معرفی کتاب مهم «قبایل» از سِت گادین

به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

در این کتاب عالی، ست گادین این طور استدلال می‌کند که امروزه همه فرصت دارند تا جنبشی خلق کنند، یعنی قبیله‌ای از افراد همفکر را گرد هم آورند و کار‌های شگفت انگیزی انجام بدهند

به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی / معرفی کتاب «قبایل»، کتابی مهم از سِت گادین
فرادید؛ قبیله، گروهی از افراد بزرگ یا کوچک است که به یکدیگر، یک رهبر و یک ایده متصل هستند. میلیون‌ها سال است که انسان‌ها به قبایل می‌پیوندند؛ قبایل مذهبی، قومی، سیاسی و حتی موسیقی. این طبیعت ماست. اکنون اینترنت موانع جغرافیایی، هزینه و زمان را از میان برداشته است. همه‌ی وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند تا قبیله‌ها بزرگتر و قبیله‌های جدا به رسمیت شناخته شوند. قبیله می‌تواند گروهی از ده یا ده میلیون نفر باشد که دربارهی مبارزات سیاسی یا راه‌های جدیدی برای مقابله با گرمایش جهانی فعالیت می‌کنند.

چه کسی این همه قبیله را رهبری می‌کند؟ اگرچه اینترنت کار‌های شگفت انگیزی را انجام می‌دهد، اما هرگز نمی‌تواند رهبری این قبایل را به دسه بگیرد. این موضوع هنوز وابسته به افراد است. افرادی همانند شما که درباره‌ی چیزی شور و اشتیاق دارند. هر کسی که خواهان ایجاد تغییر باشد، ابزار‌های زیادی برای این کار در اختیار خواهد داشت.

 
به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی / معرفی کتاب «قبایل»، کتابی مهم از سِت گادین

«قبایل» شما را به فکر کردن (تفکر واقعی) درباره‌ی فرصت‌های رهبری همکاران، مشتریان، سرمایه گذاران، سرگرمی ها، خوانندگان و ... وا می‌دارد.‌ای آسان نیست، اما از تصور شما ساده‌تر است. ست گادین به شما می‌آموزد که چگونه از حالت انفعال خارج و به رهبری مشتاق تبدیل شوید.

اگر فرصت‌های پیش روی خود را برای رهبری نادیده بگیرید، به تدریج تنها برای حفظ وضع موجود تلاش خواهید کرد و به هیچ وجه حاضر به تغییر نخواهید بود. چنین شرایطی برای دنیای متغیر و پویای امروزی نه مناسب است و نه کارآمد.

در این کتاب عالی، ست گادین این طور استدلال می‌کند که امروزه همه فرصت دارند تا جنبشی خلق کنند، یعنی قبیله‌ای از افراد همفکر را گرد هم آورند و کار‌های شگفت انگیزی انجام بدهند. با این حال، خیلی‌ها فرصت رهبری را نادیده می‌گیرند، زیرا در مسیر زندگی و کارشان «گوسفندداری» را در پیش گرفته اند و جرأت نمی‌کنند بپرسند که آیا فرمانبرداری شان برای خودشان یا شرکت شان فایده‌ای دارد؟

قبایل برای کسانی است که نمی‌خواهند گوسفند باشند و در عوض مایل اند کار تازه و هیجان انگیزی انجام بدهند. اگر شور آنچه را می‌خواهید انجام دهید و پشتکار محقق کردن آن را دارید، قبیله‌ای متشکل از همکاران یا مشتریان با سرمایه گذاران با خوانندگان هست که فقط منتظرند میان شان ارتباط برقرار کرده و برای رسیدن به هدف رهبری شان کنید.
به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی / معرفی کتاب «قبایل»، کتابی مهم از سِت گادینکتاب قبایل، اثری نوشته‌ی ست گودین است که نخستین بار در سال 2008 منتشر شد. این در ذات انسان است که به دنبال قبیله‌هایی برای خود باشد؛ قبایلی مذهبی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و حتی هنری. اکنون اینترنت، موانع جغرافیا، هزینه و زمان را از بین برده و شبکه‌های اجتماعی نیز، تمامی ابزار لازم را در اختیار کسانی قرار داده که می‌خواهند تغییری در دنیا ایجاد کنند.
 
گودین در این کتاب با لطافت طبع همیشگی و علاقه‌ی خود به داستان سرایی، سه مرحله‌ی ضروری برای ساختن یک قبیله را با مخاطبین سهیم می‌شود: اشتیاق برای تغییر چیزها، توانایی در ایجاد ارتباط و تمایل به رهبری. اگر می‌خواهید کارمندان، مشتری ها، سرمایه گذاران و به طور کلی افرادی را هدایت و رهبری کنید، کتاب قبایل، پیچ و خم‌های مسیر را به شما خواهد آموخت.

بخش‌هایی از کتاب

به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی / معرفی کتاب «قبایل»، کتابی مهم از سِت گادین
«قبیله، گروهی از افراد مرتبط به یکدیگر، مرتبط به رهبر، و مرتبط به یک ایده است. میلیون‌ها سال است که انسان‌ها بخشی از این قبیله یا آن قبیله بوده اند. هر گروه تنها به دو چیز نیاز دارد تا یک قبیله محسوب شود: علاقه‌ی مشترک و راهی برای برقراری ارتباط.»

«از انسان‌ها کاری ساخته نیست: به تعلق داشتن نیازمندیم. یکی از قدرتمندترین سازوکار‌های بقای ما آن است که بخشی از یک قبیله باشیم، یعنی در گروهی از افراد همفکر همیاری کنیم و از آن‌ها یاری بگیریم. به سمت رهبران و ایده هایشان جذب می‌شویم، و نمی‌توانیم در مقابل موج تعلق و شور ایده‌های جدید مقاومت کنیم.»

«گاهی اوقات، رئیس نبودن مشکلی ندارد، گاهی خوب است که بگذاریم کس دیگری حرف بزند و راه را نشانمان بدهد. قدرت این عصر جدید ساده است: اگر بخواهید (نیاز داشته باشید، باید!) رهبری کنید، پس می‌توانید. این کار آسان‌تر از همیشه است و ما نیازتان داریم. اما اگر لحظه‌ی درستی را انتخاب نکرده اید، اگر آرمانتان درست نیست، آنگاه دست نگه دارید. رهبری سخاوتمندانه و قابل اعتماد همیشه تلاش‌های خودخواهانه‌ی کسی را که فقط، چون می‌تواند، رهبری می‌کند، شکست خواهد داد.»

درباره نویسنده

به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی / معرفی کتاب «قبایل»، کتابی مهم از سِت گادین
ست گودین، نویسنده‌ی آمریکایی است. گودین پس از ترک شرکتی اینترنتی در سال 1986، شرکت بسته بندی کتاب خود را در آپارتمانی در نیویورک تأسیس کرد. او سپس شرکت Yoyodyne را به وجود آورد و آن را در سال 1998 با قیمت سی میلیون دلار به یاهو فروخت. گودین بعد از آن، معاون مدیرعامل یاهو در امور بازاریابی مستقیم شد. وبلاگ ست گودین به انتخاب Time در لیست 25 وبلاگ برتر سال 2009 قرار گرفت. او همواره وبلاگ خود را به‌روز می‌کند و نکات آموزنده‌ای در آن منتشر می‌کند.

ست گادین نویسنده و مدرس متفاوتی است. او کتاب‌های پرفروش و پرطرفداری مانند گاو بنفش، قبایل و شیب نوشته است.

اکثر افراد ست گادین را در حوزه بازاریابی می‌شناسند؛ اما او حرف‌های فوق‌العاده‌ای نیز در زمینه رهبری و مهارت‌های فردی دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان