آموزش کاشت سبزه نخود برای سفره هفت سین عید نوروز

همانطور که می دانید قراردادن سبزه بر روی سفره هفت سین ازدسته آداب و رسوم مردم کشور ما می باشد و از آنجایی که می توانید برای تهیه سبزه از بذر های مختلفی استفاده نمایید در این مقاله سعی داریم تا به بیان چگونگی کاشت سبزه نخود برای عید نوروز بپردازیم با ما همراه باشید.

آموزش کاشت سبزه نخود برای سفره هفت سین عید نوروز

همانطور که می دانید یکی از رسم و رسومات ویژه عید نوروز سفره انداختن است که برای قرار دادن سبزه بر روی این سفره بایستی از روز های قبل سال تحویل دست به کار شوید و اگرچه خرید سبزه عید بسیار راحت تر از سبز کردن آن است اما لذتی که کاشت سبزه عید دارد به زحمت ها می ارزد. در این مطلب نحوه کاشت سبزه نخود برای سفره هفت سین را آموزش می دهیم.

چگونگی کاشت سبزه نخود

بهتر است بدانید که سبزه یکی از سین های اصلی محسوب می شود که همیشه در سفره ها حضور دارد و اغلب افراد قدیمی معتقد هستند که بایستی سبزه را خود اهالی خانه سبز کنند البته افراد زیادی هم هستند که به وجود سبزه در سفره هفت سین اعتقاد دارند ولی برایشان مهم نیست که این سبزه را خودشان درست کرده باشند و یا از جایی دیگر گرفته باشند. همانطور که متوجه شدید سفره هفت سین یکی از آداب و رسوم غنی کشور ما محسوب می شود و چنان در بین مردم رواج پیدا کرده که اغلب افراد گمان می کنند که بدون یک سفره هفت سین ساده سال نو نخواهد شد. به دور از باورهای خرافی بایستی گفت که نیاکان ما در عید نوروز با انداختن سفره هفت سین و قرار دادن سبز بر روی آن و دادن هدیه به اطرافیان خود در واقع وسعت روشنایی،خیر و برکت را از خداوند برای خود و خانواده شان آرزو می کردند و زندگی سبز و شاداب و پر از خیر را از او طلب می کردند.

آشنایی با نحوه کاشت سبزه نخود برای عید نوروز

اکنون قصد داریم تا به بیان دستورالعمل کاشت سبزه نخود برای عید نوروز بپردازیم:

برای انجام این روش بایستی در ابتدا مقداری بذر را بردارید و داخل ظرفی بریزید و سپس به خوبی بشویید. حالا مقداری آب بر روی آن ها ریخته و به مدت 24 ساعت اجازه دهید تا خیس بخورد و توجه داشته باشید که بایستی هر 6 ساعت یک مرتبه آب آن را عوض نمایید. پس از گذشت این مدت زمان بذر ها را داخل آبکش بریزید و کامل آن را بشویید. حالا یک پارچه را نم دار کنید و نخود ها را به مدت 3 روز داخل آن قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان هنگامی که پارچه را باز کردید و متوجه شدید که جوانه ها جون دار هستند بایستی آن را به ظرفی که قصد کاشت سبزه را دارید انتقال دهید.

کاشت نخود برای سبزه عید نوروز

برای پرورش سبزه ها داخل خاک ژله ای بایستی آن ها را داخل آب بریزید تا به طور کامل پف کند و سپس بذرهایی را که جوانه داده اند را روی خاک ژله ای بریزید و بر روی نایلونی قرار دهید و البته لازم است تا نایلون را سوراخ کنید تا جوانه ها سبز شوند. اکنون ظرف حاوی بذر را به محیطی پرنور قرار دهید و در طول مدت سبز شدن نخود ها هر گاه احساس کردید که آب خاک ژله ای بسیار کم شده لازم است تا آن را آبیاری نمایید و سپس ظرف را برعکس کنید تا آب های اضافی خارج گردد.

چگونگی کاشت سبز نخود برای سفره هفت سین

توجه داشته باشید که یکی از ویژگی های استفاده از خاک ژله ای برای کاشت سبزه نخود این است که اگر یک یا دو روز خانه نبودید و سبزه ها را آبیاری نکردید برای سبزه مشکلی پیش نخواهد آمد زیرا از آب خاک های ژله ای تغذیه خود را انجام خواهد داد.

چگونگی استفاده از خاک ژله ای برای کاشت سبزه نخود

پس از گذشت روز سیزدهم می توانید سبزه نخودتان را به داخل گلدان و یا باغچه منتقل نمایید تا نخودها نیز رشد کنند و از خوردن آن ها لذت ببرید. همچنین برای آشنایی با نحوه کاشت سبزه ماش، کاشت سبزه با خاکشیر و سبزه گندم کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان