آیا این تقسیم‌بندی عادلانه است؟

۴۵ میلیارد تومان؛ کل حق پخش ورزش!

دنیای‌اقتصاد: از سال گذشته بحث تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که بر اساس آن صداوسیما مکلف می‌شد بخشی از درآمدهای ناشی از پخش آگهی‌های تبلیغاتی در زمان پوشش مسابقات ورزشی را به وزارت ورزش و جوانان بپردازد.

این قانون در بودجه سال 1400 هم دیده شده و حالا «ایسنا» گزارشی در مورد آن منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «با ابلاغ قانون بودجه سال 1400 از سوی مجلس شورای اسلامی، تکلیف درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی مشخص شد. بر اساس این ابلاغیه و به استناد بند (پ) ماده (92) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره 140184 نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند. وجوه واریزی به نسبت 30درصد در اختیار وزارت ورزش و 70درصد در اختیار سازمان صداوسیما قرار می‌گیرد. این درحالی است که درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی 150میلیارد تومان برآورد شده است. میزان درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی در لایحه بودجه سال 1400 نسبت به قانون بودجه 99 از 50 به 150 میلیارد افزایش پیدا کرد و به این ترتیب سهم وزارت ورزش از 15 به 45 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.» اینکه آیا واقعا 45 میلیارد تومان سهم وزارت ورزش برای همه فدراسیون‌ها (نه فقط هم فوتبال) از درآمدهای تبلیغاتی منصفانه است یا نه، به شدت جای بحث دارد. این در حالی است که برخی منابع خبری فقط در یک قلم، درآمد تلویزیون از آگهی‌های دربی تهران را حدود 20 میلیارد تومان تخمین می‌زنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان