تعویق محاکمه نمایشی شیخ زکزاکی

خبرگزاری مهر: محاکمه نمایشی علامه «شیخ ابراهیم زکزاکی» دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه به روزهای هشتم و دهم ماه مارس سال جاری میلادی (18 و 20 اسفند) موکول شد.

پورتال خبری «نیوز گورو» در این خصوص اعلام کرد: دادگاه عالی ایالت کادونا در نیجریه این تصمیم را اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر، دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: پلیس نیجریه هم اکنون در حال حمله به تظاهرات مسالمت آمیز وابسته به جنبش «زکزاکی را آزاد کنید» با استفاده از گلوله های جنگی در منطقه «مایتاما» (Maitama) واقع در ایالت ابوجا است.

خبرنگار شبکه خبری العالم نیز هم اکنون گزارش داد که در جریان تیراندازی پلیس نیجریه به طرف تظاهرات کنندگانی که خواستار آزادی شیخ زکزاکی بودند، یک نفر به شهادت رسید.

تعویق محاکمه نمایشی «شیخ زکزاکی»

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال 2015 میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرام ومسالمت آمیز را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده‌اند.

در سال 2015، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود 2 هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

 

عدم وجود امکانات پزشکی مناسب برای مداوای همسر شیخ زکزاکی

فرزند رهبر جنبش اسلامی نیجریه از فقدان امکانات پزشکی مناسب برای درمان مادر بیمار خود خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام ابتلای همسر «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه به کرونا، فرزند شیخ زکزاکی سه‌شنبه شب به وقت تهران از عدم وجود تسهیلات پزشکی مناسب برای درمان مادرش خبر داد.

«محمد ابراهیم زکزاکی» فرزند شیخ زکزاکی در این زمینه گفت: «روز گذشته دادگاه دستور انتقال مادرم را به بیمارستان داد. با این حال پس از بازرسی از تمام مراکز درمانی تایید شده در شهر "کادونا"، هیچکدام امکانات مناسبی را برای درمان مادرم در اختیار نداشتند.»

چندی قبل نیز «سهیلا زکزاکی» فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، از وخیم بودن حال والدینش به‌علت اهمال پزشکی خبر داد و گفته بود که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آنها وخیم‌تر شده است.

شیخ زکزاکی از آذرماه 1394 با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می‌کنند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت 1395 گزارش داد که ارتش نیجریه مرتکب کشتار شیعیان، دفن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت شده است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان