طرز تهیه پشت زیک شیرینی خوش طعم مازندرانی

طرز تهیه پشت زیک یکی از شیرینی های محلی مازندران؛ با طعمی استثنایی و به یاد ماندنی انتخاب آرگا برای آشنایی و آموزش در این مطلب بوده است؛ همراه ما باشید.

طرز تهیه پشت زیک شیرینی خوش طعم مازندرانی

طبخ شیرینی ها برای کدبانوهای خوش سلیقه و علاقه مند یکی از هنرهای محبوب و پرکاربرد محسوب می گردد که با توجه به ذائقه و سلیقه انتخاب شده و آماده می شود؛ در این مطلب طرز تهیه پشت زیک را آموزش خواهیم داد؛ همراه ما بمانید.

ما در حیطه آشپزی دارای انواع غذاهای مختلف با نام و روش های طبخ متفاوت می باشیم که برخی از آن معمول و بیشتر مورد استفاده می باشند؛ اما برخی دیگر از این گروه غذاها نیز وجود دارند که دارای اسم هایی متفاوت تر و با تلفظ سخت تر هستند که آشنایی کمتری با آنها و طریقه پخت این غذاها داریم, و اما وجه مشترک بین این دو گروع لذیذ و دلچسب بودن؛ همراه با ارزش غذایی قابل ذکر باشد که پس از مرحله ی انتخاب، و سپس مرحله ی طبخ و در نهایت مرحله ی میل کردن برسد.

آموزش ساده و آسان طرز تهیه پشت زیک

انواع غذاها، سالادها، دسرها و شیرینی های منحصر به هر منطقه و هر مکان وجود دارد که نمونه و نشانگر فرهنگ غذایی آن منطقه می باشد؛ راحت الحلقوم و رشته خطایی تبریزی، رنگینگ و یوخه شیرازی، رشته خوشکار و آرگرده گیلانی و …… به همین ترتیب از جمله ی شیرینی های محبوب و خوش طعم، و در عین حال معرف نوع و فرهنگ غذایی هر منطقه محسوب می شوند؛ در این مطلب آموزش آشپزی طرز تهیه پشت زیک (سوهان کنجدی) یکی از شیرینی های لذیذ و دوست داشتنی و همچنین محلی مازندرانی را شرح داده ایم؛ در همین جا در رابطه با دلیل نامگذاری این شیرینی به شباهتش به پرنده ای به نام «زیک» اشاره کرده که در منطقه شمال کشور زندگی می کند. کدبانوهای عزیز و خوش سلیقه می توانید در صورت تمایل به آشنایی با ما همراه باشید.

طرز پخت پشت زیک با طعمی فوق العاده و خاص

مواد مورد نیاز

  • 1/2 پیمانه شیره خرمالو
  • 1 قاشق مرباخوری کره
  • 1 پیمانه شکر
  • 1 پیمانه شکر
  • میزام مورد نیاز مغز گردو

طرز تهیه شیرینی پشت زیک

در مرحله ی نخست برای شروع باید کنجدها را خوب پاک کرده و سپس آنها را بشویید و پس از خشک شدن آنها را آماده ی تفت دادن نمایید؛ به این صورت که تابه ای را بر روی حرارت قرار داده و کنجدها را تفت بدهید.

آموزش روش تهیه پشت زیک

(باید در این مرحله به تفت دادن خود ادامه دهید تا به طور کامل کنجدها برشته شوند؛ با افتادن کنجدها به این سمت و آن سمت متوجه می شوید که به خوبی تفت خورده و باید حرارت زیر تابه را قطع کنید)

در این مرحله نیز گردوها را خرد کرده و درون تابه ی دیگری تفت بدهید؛ شکر را نیز داخل تابه ای (بهتر است تفلون باشد)، پس از 1 دقیقه تفت دادن با حرارت زیاد شکر آب می گردد که لازم است سریعا از روی حرارت آن را بردارید.

آشنایی با شیوه ی تهیه پشت زیک

سپس شیره خرمالو (دشو) را به آن افزوده و دمای زیر آن را کم کنید. کمی کره (2-3 سانت) بیافزایید و به تفت دادن ادامه دهید.

آموزش روش تهیه پشت زیک خوش طعم

حالا کنجد و گردوی تفت خورده را نیز به آن اضافه کرده و تمامی آن را خوب بهم بزنید تا به یکدیگر بچسبند.

آموزش طرز تهیه پشت زیک شیرینی خوش طعم

در نهایت یک سینی را برداشته و کف آن را چرب نموده و این مواد را بر روی آن بریزید.

طرز پخت پشت زیک شیرینی محلی مازندرانی

با استفاده از یک وردنه مرطوب مخلوط شیرینی داخل سینی را پهن و نازک بکنید.

آموزش شیوه ی تهیه و طبخ شیرینی پشت زیک

در مرحله ی نهایی پس از گذشت (3-4) دقیقه آن را به شکل و اندازه هایی یکسان و زیبا تقسیم و برش بدهید؛ و به آرامی به طوری که ریز نشود درون ظرف مناسبی قرار دهید. شیرینی خوش طعم پشت زیک آماده است.

طرز تهیه پشت زیک شیرینی محلی عالی

می توانید در صورت تمایل چای خوش رنگی دم کرده و همراه آن میل نمایید.

آموزش طرز تهیه سوهان کنجدی مازندرانی

چند نکته طلایی

  • پشت زیک از انواع شیرینی ها می باشد که برای عید نوروز بسیار محبوب و پراستفاده می باشد.
  • پشت زیک یک شیرینی محلی مازندرانی است.
  • این شیرینی خوشمزه را می توانید به عنوان دسر و یا میان وعده تهیه و میل نمایید.
  • نام دیگر این شیرینی سوهان کنجدی است.
  • می توانید کنجدها را با مقدار کمی کره تفت دهید و یا بدون روغن این کار را انجام دهید.

آموزش طرز پخت پشت زیک

در این مطلب آشپزی شما عزیزان دوست داشتنی را با طرز تهیه پشت زیک آشنا کردیم، امیدواریم از مرور این دستور پخت نهایت استفاده را برده باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان