۵ کتاب انگیزشی که حتماً باید بخوانید

هر کدام از این کتاب‌ها می‌تواند درس‌های بسیار خوبی برای رشد و توسعه فردی دربرداشته باشد و ما را برای موفقیت و رسیدن به خواسته‌های خودمان توانمندتر کند

معرفی 5 کتاب انگیزشی که باید حتما بخوانید
فرادید؛ یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توان در اوقات فراغت و زمان‌های خالی و پرت روزانه انجام داد، مطالعه کتاب‌های مختلف از جمله کتاب‌های انگیزشی است. کتاب‌های هم دانش شما را افزایش می‌دهند و هم به شما این توان و انگیزه را می‌دهند که از جای خودتان برخیزید و حرکت خود را شروع کنید یا حرکتی که پیش از این شروع کرده بودید را با قوت و قدرت بیشتری ادامه دهید.

در ادامه این مقاله تصمیم داریم به 10 مورد از بهترین کتاب‌های انگیزشی اشاره کنیم. هر کدام از این کتاب‌ها می‌تواند درس‌های بسیار خوبی برای رشد و توسعه فردی دربرداشته باشد و ما را برای موفقیت و رسیدن به خواسته‌های خودمان توانمندتر کند. در صورتی که تمایل دارید با بهترین کتاب‌های انگیزشی آشنا شوید، تا پایان مقاله با ما همراه شوید.


از ما بهتران، داستان موفقیت
 
معرفی 5 کتاب انگیزشی که باید حتما بخوانید

«از ما بهتران، داستان موفقیت» اثر مالکوم گلدول به این مسئله می‌پردازد که افراد موفق از کجا آمده‌اند، به چه فرهنگی تعلق دارند و چگونه تربیت شده اند. متعلق به چه نسلی هستند و چه تجربیاتی را پشت سر گذاشته‌اند؛ این کتاب عمیق و سرگرم کننده، فقط به عادات رفتاری افراد یا گروه‌های موفق نمی‌پردازد؛ بلکه نگاهی ریشه‌ای به زندگی و پیشینه آن‌ها دارد.
 
مقدمه کتاب به جامعه‌ای از ایتالیایی‌های مقیم ایالات متحده امریکا اشاره می‌کند که در آن‌جا اثری از بیماری‌های قلبی و گوارشی نیست؛ علت نه در ژنتیک ساکنان رزتو است نه در تغذیه و نه در محیط! ارتباطات اجتماعی گسترده و رابطه صمیمانه اهالی رزتو نه تنها منجر به کاهش بیماری‌ها شده بود؛ بلکه ثمرات دیگری نیز داشت در این جامعه، اثری از اعتیاد به الکل و ورشکستگی دیده نمی‌شد و کسی به یارانه‌های دولتی وابسته نبود.

تا به این‌جا راجع به کتاب‌هایی نوشتیم که بیشتر به باورها، عادات و رفتار‌های فردیمان می‌پرداختند؛ از ما بهتران تلاش می‌کند تا به تاثیر رفتار‌ها و مولفه‌های جمعی بر موفقیت‌های ما بپردازد. در واقع دانستن این نکته مهم است که برای افزایش انگیزه لازم است بدانیم که محیط هم چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد و این موضوعی است که با خواندن کتاب از ما بهتران متوجه آن می‌شویم.

سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار

معرفی 5 کتاب انگیزشی که باید حتما بخوانید
سرسختی به ما یاد می‌دهد که هدف‌های والای زندگی را لزوما نخبه‌ها فتح نمی‌کنند، بلکه این موفقیت‌ها بیشتر به کسانی تعلق دارد که شکیبایی نشان می‌دهند، طوفان‌ها را پشت سر میگذارند و دوباره تلاش می‌کنند. ” عبارت بالا متعلق به دیوید شنک درباره کتاب سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار به کار برده است. سرسختی به ما می‌گوید که تلاش، پشتکار و مداومت است که حرف اول را می‌زند نه استعداد. اگر کتاب قدرت عادت، به تمرکز برعادت‌ها و کتاب طرز فکر به شناخت باورهایمان می‌پردازد؛ این کتاب به طور خلاصه می‌گوید که “سرسختی بیشتر از استعداد اهمیت دارد. ”

«سرسختی» نوشته دکتر آنجلا داکورث استاد روان‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا و برنده سال 2013 فلوشیب مک آرتور است. آنجلا داکورث سابقه تدریس ریاضی در مدارس راهنمایی و دبیرستان را نیز در کارنامه خود دارد. او راجع به سرسختی و سایر ویژگی‌هایی تحقیق می‌کند که به موفقیت در زندگی ارتباط دارند.

کتاب سرسختی به 3 بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول، ماهیت سرسختی و دلیل اهمیت داشتن آن، توضیح داده میشود؛ بخش دوم، رشد سرسختی از درون به بیرون نامگذاری شده و در آن با تقویت و شناخت مولفه‌های علاقه، تمرین، هدفمندی و امید این رشد حاصل می‌شود و بخش نهایی رشد سرسختی از بیرون به درون است به این صورت که چگونه می‌توانیم سرسختی را به فرزندان یا کسانی را که دوستشان داریم؛ یاد بدهیم.

باشگاه پنجِ صبحی‌ها

معرفی 5 کتاب انگیزشی که باید حتما بخوانید
کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» یک کتاب انگیزشی است که یکی دیگر از جوانب موفقیت و کامیابی را مطرح می‌کند. در این کتاب به مطالب جالبی در مورد سحرخیزی برمی‌خوریم و می‌فهمیم که جمله سحرخیزباش تا کامروا شوی کاملاً درست است. رابین شارما در این کتاب مفاهیم مورد نظر خودش را از طریق داستان به مخاطب منتقل می‌کند؛ زیرا یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال مفهوم، داستان‌سرایی است. اگر تاکنون چندین بار تلاش کرده‌اید که صبح زود بیدار شوید، ولی موفق به انجام این کار نشده‌اید کافی است این کتاب را مطالعه کنید. قطعاً به راه حل‌ها و راهکار‌های خوبی برخواهید خورد.

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها فقط به مزایای بیدار شدن در ساعت پنج صبح اشاره نمی‌کند؛ بلکه راهکار‌های خوبی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی هم به شما آموزش می‌دهد. نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند که نگرش خواننده را در مورد ورزش، خواب و خوراک تغییر دهد و زندگی بهتری برای خواننده بسازد

«عادت‌های اتمی» یا «خرده عادت‌ها»

معرفی 5 کتاب انگیزشی که باید حتما بخوانید
این کتاب انگیزشی یکی از بهترین کتاب‌هایی است که مطالعه آن به رشد و پیشرفت شما در زندگی شخصی کمک شایان و به‌سزایی خواهد کرد. منظور از عادت‌های اتمی همان کار‌های کوچکی است که روزانه به صورت ناخودآگاه انجام می‌دهیم و موفقیت یا شکست ما را رقم می‌زنند. کار‌هایی که ناخودآگاه انجام می‌دهیم، ریز و مانند اتم غیرقابل مشاهده هستند، ولی قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. پنج ایده اصلی که در این کتاب مطرح شده عبارت است از:

اگر به دنبال نتایج بهتر در زندگی خودتان هستید، هدف‌گذاری را کنار بگذارید و اول از هر چیز روی سیستم تمرکز کنید.
چهار قانون مهم و اصلی وجود دارد: آشکارسازی، جذاب کردن، ساده‌سازی و ایجاد رضایت.
موثرترین و بهترین راه برای تغییر عادت‌ها در زندگی این است که روی شخصیتی که در آینده می‌خواهید به آن تبدیل شوید تمرکز کنید.
محیط دستی نامرئی است و می‌‎تواند با قدرت خود رفتار ما را به عنوان انسان تغییر دهد.
ممکن است عادت‌های ریز و کوچکی که در زندگی ما وجود دارد، در نگاه اول قدرت چندانی نداشته باشند، ولی اگر دقیق نگاه کنیم می‌بینیم که تا چه حد می‌توانند تأثیرگذار باشند.

ثروتمندترین مرد بابل

معرفی 5 کتاب انگیزشی که باید حتما بخوانید
«ثروتمندترین مرد بابل» یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی است که در زمینه پس انداز و اهمیت آن نوشته شده است. در این کتاب انگیزشی که داستان خیلی زیبا و جذابی دارد، جورج اس کلاسون از مخاطب خود می‌خواهد که به یک سری اصول و قواعد مالی پایبند باشد تا بتواند به موفقیت مالی برسد.

اصل و اساس این کتاب بر پس انداز 10 درصد از درآمد در ماه است. در این کتاب یک شخص جوان از یک فرد ثروتمند خواهش می‌کند که درس‌هایی در زمینه مالی به او یاد بدهد. ثروتمند هم این درخواست او را با کمال میل می‌پذیرد و ضمن تعریف مسیر زندگی خود به او یاد می‌دهد که برای رسیدن به موفقیت باید چه مسیری را طی کرد و چه راهکار‌ها و قواعدی را به کار بست. چند مورد از اصولی که برای رسیدن به موفقیت مالی باید به کار ببندید عبارت است از:

•کمتر از آنچه که کسب می‌کنید، هزینه کنید
•برای درآمد بیشتر، از پول پس‌انداز شده استفاده کنید
•پول خود را در صنایعی که می‌شناسید، سرمایه‌گذاری کنید
•با پس‌انداز کردن 10 درصد از درآمدتان، به کیفیت زندگی شما هیچ ضرری وارد نمی‌شود
•برای درآمد بیشتر، بر روی توانایی‌های خود سرمایه گذاری کنید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان