ماهان شبکه ایرانیان

به نگرانی ایست دهید !

آیا به واقع کسی پیدا می‌شود که در زندگیش نگرانی نداشته باشد؟ در اینجا به برخی از راهکارهای برطرف کردن نگرانی‌ها اشاره خواهیم کرد.

به نگرانی ایست دهید !

بیایید در زمانی که بیدار هستیم زندگی کنیم، زندگی واقعی. بیایید در حال زندگی کنیم و افسوس آنچه را که از دست داده‌ایم نخوریم و نگران آینده و آنچه که هیچ کنترلی روی آن نداریم، نباشیم. درهای آهنی گذشته و آینده را ببندید و اکنون دریابید و از خودتان سوال کنید:

1- آیا زندگی در زمان حال را فراموش کرده‌ام و بی‌جهت نگران آینده هستم؟ 

2- آیا حال من به دلیل یادآوری و حسرت آنچه که در گذشته اتفاق افتاده، بد است و نمی‌‌توانم آن را از ذهن خود پاک کنم؟

 

3- آیا می‌‌توانم وقتی صبح از خواب بیدار شدم، بدون توجه به شرایط‌ حداقل تا 24 ساعت فکر آینده و گذشته را نکنم؟

خودتان بخواهید که نگرانی را دور و خوشبختی را جست‌وجو کنید و یا به عبارت دیگر نگرانی‌ها را از خو دور و شروع به زندگی کنید، این امر موجب می‌شود که با واقعیت‌ها کمتر به مجادله بپردازید. آنچه را که برای‌تان اتفاق می‌افتد، بپذیرید، پذیرش اولین گام در غلبه بر پیامدهای بد است، البته که هر یک از ما خواهان آینده‌ای بهتر هستیم، این آینده می‌تواند ده ثانیه و یا ده سال بعد باشد، ولی در ابتدا باید واقعیت‌ها را قبول داشته باشیم. هنگامی که واقعیت‌ها را می‌پذیریم و در برابر آن مقاومت نمی‌کنیم، تنش‌ها از بین می‌روند، نگرانی‌ها تبخیر می‌شوند و قدرت ما برای گام بعدی و رسیدن به یک زندگی ایده‌آل بیشتر می‌شود.

تصمیم بگیرید

 

تجربه اثبات کرده است که گذشت زمان ارزش تصمیم‌گیری را بیشتر می‌کند. بیش از 50درصد نگرانی‌ها بعد از تصمیم‌گیری برطرف می‌شود و 40درصد دیگر بعد از اقدام به اجرا تصمیم‌گیری‌ها از بین می‌روند و این بدان معناست که بیش از 90درصد نگرانی‌ها با رعایت نکات و مراحل زیر برطرف می‌شوند:

نوشتن مشکلات و نگرانی‌‌های خود
یادداشت کردن راه‌حل‌های مختلف و آنچه که می‌توان برای دفع آن انجام داد.
تصمیم‌گیری درباره آنچه باید انجام داد.
بلافاصله به اجرا در آوردن تصمیم خود

مشغول باشید

کارکردن پادزهر اضطراب است. کارکردن باعث می‌شود که خون شما گردش کند و ذهن‌تان ساعاتی مشغول شود و خیلی زود این تغییرات مثبت باعث می‌شود که نگرانی از ذهن شما دور شود.
برای داشتن یک زندگی ایده‌ال به زمان نیاز دارید، پس مراقب باشید تا مبادا زمان زیادی از زندگی خود را صرف اضطراب و نگرانی آینده کنید. کار، خود یک تسکین دهنده بزرگ است.
نگرانی را متوقف و زندگی جدید را آغاز کنید.

به پزشک کمک کنید تا بتواند بیماری شما را به درستی تشخیص دهد.

وقتی احساس بیماری، درد و یا خستگی می‌کنید، فوراً می‌خواهید دلیل آن را پیدا کنید؛ ولی آسان نیست و پزشک نمی‌تواند به سهولت، بیماری را تشخیص دهد، به ویژه هنگامی که علائم بیماری مبهم باشند. هیچ‌کس آمار دقیق تشخیص‌های اشتباه پزشکی را نمی‌داند، ولی برآورد تقریبی که از مطالعات کالبد‌شکافی حاصل شده است، میزان خطا را 10 تا 15 درصد  تخمین زده‌اند و بیشتر اشتباهات پزشکی در تشخیص بیماری‌هایی همچون حمله قلبی، سرطان سینه، آپاندیسیت، سرطان ریه و  . . . بوده است.

در زمان کار خود استراحت کنید

یکی دیگر از ایده‌هایی که برای رفع نگرانی و خستگی توصیه می‌شود، استراحت در حین کار است. چگونه در طی انجام کار به آرامش برسید؟ فقط کافی است نکات  زیر را رعایت کنید:

1- در زمان‌های کاری بدن خود را درست مثل جوراب‌های قدیمی شل کنید.

2- تا آنجا که امکان دارد، در موقعیتی راحتی کار کنید.

3- چهار تا پنج بار در روز خودتان را چک کرده و از خود بپرسید که آیا من کارم را از آنچه که هست، سخت‌تر گرفته‌ام و آن را به گونه‌ای سخت انجام می‌دهم؟ مثلا افرادی که با کامپیوتر کاری می‌کنند و باید در طی روز متن‌های زیادی را تایپ کنند، اگر جای مانیتور آنها در محل مناسبی نباشد، مجبورند از عضلات گردن خود نیز برای انجام کار استفاده کنند؛ در حالی برای تایپ کردن نیازی به استفاده از عضلات گردن ندارند. در حین کار، یک تایمر کنار خود قرار دهید و آن را کوک کنید تایمر 30 دقیقه یکبار زنگ بزند و با صدای زنگ آن، کار را متوقف کرده، چشمان خود را ببندید و نفس عمیقی بکشید و خود را شارژ کنید.

4- ذهن خود را درگیر افکار دیگران نکنید مردم اصلا در مورد من و شما فکر نمی‌کنند مردم تمام ساعت روز را قبل از خوردن صبحانه و بعد از آن و حتی نیمه شب، فقط به خودشان فکر می‌کنند. اگر نگران تصور و ایده دیگران نسبت به خودتان هستید و نگرانید که آنها چگونه راجع به شما فکر می‌کنند؟ واقعاً وقت خود را هدر داده‌اید. در واقع همان فرد نیز بیشتر وقت خود را تلف کرده و انرژی خود را هدر می‌دهد و به این موضوع فکر می‌کنند که نظر شما راجع به آنها چیست و این در واقع هدر دادن وقت و انرژی است. نظر خوب یا بد دیگران را فراموش کنید؛ ‌چرا که ممکن است آنها اصلا به شما فکر نکنند و این موضوع اصلا در روند زندگی شما اهمیتی نخواهد داشت.

با رعایت نکات زیر، پزشکان را در تشخیص صحیح کمک کنید:

حتما به یک متخصص مراجعه کنید و تمامی آزمایش‌های قبلی انجام داده از قبیل آزمایش خون، MRI و . . . را با خود به مطب پزشک ببرید و هر نوع علامت و نشانی از بیماری را در خود جست‌وجو کنید. به گفته محققان کالج امریکایی انجمن پزشکان، بهتر است قبل از اینکه به مطب پزشک بروید، تمامی این علائم را یادداشت کنید تا چیزی را فراموش نکنید. حتما هنگام مراجعه به پزشک قلم و کاغذ همراه داشته باشید تا بتوانید توصیه‌های پزشک را یادداشت کنید.

تاریخچه پزشکی خانوادگی خود را بدانید و همه مشکلات و بیمارهایی را که آنان، مبتلا بوده‌اند، بدانید. شرایطی همچون سرطان، بیماری قلبی و حتی افسردگی و اضطراب می‌توانند جنبه ژنتیکی داشته باشند.
هر نوع دارویی را که استفاده می‌کنید؛ به مطب پزشک ببرید. با این کار مطمئن می‌شود که دارو را درست و با دوز صحیح مصرف می‌کنید. در طول طبابت بارها دیده شده که بیماران قرص‌های خود را درون بطری‌هایی غیر از بطری اصلی می‌ریزند و همین امر موجب اشتباهات و مسمومیت‌های دارویی بی‌شماری می‌شود.
نشانه‌های خود را مطرح کنید ولی نتیجه‌گیری نکنید. ارائه اطلاعات دقیق ولی ناقص بهتر از اطلاعات قطعی و اشتباه است. در مورد نشانه‌های بیماری خود تخصصی عمل کرده و احساس دقیق خود را مطرح کنید؛ مثلا درد شما مبهم است، تیز است و . . . بعد از چه مدتی برطرف می‌شود و چه مدت است به آن مبتلا هستید، یک هفته؟ یک ماه؟‌ یک‌سال و چه عواملی درد شما را کاهش می‌دهند. اگر تب کردید، درجه تب خود را یادداشت کنید و آن را در ساعات مختلف روز اندازه بگیرید.

از سوال پرسیدن خجالت نکشید، حتی اگر تعداد پرسش‌های شما زیاد باشد. از پزشک سوال کنید که برای تشخیص صحیح به چه چیزی نیاز دارد؟ در مورد تمامی بیماری‌هایی که تشخیص داده است، جویا شوید و علل و درمان آن را سوال کنید و از او بپرسید که آیا به همکاری متخصص دیگر و یا انجام آزمایشی دیگر برای تشخیص بهتر نیاز هست یا خیر. وقتی پزشک بیماری شما را تشخیص داد، از او سوال کنید که آیا از تصمیم خود مطمئن است و چه چیزی باعث شد که او این بیماری را تشخیص دهد. طبیعت، علم و زیست‌شناسی غیر قابل پیش‌بینی هستند. پزشکان خوب از اینکه بیماران‌شان برای تأیید تشخیص آنها به پزشک دیگری مراجعه کنند، نمی‌هراسند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان