چوبی بزرگ و طرح‌دار و نیز دیوار بافت‌دار و در ورودی با چندین پنل دارای زیبایی خاصی شده است. در واقع تمام درها در این خانه نوعی اثر هنری به حساب می‌آیند و هر کدام دارای ویژگی ظاهری مختص به خود هستند.همان‌طور که در این عکس می‌بینید یکی از درها دارای پنل‌های چرمی زیبا و دستگیره‌های میناکاری‌شده است در حالی که در دیگر که متعلق به آشپزخانه است دارای پنل‌های شیشه‌ای با چارچوب‌های استیل است و به صورت کشویی باز و بسته می‌شود.

 

دکوراسیون آشپزخانه

خود آشپزخانه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و فوق‌العاده زیبایی است که یکی از آن‌ها بار شگفت‌انگیز آن با سطحی مرمرین و لمینیت‌شده به رنگ سفید و پایه‌ای است که شبیه تنه درخت است. در کنار این بار یک سقف پیش‌آمده وجود دارد که با نورپردازی زیبایی که در دورن و بیرون آن انجام می‌گیرد در آشپزخانه می‌درخشد.

 

دکوراسیون ناهار خوری

برای موقعیت‌های خاص مالکان می‌توانند از سیستم نورپردازی آشپزخانه استفاده کرده و آشپزخانه خود را غرق نورهای رنگی کنند. چیزی که در این عکس به خوبی مشخص است نورپردازی این آشپزخانه با رنگ سال 2014 یعنی رنگ بنفش گل ارکیده از طریق چراغ‌های LED است.

 

نور پردازی

تمام امکانات الکترونیکی این خانه از طریق پنل‌های که روی دیوار تعبیه شده‌اند، مانند پنلی که در دیوار انتهایی آشپرخانه قرار گرفته است، قابل کنترل است. برای مثال با استفاده از پنل موجود در این آشپزخانه می‌توان چراغ‌های آشپزخانه، سیستم صوتی موجود در زیرزمین و نیز پمپ آب را کنترل کرد.

 

در قسمت‌های پیرامونی آشپزخانه هیچ فضایی برای کار وجود ندارد و به جای آن تمام ابزار و فضاهای نگهدارنده در قسمت مرکزی این آشپزخانه قرار گرفته‌اند. مساحت این آشپزخانه نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده است که همزمان چندین نفر بتوانند در آن کار کنند و از امکانات و فضاهای مختلف آن استفاده کنند. هم‌چنین در اطراف این آشپزخانه امکانات دیگری مانند چندین قفسه توکار و نیز یک چراغ پایه‌دار در کنار در شیشه‌ای که «رویا» نام دارد تعبیه شده است.

 

دکوراسیون آباژر

«رویا» دارای طراحی فوق‌العاده زیبایی است که یادآور صخره‌های دریایی است که آب از روی آن‌ها گذر می‌کند. این چراغ پایه‌دار به‌گونه‌ای طراحی شده است که محفظه روی چراغ آن در هر جهتی می‌چرخد و از همین رو می‌توان از آن استفاده‌های مختلفی کرد. این چراغ طراخی خاصی دارد و نشان‌دهنده خلاقیت کلنیک است.

اگر به دقت به شیر آب آشپزخانه توجه کنید متوجه شباهت بصری آن با چراغ پایه‌دار می‌شوید. این ویژگی یکی دیگر از خلاقیت‌ها کلنیک و توجه او به جزئیات و نیز پیوند بصری اجزای این خانه است. 

 

دکوراسیون ورودی

در دیگر این آشپزخانه رو به فضای عمومی این خانه باز می‌شود. این در نیز کشویی است و این امکان را برای سرآشپز فراهم می‌کند که به راحتی غذاها، نوشیدنی‌ها، و دسرها را سرو کند. درها در دو طرف باز شده و بر روی دیوار قرار می‌گیرند. دلیل قرار گرفتن درها بر روی دیوار این است که حتی هنگامی هم که باز هستند زیبایی و جلوه آن‌ها در اتاق نمایان باشد. این درها نیز توسط کلنیک طراحی شده‌اند.

 

دکوراسیون نشیمن

بافت‌ها و طرح‌های مختلف در فضای عمومی خانه فقط یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیر این قسمت از خانه است. از میزها پذیرایی چوبی گرفته تا یک لوستر بی‌نظیر تمام اجزای این قسمت چشم‌گیر و زیبا هستند و در عین حال همگی کاربردی هستند. کاناپه چندبخشی بخش عمده این فضا را به خود اختصاص داده است و فضایی دنج و راحت را فراهم کرده است و در عین حال رنگ آن کنتراست زیبایی با کاشی‌های سیاه براق شومینه و شیشه دودی به کار رفته در راه‌پله و نرده‌ها به وجود آورده است.

 

دکوراسیون راه رو

راه‌پله خود یک اثر هنری است و دارای پیشانی‌ها باز و پله‌های چوبی است که با دیوارهای خاکستری و نرده‌های شیشه‌ای دودی کنتراست خوبی ایجاد کرده‌اند. این جزئیات به‌خودی‌خود ویژگی‌های خاصی به این فضا اضافه کرده‌اند اما چراغ‌های توکار موجود در راه‌پله جذابیت آن را دو چندان کرده است. خلاقیت به کار رفته در این خانه آن را تبدیل به خانه‌ای خاص و دیدنی کرده است. حتی انتخاب چراغ رومیزی نیز با دقت فراوان انجام گرفته است و باعث خلق هماهنگی، ریتم، و تعادل در خانه شده است. اگر این چراغ رومیزی دارای این شکل و اندازه و رنگ نبود این میز که در آن وسایل الکترونیکی قرار گرفته است خنثی و بی‌جلوه می‌شد و تبدیل به عنصری معمولی و پیش‌پاافتاده در فضای خانه می‌شد.

توجه به جزئیات در این خانه در حد نهایی خود است. کلنیک می‌توانست کلید چراغ‌ها و پنل‌های الکترونیکی را مانند هر خانه‌ای در جاهای مشخصی قرار دهد. اما او این کار را نکرد و به هر کدام از آن‌ها طراحی خاصی داد و در جاهای خاصی از خانه آن‌ها را قرار داد. مالکان این خانه بسیار خوش‌شانس بودند که با طراحی مانند کلنیک کار کردند.

 

دکوراسیون حمام

همه چیز در این پروژه برنامه‌ریزی‌شده است. وان حمام پیش از طراحی دیوار انتخاب شده بود. کلنیک تصمیم گرفت از شکل منحنی وان در دیوار نیز استفاده کند و فرورفتگی آن را دقیقا در مرکز دیوار قرار دهد. این فضای هنرمندانه به دقت به اجرا در آمده است و ممکن است اکثر افراد موزائیک‌ها را عنصر اصلی این فضا بدانند اما به نظر من طراحی معمارانه و هنری این فضا را خاص و چشم‌گیر کرده است.

 

دکوراسیون سرویس بهداشتی

میز آینه درست در مقابل وان قرار گرفته است. طراحی میز آینه بسیار ساده است و به همین دلیل از نظر بصری نمی‌تواند با دیوار موزائیکی پشت وان رقابت کنند. آینه‌های بزرگ حمام باعث شده تا تصویر دیوار موزائیک دوباره در فضا تکرار شود. هم‌چنین در انتخاب شیرهای آب نیز دقت فراوانی شده است.

 

دکوراسیون

اگرچه اکثر درهای این خانه دارای طراحی مختص به خود هستند، اما در فضای تعویض لباس از درهای ساده و شبیه به هم استفاده شده است چراکه در این فضا عناصر اصلی لباس‌ها و زیورآلات هستند. این اتاق نمونه دیگری از استعداد و خلاقیت کلنیک در ایجاد فضایی کاربردی و در عین حال هنرمندانه و زیبا است. او به همه جزئیات توجه می‌کند و هیچ‌چیز از چشم او دور نمی‌ماند، نمونه این مسئله دستگیره‌های چرمی درهای اتاق تعویض لباس هستند.

 

منبع:trendir ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان