۳ برج در تهران برای زندگی امروز

پروژه های برجسته : ساخت برج‌های بلند و زیبا در تهران روزگاری است که با سرعت زیادی در حال انجام است

پروژه های برجسته : ساخت برج‌های بلند و زیبا در تهران روزگاری است که با سرعت زیادی در حال انجام است. برج‌هایی شیک و زیبا که بسیاری از آن‌ها با استفاده از به‌روزترین ایده‌ها و بهترین کیفیت ممکن ساخته شده‌اند و برخی دیگر فقط ظاهر زیبایی دارند و درون آن‌ها مانند بیرونشان شیک و مجلل نیست. به هر حال شهر تهران اکنون خانه برج‌های بسیار زیادی در مناطق شمالی شهر است و به تعداد آن‌ها هر روز افزوده می‌شود. به همین دلیل چیدانه تصمیم گرفته است سه برج از این برج‌های مجلل و شیک را به شما معرفی کند. برج‌هایی که هر کدام در طراحی و اجرا سرآمد هستند و امکانات فوق‌العاده زیادی را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهند.

مجتمع چناران پارک

مجتمع چناران پارک یکی از مجلل‌ترین برج‌های تهران است که به ادعای سازندگانش که در سایت مجتمع نوشته‌اند: «ما مجتمعی لوکس و تمام‌عیار بنا کردیم. در مجتمع چناران پارک رزیدنس ما چیزی غیر قابل تصور را طراحی و مهندسی کرده‌ایم که بالا ترین انتظارات شما را بر آورده سازد.»

  • نام مجتمع: چناران پارک رزیدنس
  • مکان: منطقه الهیه تهران
  • متراژ: آپارتمان ها از 260 تا 550 متر مربع در زمینی به مساحت 8000 متر مربع
  • مهندسان معمار: فرزاد دلیری و امید غلامپور

مجتمع چناران پارک رزیدنس در زمینی با موقعیتی استثنائی به وسعت حدود هشت هزار متر مربع در بهترین نقطه الهیه با تنوع متراژ آپارتمان‌ها از دویست و شصت الی پانصد و پنجاه متر مربع ساخته شده که فضایی بیش از پنج هزار متر مربع محوطه فضای سبز در اطراف برج شامل محیط‌های جذاب، آب‌نما و آبشارهای زیبا، و نیز جاده تندرستی و پیست دوچرخه سواری را دارا است.

در این ساختمان بالاترین استاندارد زندگی برای یک منزل شیک و جادار طراحی شده و در عین حال به کوچک‌ترین جزئیات توجه خاصی شده است. یک ساختمان مدرن با استفاده از آخرین تکنولوژی ساخت روز دنیا و نیز آرامش فضای سبز محوطه شما را به یک فضای گرم و کلاسیک داخلی دعوت می‌کند. این ساختمان محاصره شده با درختان تنومند کهن‌سال و نیز فضاهای سبز طراحی شده با نهرهای آب، آبشارها و برکه مصنوعی مناظر کم‌نظیری را از بالکن‌ها و تراس‌های آپارتمان خواهد داشت.

بهترین امکانات از قبیل سیستم امنیتی پیشرفته، خدمات سرو غذا، سالن‌های ورزشی، فضای مشجر و بهترین چشم‌انداز را دارد.

طبق گزارش‌ها حداقل قیمتی که برای واحد‌های این برج می‌توان گفت رقم متری 15 میلیون تومان است که به بالای متری 30 میلیون تومان هم می‌رسد که رقم آخر در مورد پنت‌هاوس‌هایی است که در نوک برج و طبقات بالایی قرار دارند. لابی بزرگ و مجلل، مشاعات بی‌نظیر، استفاده از بهترین مصالح ساختمانی نظیر شیر‌آلاتی که روی آن آب‌طلا کار شده است، همراه امکاناتی چون کیترینگ، کارواش ماشین، خشکشویی، رستوران و سالن ورزشی از امکانات این برج است.

این ساختمان از گارد ویژه‌ای برخوردار است که ورود و خروج از آن به راحتی امکان‌پذیر نیست. درهای ورودی به شکلی که امروزه همه درها دارای ریموت هستند نیست، بلکه درها با شماره پلاک هر ماشین به صورت دیجیتال باز می شود و دیگر احتیاج به ریموت نیست.

مطالب پیشنهادی :  رویایی ترین برج ها در خیابان الهیه تهران!

برج‌های مسکونی ایران زمین

مجتمع مسکونی ایران زمین در زمینی به وسعت 12500 متر مربع با 3 برج متصل به هم و زیربنای هر طبقه حدود 3370 مترمربع با تنوع در متراژ و موقعیت آپارتمان‌ها و 8000 مترمربع محوطه اطراف برج شامل حیاط، آب‌نماهای مدور، آلاچیق، پارک به همراه تزئیناتی با نورپردازی مناسب و زمین بازی کودکان و مسیر پیاده‌روی احداث شده است.
مطالعات شناسایی نوع زمین و کلیه آزمایشات ژئوتکنیکی خاک توسط آزمایشگاه مکانیک خاک دانشکده فنی دانشگاه تهران صورت پذیرفته است. جهت مقاوم‌سازی ساختمان در مقابل هر نوع زلزله احتمالی در تهران اجرای اسکلت بتن آرمه مجموعه با رعایت کامل مفاد آیین‌نامه زلزله 2800 زیر نظر مهندسان مجرب و آزمایشگاه مجهز و مستقر در کارگاه و با رعایت کلیه جوانب طراحی و اجرا شده و ضمن کنترل مداوم، مصالح مصرفی (بتن و فولاد) با دقت و وسواس نمونه‌برداری، آزمایش و اجرا شده است.

نمای ساختمان به منظور محافظت در زمان زلزله تماما با میل‌گرد و نبشی مقاوم‌سازی شده است؛ هم‌چنین با ترکیب سنگ‌های گرانیت، ورق‌های آلومینیومی آلکوباند (در محل درزهای انبساط در ارتفاع ساختمان و روی دیوارهای برشی بتنی) و سیمان‌کاری پوشش یافته است. کلیه دیوارهای خارجی آپارتمان‌ها به منظور کاهش و به حداقل رساندن پرت حرارتی چند لایه با عایق پلاستوفوم پوشیده شده‌اند. در کف‌سازی نیز عایق حرارتی و صوتی با به کار بردن پوکه صنعتی لیکا در ضخامت‌های 8 الی 25 سانتی‌متر اجرا شده است.
پروژه ایران زمین در بهترین نقطه از شمال فاز یک شهرک غرب با چشم‌اندازی بسیار زیبا و محصور در فضای سبز مطابق با معماری روز و رعایت استاندارد مجموعه‌های سوپرلوکس و پیشرفته دنیا طراحی و احداث شده است که علاوه بر معماری مدرن و زیبا دارای مشخصات و امکانات ارزنده و منحصربه‌فردی است. امکان دسترسی سریع از چهار اتوبان چمران (پارک وی)، نیایش، یادگار امام و همت با بهترین سامانه ترافیکی، یکی از ویژگی‌های مهم این پروژه است. فاز یک شهرک غرب خود به تنهایی به دلیل بافت خاص و همسان مسکونی، فرهنگی، اجتماعی و نیز نحوه عمران شهری با خیابان‌بندی‌ها و بلوارهای زیبا و عریض در محیطی آرام و دلپذیر و همچنین وجود امکانات متعدد رفاهی عمومی شامل پارک‌ها و فضاهای سبز دائمی، مجتمع‌های تجاری، مراکز مدرن درمانی و بیمارستان‌های جدیدالاحداث، کلانتری، ایستگاه آتش‌نشانی، فرهنگسرا و سینما، مجموعه ورزشی و ...، متمایز از سایر نقاط شمال شهر بوده و از مرغوبیت بالایی برای همگان و به خصوص ساکنان آن برخوردار است. همچنین به دلیل وزش دائمی باد از غرب به شرق و نیز پالایش هوا توسط کوه‌های مجاور، شهرک غرب در وضعیت آب و هوایی به مراتب بهتری نسبت به سایر مناطق شمالی شهر قرار دارد.

از دیگر ویژگی‌های این برج‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجموعه ی ورزشی به وسعت 800 مترمربع شامل سالن ایروبیک و بدنسازی، سونای خشک و بخار، جکوزی و استخر سرپوشیده با سقف Space Frame در طبقه همکف با نور طبیعی که مشرف به فضای سبز جنوب ساختمان است، اجرا شده است.
  • ورودی وسیع در فضای سبز، لابی مجلل و جزئیاتی کاملا استثنایی با سقف‌های مرتفع در خور بنایی مدرن همچنین سالن اجتماعات چندمنظوره باشکوه، مخصوص برگزاری مراسم و جلسات مجهز به سیستمهای روز صوتی و تصویری (سینمای خصوصی مجتمع) به انضمام دفتر مدیریت ساختمان.
  •  یازده دستگاه آسانسور یازده نفره ساخت شرکت KONE فنلاند با سرعت 2.5 متر بر ثانیه و سقف مرتفع که چهار عدد از آسانسورها به صورت پانورامیک با نمای شیشه‌ای در ضلع شمالی ساختمان و در طرفین لابی اصلی، با دید دائمی و زیبای کوه‌های شمال تهران هستند.
  • سه طبقه پارکینگ، ورودی رمپ‌ها با عرض 6 متر و شیب ملایم با دسترسی کنترل شده منحصر‌به‌فرد و مجهز به کارواش.
  • سیستم کنترل روشنایی اتوماتیک تماما با چشم کنترل کننده برای به حداقل رساندن مصرف برق عمومی.
  • مخازن لوله‌کشی آب خام برای مصارف سیفون توالت‌ها و فضای سبز.
  • لوله‌کشی‌های ساختمان از روی سقف‌های کاذب دکوراتیو و در داخل سرویس‌ها و آشپزخانه ها تماما چند لایه نیوپایپ.
  • سه دستگاه چیلر ساخت شرکت EBARA ژاپن هر کدام به ظرفیت 500 تن و سه عدد دیگ بخار هر کدام به ظرفیت 14000 (بخار-پوند/ساعت) با کلیه متعلقات درجه یک و شیرهای صنعتی انگلیسی Spirax Sarco در موتورخانه‌ای به وسعت 1500 مترمربع در دو طبقه و همچنین مخازن ذخیره آب اندود شده اپوکسی با پوشش سیمانی و رویه ی سرامیک بهداشتی.
  • سیستم سرمایش و گرمایش فن کوئل سقفی با ترموستات کنترل دما و دریچه‌های دسترسی دکوراتیو و حوله خشک‌کن در سرویس‌ها.
  • شوتینگ زباله با رعایت موازین بهداشتی در فضای مجزا از راهروها، پلکان و قسمت‌های مسکونی.

  • فریم پنجره ها از نوع Thermal Break عایق حرارتی، ساخت شرکت آلوپن، شیشه دوجداره 6 میلی‌متر برنز فلوت + 4 میلی‌متر فلوت و 10میلی‌متر  فاصله و تزریق گاز بی اثر بین شیشه‌ها که قبل از نصب آن‌ها فریم فلزی در سفت کاری تعبیه شده است.
  • شیرآلات KWC سوئیس، کاشی و سرامیک‌های تماما اسپانیایی، کف آپارتمان‌ها سنگ دهبید یا کاشمر، راهرو دسترسی و لابی طبقات تا زیر سقف سنگ تراورتن کرم و قهوه‌ای تزئینی تراش خورده، درب‌های ورودی تماما چوب.
  • مجهز به سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر با استفاده از دتکتورهای دودی و حرارتی و سیستم اطفا حریق ترکیبی از افشانک و باکس‌های آتش‌نشانی با منبع ذخیره آب 8 ساعته.
  • شش سری پله فرار با شبکه تحت فشار هوا که برای پیشگیری از ورود دود به راهروها و پلکان فرار در هنگام حریق احتمالی، با فشار مثبت، هوا در آن پمپاژ می‌شود.
  • باند هلیکوپتر در پشت بام برای مواقع اضطراری.
  •  سیستم کنترل هوشمند رایانه ای BMS ساختمان جهت کنترل تاسیسات و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی مجتمع.

این برج 29 طبقه دارای 362 واحد مسکونی بوده که متراژ و نقشه داخلی واحدها جهت پاسخگویی به سلایق طیف وسیع‌تری از متقاضیان خرید، کاملا متنوع است. متراژ واحدهای تیپ در سطح طبقات به صورت 2 خوابه‌های 136، 144 و 154 متری و 3 خوابه های 211، 225، 231، 240، 250، 290 (دوبلکس) و 306 متری هستند. هر یک از برج‌های شرقی و غربی دارای دو واحد 2 خوابه و 3 واحد آپارتمان سه خوابه بوده و برج مرکزی نیز عمدتا دارای یک واحد 2 خوابه و 4 واحد سه خوابه در نقشه‌ها و متراژهای مختلف است. هم‌چنین متراژ پنت هاوسهای چهار و پنج خوابه مجموعه 450 الی 700 متر مربع است.

 

برج روما رزیدنس تهران

روما رزیدنس در زمینی با مساحتی بالغ بر 7000 متر مربع در تهران خیابان کامرانیه شمالی واقع شده است. این مجتمع با 47000 متر مربع زیربنا شامل 32000 متر مربع مساحت مفید واحدهای مسکونی، 1000 متر مربع واحدهای تجاری و 14000 متر مربع فضاهای تفریحی و مشاعات است که به بهترین نحو سرانه مکان‌های تفریحی و مشاعات را به ازای هر متر مربع از واحد مسکونی برای ساکنان در نظر گرفته است.
روما رزیدنس شامل 65 واحد مسکونی در 15طبقه است که محیط کلیه طبقات مسکونی به صورت چلیپا طراحی شده تا تمامی واحدها از نور مناسب برخوردار شوند. همچنین شی طبیعی زمین پروژه روما کمک شایانی به چشم‌انداز واحدها کرده است؛ به صورتی که حتی طبقه اول ساختمان نیز از چشم‌انداز بی‌نظیری برخوردار است.

برج روما رزیدنس دارای 3 طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف با محیطی مستطیل شکل است که دربرگیرنده کلیه پارکینگ‌ها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مکان‌های تفریحی، سالن اجتماعات، بلوک‌های تجاری و سایر مشاعات است. کارفرما و متخصصان برج روما با تخصیص مساحت قابل توجهی از زیربنای برج به امکانات رفاهی، نهایت تلاش خود را برای آرامش و رفاه ساکنان برج روما انجام داده‌اند. ورودی برج روما با فضایی بسیار رویایی به لابی مجتمع اختصاص داده شده است تا پذیرای ساکنان و مهمانان این مجموعه باشد. ورودی اصلی برج مسکونی روما رزیدنس و واحدهای تجاری در خیابان کامرانیه تعبیه شده است و با هدف سهولت درعبور و مرور خودروهای ساکنان، ورودی پارکینگ در خیابان شیبانی تعبیه شده است.
درطبقات اول تا پنجم، واحدهایی با متراژ 350  الی 400 متری طراحی شده است که در هر طبقه 6 واحد با چهار تییپ متقاوت معماری وجود دارد. در طبقات ششم تا سیزدهم به تعداد دو واحد 600 متری و دو واحد 400متری، در طبقات چهاردهم و پانزدهم نیز دو واحد پنت هوس 926 متری درهر طبقه و یک واحد پنت هاوس 1400متری دوبلکس قرار گرفته‌اند. هم‌چنین کنترلرهای هوشمند ABB با امکان تنظیم دما، نور، صدا یا موسیقی کمک شایانی به دلنشین شدن فضای داخلی واحدهای مسکونی می‌کند.

در طراحی نمای برج روما رزیدنس از سبک نئوکلاسیک نیز بهره گرفته شده است. البته به دلیل استفاده از سنتوری دوران یونان و قوس سبک رومی می‌توان نام  این سبک را نئوکلاسیک التقاطی گذاشت. اتاق پذیرایی و نشیمن با چشم اندازی بسیار زیبا به نمای بیرونی و جانمایی کم نظیر مبلمان لوکس و سایر امکانات لازم، محیطی دلپذیر را برای ساکنان به همراه خواهد داشت.
سازه ساختمان تا 6/8 درجه در مقیاس ریشتر در برابر زلزله مقام است. این ویژگی منحصر‌به‌فرد در بین برج‌های مسکونی ایران با بهره‌گیری از آیین‌نامه 2800 ایران به دست آمده است، استاندارد ISO 9001 در طراحی و ساخت برج مسکونی و استاندرهای لازم از سازمان نظام مهندسی نیز با همین هدف به دست آورده شده است. سازه برج از نوع فلزی و ساخت آن با استفاده از ورق‌های فولاد کاوین با ضخامت 55 میلی متر با اتصالات پیچ و مهره ساخته شده و آزمایش کنترل کیفیت جوش و بتن در تمامی مراحل به انجام رسیده است.
جهت تنظیم قرارهای ساکنان و برگزاری همایش‌های مرتبط با مدیریت برج روما و همچین مهمانی‌ها فضای بی‌نظیری در طبقه همکف به سالن اجتماعات اختصاص یافته است. سالن بیلیارد با میزاسنوکر تازه‌ترین تجارب و زیباترین خاطره‌ها را در محیطی آرامش بخش برای شما به همراه خواهد داشت. از دیگر امکانات رفاهی این برج می‌توان به استخر، سونا و جکوزی بسیار شیک و مجلل و نیز سالن ایروبیک و بدنسازی اشاره کرد.

مطالب مرتبط : برج‌های تهران ، بلندی های ماندگار

بازسازی برج کاملیا در خیابان ولنجک تهران

مصاحبه با فرزاد دلیری، معمار برج های تهران

طراحی دکوراسیون خانه کوچک بالای یک برج

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر