معرفی کتاب

اسرار ذهن ثروتمند

«تی هارو اکر» با استفاده از اصول و قواعدی که به دیگران می‌آموزد، توانست تنها در عرض ۲ سال و نیم به یک میلیونر تبدیل شود.

مسلط شدن در بازی درونی ثروت / معرفی کتاب «اسرار ذهن ثروتمند»
فرادید؛ در کتاب اسرار ذهن ثروتمند، آقای «تی‌هارو اکر» ابتدا داستان زندگی خودش را شرح می‌دهد؛ و توضیح می‌دهد که چه طور یک ذهن فقیر داشته و هیچ وقت نمی‌توانسته پول درآورد. ولی با مطالعه در زندگی ثروتمندان متوجه می‌شود که همه‌ی آن‌ها خصوصیات و عادت‌های یکسانی دارند؛ و به این نتیجه می‌رسد که با الگوبرداری از آن‌ها می‌تواند خودش هم ذهن اش را ثروتمند سازد. کاری که درنهایت موفق به انجام آن می‌شود و او تبدیل به یک میلیونر می‌شود.

به گزارش فرادید؛ «تی هارو اکر» با استفاده از اصول و قواعدی که به دیگران می‌آموزد، توانست تنها در عرض 2 سال و نیم به یک میلیونر تبدیل شود. او از نام تجاری و منحصر به فرد "فروشنده زبل" استفاده می‌کند. انرژی زیاد اکر و توجهش به نکات مهم، تمامی مخاطبان را افسون و محسور خود کرده است. شعار او این است که صحبت کردن کاری بی ارزش است. او همچنین توانایی فوق العاده‌ای در وادار کردن افراد به کسب موفقیت واقعی در دنیای واقعی دارد.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «آیا واقعا احساس می‌کنید که استحقاق ثروتمند شدن را دارید؟ توانایی شما برای عمل کردن با وجود ترس، نگرانی، عدم اطمینان و ناراحتی تا چه اندازه است؟ آیا وقتی سرحال نیستند می‌توانید دست به اقدامی بزنید؟ حقیقت این است که شخصیت شما نحوه‌ی فکر و اعتقادات شما رنقش اصلی را در میزان موفقیت شما بازی می‌کند.»مسلط شدن در بازی درونی ثروت / معرفی کتاب «اسرار ذهن ثروتمند»

کتاب «اسرار ذهن ثروتمند» اولین بار در سال 2005 منتشر شد. هارو اکر در این کتاب تأثیرگذار و دگرگون کننده، بیان می‌کند: «اگر پنج دقیقه به من مهلت دهید، می‌توانم آینده‌ی مالیتان را تا آخر عمرتان پیش بینی کنم!» او با تحلیل و شناخت «طرح و نقشه‌ی پول و موفقیت» در هر فرد، این کار را انجام می‌دهد. همه‌ی ما یک نقشه‌ی مالی شخصی داریم که در ضمیر ناخودآگاهمان ریشه دارد و همین طرح و نقشه است که بیش از هر چیز دیگر، چگونگی وضعیت مالی ما در زندگی را تعیین می‌کند. طبق گفته‌های هارو اکر، شناخت و حتی تغییر این طرح و نقشه‌ی ذهنی، کار چندان سختی نیست. اگر مثل افراد ثروتمند فکر کنید و کار‌های آن‌ها را انجام دهید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید مثل آن‌ها ثروتمند شوید.

«تی هارو اکر» می‌گوید من همیشه روی این نکته اصرار دارم که هرکس در زندگی اش قصد پیشرفت دارد نباید با کسانی که منفی نگرند و یا در برابر خواسته‌های فردی در جهت پیشبرد منافع معنوی و شخصی مرتب در حال گله و شکایت هستند ارتباط برقرار کنند. چرا که آن‌ها در برابر رشدش می‌ایستند. من هرگز این ارتباطات تضعیف کننده را با این قبیل افراد برقرار نمی‌کنم. چون برای خودم و خانواده ام و زندگی یی که خداوند در اختیارم گذاشته است، ارزش و احترام زیادی قائلم و خودم را مستحق خوشحالی و موفقیت می‌دانم.
مسلط شدن در بازی درونی ثروت / معرفی کتاب «اسرار ذهن ثروتمند»
کتاب در دو بخش اساسی علت آنکه چرا گروهی از مردم همیشه در رفاه و آسایش هستند و در سرنوشت برخی دیگر مشکلات پشت سر هم رخ می‌دهد، طرح ریزی شده است.

✓ در نود صفحه اول کتاب طرح اولیه پول.
تاثیر تربیت، خانواده، محیط زندگی بر نقش و درک پول در زندگی افراد و الگو‌های تغییر دیدگاه و ذهن درباره پول بیان می‌شود.

✓ بخش دوم با بیان هفده پرونده ثروت ریزکاری‌های ثروتمند شدن بررسی می‌شود. هر پرونده ثروت شامل تمرین‌های ساده و اساسی است و مثال‌هایی از افرادی که با این الگو‌ها به استقلال مالی دست پیدا کرده اند.

یکی از بزرگترین نکته‌هایی که به آن پرداخته می‌شود، تفاوت پولدار بودن و ثروتمند بودن است. پول دار بودن زیر مجموعه ثروتمند بودن است. فرد ثروتمند پول، قدرت، اعتبار، آینده و برنامه مشخصی برای زندگی خودش دارد و این نگرشی است که باعث می‌شود افراد ثروتمند حتی در صورت ورشکسته شدن طی زمان کوتاهی دوباره به اوج بر می‌گردند و این برگشت در بیشتر موارد همراه با موفقیت و ثروث بیشتری همراه است. زیرا در ورشکستی آن‌ها تنها پول خود را که یکی از ارکان ثروتمند بودن است از دست داده اند و دیگر ارکان را حفظ کرده اند.

بخش‌هایی از کتاب

مسلط شدن در بازی درونی ثروت / معرفی کتاب «اسرار ذهن ثروتمند»
«دنیا به آدم‌هایی که بازی کوچک می‌کنند، احتیاجی ندارد. فکر کوچک و عمل کوچک منجر به ورشکستگی و ناکامی می‌شود. فکر بزرگ و عمل بزرگ منجر به پول و معنی دار شدن زندگی می‌گردد.»

«اگر به پول زیاد دست یابید، ولی از نظر درونی آمادگی آن را نداشته باشید، فرصت‌های ثروتمند شدن شما خیلی کوتاه بوده و زود آن را از دست خواهید داد.»

«بی پولی یک معلول است. پس علت آن چیست؟ دنیای درون. تنها راه برای تغییر دادن دنیای بیرون از خودتان، تغییر دادن دنیای درون شما می‌باشد. هر نتیجه‌ای که می‌گیرید مانند ثروتمند شدن یا فقیر شدن، خوب یا بد، مثبت یا منفی، همیشه به خاطر داشته که به خاطر دنیای درون شماست و در واقع دنیای بیرون انعکاسی از دنیای درون شماست.»

«آنچه را می‌شنوید فراموش می‌کنید، آنچه را می‌بینید به خاطر می‌سپارید و آنچه را انجام می‌دهید، می‌فهمید.»

«هیچ فکری در سر شما بدون اجازه زندگی نمی‌کند. معنای این جمله این است که شما هزینه افکار منفی را خواهید پرداخت. این هزینه را با پول، انرژی، وقت، سلامتی و نشاط خودتان می‌پرازید».

درباره نویسنده

مسلط شدن در بازی درونی ثروت / معرفی کتاب «اسرار ذهن ثروتمند»
تی. هارو اکر، زاده‌ی 10 ژوئن 1954، سخنران انگیزشی، تاجر و نویسنده‌ای کانادایی است. اکر در تورنتو به دنیا آمد. او در نوجوانی به آمریکا رفت و قبل از موفقیت در یک خرده فروشی محصولات ورزشی، کار‌های مختلفی را تجربه کرد. اکر پس از ثروتمند شدن از طریق زنجیره‌ای از فروشگاه‌های ورزشی و از دست دادن ثروت خود به خاطر ضعف‌های مدیریتی، به تحلیل استراتژی‌های مالی و ذهنی ثروتمندان روی آورد و تئوری‌های شناخته شده‌ای را در این زمینه مطرح کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان