۱۲ راه طبیعی برای درمان میخچه پا

میخچه‌ها ممکن است سطحی به نظر برسند، اما معمولاً به صورت یک قیف عمیق در پوست فرو می‌روند که در صورت فشار بر روی آن درد ایجاد می‌شود.

میخچه
 

برای درمان میخچه پا روش‌های درمانی زیادی وجود دارد که در منزل می‌توانید انجام دهید. میخچه پا از سلول‌های مرده‌ای تشکیل شده است که روی سطح پوست پا جمع می‌شوند.

میخچه‌ها ممکن است سطحی به نظر برسند، اما معمولاً به صورت یک قیف عمیق در پوست فرو می‌روند که در صورت فشار بر روی آن درد ایجاد می‌شود. در این گزارش، روش‌های درمان میخچه با گیاهان بیان شده است.

- چرب کردن پا با روغن کرچک
- قرار دادن پوست لیمو روی میخچه در طول شب تا درمان کامل
- قرار دادن ترکیب گوجه فرنگی و آناناس بر روی میخچه پا و پوشاندن روی آن
- آب ساقه درخت انجیر را بگیرید و به میخچه‌های پا بمالید.
- برگ‌های پیچک را به مدت 24 ساعت در سرکه خیس کنید و سپس آن‌ها را روی میخچه گوشتی قرار دهید.
- آب سیر را بگیرید و آن را روی میخچه‌های پا قرار دهید یا پوره سیر را یک شب روی آن بگذارید.

- یک قاشق غذاخوری پوست پودر شده گیاه بلوط را با 2 لیتر آب به مدت 5 دقیقه جوشانده، سپس آن را در یک لگن ریخته و آب سرد به آن اضافه کنید. سپس پا‌ها را با ماساژ مداوم در آن فرو ببرید.

- مقداری پیاز را به صورت گرد برش دهید، سپس آن را بدون روغن گرم کنید تا رنگ آن زرد شود، پس از خنک شدن آن را روی محل پای آسیب دیده قرار داده و با یک تکه پارچه گره بزنید.
 
ماساژ پا با روغن
- مخلوطی برابر از روغن کرچک و روغن زیتون را تهیه کرده و میخچه پا را با آن به طور مکرر و به مدت یک ربع ساعت روزانه قبل از خواب ماساژ دهید.

- دو حبه سیر خرد شده را با روغن کرچک مخلوط کنید تا مانند پماد شود، سپس پماد متشکل از سیر خرد شده و روغن کرچک را روی میخچه‌ها بمالید و آن را با پارچه ببندید.

- 100 گرم گل بابونه را با دو لیتر آب به مدت یک ساعت بجوشانید، سپس آن را در یک لگن ریخته، پای خود را داخل آن ماساژ دهید و هر روز به مدت یک هفته این کار تکرار کنید.

- داخل پوست موز را خراش دهید تا خمیر سفید به دست آید و آن را روی میخچه‌های پا قرار دهید و با باند پزشکی بپیچید.

بهتر است هنگام بروز میخچه پا از کفش راحت و طبی استفاده کرده و پس از خیس کردن مدام پا از کرم‌های نرم کننده استفاده کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان