طرز تهیه مارمالاد کیوی و ایجاد طعم فوق العاده در آن

در این مطلب طرز تهیه مارمالاد کیوی با روشی ساده را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید مارمالاد خوشرنگ و خوش طعمی را در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه مارمالاد کیوی و ایجاد طعم فوق العاده در آن

مارمالاد کیوی از انواع خوراکی های خوشمزه و خوش طعم می باشد و برای طرز تهیه مارمالاد کیوی روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید برای تهیه این نوع مارمالاد روشی مناسب را با توجه به ذائقه خود و اعضای خانواده تان انتخاب کنید.

برای تهیه مارمالاد از روش های مختلف نظیر مارمالاد کیوی و مارمالاد سیب و مارمالاد پرتقال و مارمالاد هلو … می توانید استفاده نمایید که هر یک از این مارمالادها دارای طعم و بی نظیری می باشند همچنین می توانید برای تهیه مارمالاد از ترکیب میوه های مختلف استفاده نمایید.

مارمالاد کیوی  مواد لازم

  • کیوی : یک کیلوگرم
  • شکر : یک کیلوگرم
  • پودر ژلاتین : یک قاشق چای خوری
  • آب : دو پیمانه

طرز تهیه مارمالاد کیوی خوش طعم

برای تهیه این نوع مارمالاد ابتدا پوست کیوی ها را بگیرید و آن ها را خرد نمایید.

خرد کردن کیوی

سپس کیوی ها را درون قابلمه بریزید و به آن ها آب بیفزایید و قابلمه را روی حرارت متوسط شعله قرار بدهید تا آب به دمای جوش برسد و به مدت 10 دقیقه اجازه بدهید تا کیوی ها بجوشند. بعد از مدت زمان ذکر شده شکر را روی کیوی ها ریخته و به مدت 20 دقیقه اجازه دهید تا مارمالاد بجوشد.

روش تهیه مارمالاد کیوی در منزل

توجه داشته باشید که در طول این مدت زمان باید مارمالاد را هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود. کف روی مارمالاد را هم به کمک قاشق تمیزی بگیرید.

طرز تهیه مارمالاد کیوی در منزل

بعد از گذشت 20 دقیقه که مارمالاد به همراه شکر جوشید اجازه دهید تا مخلوط مواد مارمالاد مقداری خنک شود سپس آن ها را درون میکسر بریزید یا به کمک گوشت کوب مواد را پوره و له نمایید و بعد از یکدست شدن مخلوط مواد به مدت 15 دقیقه دیگر اجازه دهید تا مارمالاد روی حرارت گاز بماند.

مارمالاد کیوی خوشمزه

پودر ژلاتین را درون ظرفی مناسب بریزید و روی آن مقداری آب بپاشید سپس پودر ژله را روی حرارت بخار آب قرار بدهید تا حل شود و پودر ژلاتین حل شده را به مارمالاد بیفزایید و قابلمه حاوی مارمالاد را از روی حرارت گاز بردارید. روی قابلمه را به کمک پارچه تمیزی بپوشانید و به مدت دو ساعت قابلمه را در دمای اتاق قرار بدهید و اجازه دهید تا مارمالاد به خوبی سرد شود.

مارمالاد را درون بطری های درب شیشه ای بریزید سپس درب بطری را به خوبی ببندید و درون یخچال قرار بدهید.

روش تهیه مارمالاد کیوی در منزل

نکات طلایی برای تهیه مارمالاد کیوی

1.در صورت تمایل می توانید برای خوشرنگ شدن مارمالاد چند قطره رنگ سبز خوراکی به آن بیفزایید.

2. کیوی ها را به خوبی خرد نمایید تا زود پخته شوند و علاوه بر این بتوانید آن ها را به راحتی پوره کنید.

3. توجه داشته باشید که پودر ژلاتین و شکر باید به خوبی حل شوند.

طرز تهیه مارمالاد کیوی خوشمزه

4. مارمالاد را درون بطری شیشه ای خشک بریزید و اگر بطری خیس باشد مارمالاد کپک می زند.

5. بهتر است قبل از ریختن مارمالاد درون بطری شیشه ای آن را استریل کنید.

روش تهیه مارمالاد کیوی خوش طعم

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با مراحل تهیه مارمالاد کیوی خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع مارمالاد در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر