ماهان شبکه ایرانیان

با این راه حل ها با بو های ناخوشایند خانه خداحافظی کنید!

خانه داری: بوهای ناخوشایند گاهی اوقات به دلایل متعدد در فضای خانه ایجاد می شود که استشمام آن می تواند بسیار آزار دهنده باشد

خانه داری: بوهای ناخوشایند گاهی اوقات به دلایل متعدد در فضای خانه ایجاد می شود که استشمام آن می تواند بسیار آزار دهنده باشد. از بین بردن و زدودن بو با توجه به منشا آن و دانستن اینکه چه ماده ای در حذف آن می تواند کاربرد داشته باشد، ممکن می شود. اگر شما هم تا به حال با این مشکل مواجه شده اید بهتر است بعد از شناسایی علت به دنبال حذف بوی ناخوشایند از محل زندگی خود باشید.

برطرف کردن بوی یخچال و فریزر

در مورد بوی نامطبوع یخچال روشی قدیمی وجود دارد و آن استفاده از جوش شیرین هنگام شست و شوی فضای داخلی یخچال و قرار دادن مقداری از آن در یخچال است. روشی دیگر برای از بین بردن بوی داخل یخچال وجود دارد و آن قرار ددن یک قطعه زغال درون یخچال است.البته بهترین راه این است که هفته ای یک بار یخچال خود را بررسی کنید و مواد غذایی فاسد شده را دور بریزید.

برطرف کردن بوی قوری قهوه

رایحه ی قهوه ی تازه دم بسیار خوشایند است، اما زمانی که برای مدت طولانی قهوه داخل قوری باقی می ماند هم فضای داخل قوری لک می شود و هم بوی نامطبوعی تولید می کند. برای از بین بردن بوی قهوه یک قسمت سرکه را با دو قسمت آب ترکیب کنید و داخل قوری بریزید و بگذارید برای مدتی روی حرارت بماند و سپس قوری را با آب و مواد شوینده بشویید. برای از بین رفتن بوی سرکه نیز کافی است چند دقیقه پنجره ی آشپزخانه را باز بگذارید.

برطرف کردن  بوی بد زباله

گاه پیش می آید فراموش کنید زباله ها را از خانه بیرون ببرید یا در سطل زباله را محکم ببندید و همین امر سبب انتشار بوی نامطبوع زباله در فضای داخلی می شود. و در برخی موارد پس از خارج کردن زباله ها بوی نامطبوع همچنان در سطل زباله باقی می ماند برای زدودن این بو کمی سرکه ی سفید را به سطوحی که این بو از آن ها استشمام می شود اسپری کنید و پس از چند دقیقه سطوح را پاک نمایید. اگر بوی بد درون سطل زباله از بین نرفت آن را در فضای باز با مواد شوینده بشویید  و بگذارید ساعاتی در فضای باز بمانند. سطل های زباله را ماهی یک بار بشویید و مواد فاسد شدنی را از در کیسه ی جداگانه به زودی از فضای داخلی خود خارج کنید.

 

 برطرف کردن بوی داخل کشوها

برای از بین ردن بوی داخل کشوها، لباس های داخل آن را خارج کنید و مقداری جوش شیرین داخل آن بپاشید و چند ساعت بگذارید باشد و سپس فضای داخل کشوها را جاروبرقی بکشید و تمییز کنید. همچنین برای پیشگیری از ایجاد بو در کشوها کیسه های کوچک بوگیر را که رایحه ی خوبی دارند به همراه لباس ها و عناصر دیگر داخل کشو ها قرار دهید.

برطرف کردن بوی سیگار

اگر بوی سیگار در الیاف فرش و روکش مبلمان رسوخ کرده و به همین دلیل در فضای خانه مدام بوی سیگار به مشام می رسد کمی جوش شیرین روی سطوح ذکر شده بپاشید و بگذارید چند ساعت بماند، سپس جارو برقی بکشید. اگر بو همچنان پا بر جا بود باید یک روز کامل را به شست و شوی اساسی قالیچه و مبلمان و روکش ها با مواد شوینده اختصاص دهید.

برطرف کردن بوی ماشین ظرف شویی

برطرف کردن بوی ماشین ظرف شویی

نمی توانید متوجه شوید بوی موجود در آشپزخانه از کجا می آید؟ سری به ماشین ظرف شویی بزنید. این دستگاه حتی زمانی که خالی است معمولا بوی خاصی می دهد. برای از بین بردن این بو دو فنجان سرکه ی سفید را به جای شوینده در مخزن بریزید و در حالی که ماشین خالی از ظرف است آن را روشن کنید تا خودش درون خودش را بشوید.

شما هم نظرات و پیشنهاد های خود را درباره ی خانه تکانی صحیح در بخش دیدگاه های پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید. ضمنا می توانید سوالات خود درباره ی طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید.

مطالب بیشتر در زمینه خانه داری:
اشتباهات رایج در خانه تکانی!
11 وسیله ای که باید قبل از خانه تکانی دور بیندازید!
رازهایی درباره نظافت حمام و سرویس بهداشتی
رازهای شستشو و نظافت کالای خواب برای یک خواب سالم
بهترین راه ها برای تمیز کردن کف خانه
بهترین راه ها برای تمیز کردن کاغذ دیواری منزل!
ساده ترین راه ها برای تمیز کردن دیوار منزل!
3 رایحه مطبوع برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان