اخبار حوادث روز، ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

امروز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰، در اخبار حوادث روز گزارشی می‌خوانیم از دادگاه کیفری استان تهران که مرد متجاوز و آدم ربا را به اعام محکوم کرد.

حوادث روز
 
فرادید؛ در اخبار حوادث امروز 16 فروردین ماه 1400، محکومیت مرد متجاوز به اعدام سرخط خبری بخش حوادث روزنامه‌های صبح بود.

مرد شرور که دختر نوجوانی را پس از ربودن مورد تعرض قرار داده بود، در شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد. رسیدگی به این پرونده از مرداد سال گذشته با شکایت دختری به‌نام سیما مبنی بر ربوده شدن خواهر دوقلویش به‌نام سارا آغاز شد.

او در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من و خواهرم با یکی از اقوام‌مان به‌نام پارسا به پارک رفته بودیم حدود ساعت 3 صبح در حال برگشت به خانه بودیم که خودرویی کنار ما توقف کرد و مرد جوانی با تهدید چاقو سارا را به زور سوار خودروشان کردند و من و پارسا هم هرچقدر تلاش کردیم نتوانستیم مانع کارش شویم و بعد هم بسرعت از آنجا دور شدند...

در ادامه گزارش‌های مهم را به صورت خلاصه و گزیده مرور می‌کنیم:

خانواده معتاد به شیشه

روزنامه خراسان ماجرای زندگی زنی را که به اتفاق همسر و دو دخترش در دام اعتیاد افتادند به طور مفصل گزراش کرده است...

من زنی هستم که اعتیاد به مواد مخدر صنعتی، مهر مادری اش را به یغما برده است. اکنون که من و همسرم در بند هستیم و دست بند‌های فلزی قانون بر دستان ماست، باز هم به چیزی جز مواد مخدر نمی‌اندیشم، چون از روز گذشته که دستگیر شدیم تا کنون نتوانستم مواد بکشم و علایم خماری به سراغم آمده و امانم را بریده است و ...

دوئل خونین

در بخش حوادث روزنامه ایران خبری تلخ از مرگ پسر جوان منتشر شد. دوئل مرگبار دو پسر عاشق پیشه بر سر یک دختر با قتل یکی و فرار دیگری پایان یافت. روز 13 فروردین گزارش مرگ پسر جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.

به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس محمد جواد شفیعی آغاز شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد پسر جوان مقابل آرایشگاهی با ضربات متعدد چاقو و قمه مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است...

روزنامه شرق نوشت: تبهکار حرفه‌ای که با ارسال پیامک از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد، به دام افتاد. این فرد در پیام‌های ارسالی خود می‌نوشت: «جهت تأیید آگهی در سایت درج آگهی 20 هزار ریال واریز کنید؛ در غیر‌این‌صورت آگهی شما پاک خواهد شد». او با این ترفند از کاربران فضای مجازی دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

یکی از شهروندان به پلیس فتای تهران مراجعه کرد و مدعی شد مبلغ 400 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش برداشت شده است. شاکی پرونده در اظهاراتش گفت: قصد فروش خودروی خود در یکی از سایت‌های درج آگهی را داشتم، دقایقی بعد از اینکه خودرو را آگهی کردم، پیامکی برایم ارسال شد.

در متن پیامک نوشته شده بود جهت تأیید و ثبت آگهی باید از طریق لینک ارسال‌شده مبلغ 20 هزار ریال پرداخت کنم که من بدون بررسی و توجه به آدرس صفحه وارد شده و تمام اطلاعات بانکی خود را وارد کردم و بلافاصله تمام موجودی حسابم خالی شد...

در ادامه اخبار حوادث آمده است: پسر جوان که در یک درگیری خیابانی مرد موتورسواری را در بوشهر به قتل رسانده بود دقایقی پس از این جنایت دستگیر شد.

سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر در تشریح این خبر گفت: صبح شنبه چهاردهم فروردین وقوع درگیری خونینی در خیابان ساحلی بوشهر به پلیس اعلام شد.

وقتی مأموران کلانتری 12 مصلی به محل حادثه که در نزدیکی یک باشگاه بدنسازی بود رسیدند در نخستین بررسی‌ها دریافتند مردی 44 ساله که راکب موتورسیکلت بوده بر اثر ضربه چاقوی جوانی 22 ساله بشدت مجروح شده است.

وی افزود: با حضور مأموران در محل، مشخص شد که مرد جوان راننده خودروی پراید بوده که با مقتول 44 ساله که راکب موتورسیکلت بوده به علت بحث و جدل لفظی در خیابان به خاطر بد رانندگی کردن و احتمال تصادف، درگیر شده و با ضربات چاقو باعث مصدومیت شدید او شده است، اما حین انتقال راکب موتورسیکلت توسط اورژانس به مرکز درمانی، این فرد به‌علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه با عکس‌العمل سریع مأموران ضارب بلافاصله در محل وقوع قتل دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، عنوان داشت: آموزش مهارت‌های زندگی و کنترل خشم با قدری تحمل، تدبیر و گذشت از بروز چنین حوادثی پیشگیری خواهد کرد.

همچنین در خبری جالب، خانواده تبریزی دخترشان را در سفر به اردیبل جا گذاشتند. روزنامه ایران در تشریح این ماجرا نوشت:

خانواده تبریزی که در سفر به اردبیل دختر 2 ساله شان را جا گذاشته بودند پس از انتشار تصاویر وی در فضای مجازی و با کمک پلیس، کودک را پیدا کردند.

این ماجرا به چند روز قبل برمی‌گردد اعضای یک خانواده که از تبریز به اردبیل سفر کرده بودند، موقع بازگشت به تصور اینکه فرزندشان نازنین زهرای 2 ساله همراه مادربزرگش و در خودروی دیگری نشسته است، متوجه غیبت او نشدند، اما بعد از رسیدن به تبریز و زمانی که کودک را در هیچ کدام از خودرو‌ها ندیدند از گم شدن وی خبردار شدند.

از سوی دیگر کودک گمشده که از سوی چند نفر پیدا شده بود تحویل مأموران کلانتری شد تا خانواده‌اش پیدا شوند.

در ادامه خانواده نازنین زهرا تصویر وی را در فضای مجازی منتشر کرده و از مردم برای پیدا کردن فرزندشان کمک خواسته بودند که بدین ترتیب پس از پخش شدن عکس این کودک در فضای مجازی، پلیس با والدین نازنین زهرا تماس گرفت و توانستند کودک خود را تحویل بگیرند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان