مازیار دانیالی؛ قطعا یکی از متفاوتترین محصولات برند ماستنگ طی دهههای اخیر؛ شاسی بلند الکتریکی آن با نام مک-ایی بوده است. محصولی که فورد به عنوان یک کراس اوور آینده نگر و متفاوت روانه بازار کرده است.
اما یکی از مهمترین ویژگیهای خودروهای الکتریکی کامل به برد حرکتی آنها مربوط میشود که در رابطه با مک-ایی مجهز به باتری بزرگتر 98.8 کیلووات ساعت حدود 482 کیلومتر برآورد شده است (فاقد سامانه تمام چرخ محرک)، اما مدل پایه این کراس اوور نیز که از باتری 75.7 کیلووات ساعت استفاده میکند (فاقد سامانه تمام چرخ محرک) دارای برد حرکتی 370 کیلومتر با یکبار شارژ کامل است که کاملا قابل قبول و مطلوب محسوب میشود.
اگر این مدل پایه با توجه به سفارش مشتری مجهز به سامانه تمام چرخ محرک نیز شود آنگاه برد حرکتی به 339 کیلومتر کاهش خواهد یافت. در مدل مجهز به باتری بزرگتر که بدان اشاره کردیم نیز اگر سامانه تمام چرخ محرک فعال شود، برد حرکتی به 434 کیلومتر کاهش مییابد.
اما اشاره نیز به قابلیتهای پیشرانه این اسب وحشی متفاوت داشته باشیم:
مدل پایه مک-ایی حدود 255 اسب بخار خروجی دارد که اینجا حضور یا عدم حضور سامانه تمام چرخ محرک اثری در عدد مورد اشاره ندارد. مدل مجهز به باتری بزرگتر بدون سامانه تمام چرخ محرک 282 اسب بخار خروجی دارد و همین مدل مجهز به سامانه تمام چرخ محرک 332 اسب بخار خروجی خواهد داشت.
برای آن گروه از مشتریان که اسب وحشی تری میخواهند، نمونه جی تی با 459 اسب بخار خروجی در نظر گرفته شده که البته فورد اشارهای به برد حرکتی و نوع باتری آن نداشته است.
قیمت مک-ایی هم اکنون از 42895 دلار برای سادهترین مدل آغاز میشود که افزودن آپشن تمام چرخ محرک به این مدل پایه، برچسب قیمت را به 45595 دلار افزایش میدهد. در مدل مجهز به باتری بزرگتر و سامانه تمام چرخ محرک نیز قیمت از 58300 دلار آغاز میشود.
برای مدل جی تی اشارهای به قیمت نشده، اما پیش بینی میشود از حدود 60000 هزار دلار در سال 2021 آغاز شود: