طرز تهیه زیره پلو با مرغ با بهترین طعم و مزه

زیره پلو با مرغ یکی از انواع پلو های بسیار خوشمزه و خوش رنگ است و همچنین جزو غذا های مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد که تهیه آن نیاز به زمان زیادی نیز ندارد، در ادامه مطلب طرز تهیه زیره پلو با مرغ را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا بتوانید آن را به راحتی تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه زیره پلو با مرغ با بهترین طعم و مزه

زیره پلو با مرغ از غذاهای خوشمزه شهر کرمان می باشد و در بیشتر موارد با گوشت مرغ تهیه می شود اما می توان با گوشت گوسفندی نیز آن را تهیه کنید، این غذا به خاطر داشتن زیره از خواص شگفت انگیزی برخوردار است، در ادامه مطلب با طرز تهیه زیره پلو با مرغ آشنا خواهید شد.

طرز تهیه زیره پلو با مرغ با طعم ایده آل

همانطور که می دانید در مطالب قبلی دستور تهیه انواع پلو ها را به شما همراهان عزیز آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز به دنبال تهیه یک غذای پر خواص و خوشمزه هستید پیشنهاد می کنیم زیره پلو با مرغ را تهیه کنید تا از طعم آن نهایت لذت را ببرید.

مواد لازم :

  • سینه مرغ : یک عدد
  • زیره : دو قاشق غذا خوری
  • روغن مایع : به مقدار لازم
  • پیاز : یک عدد
  • نمک، زردچوبه و فلفل : به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده : یک قاشق غذا خوری
  • گردو : سه عدد
  • کشمش پلویی : دو قاشق غذا خوری
  • برنج : سه پیمانه

دستور پخت زیره پلو با مرغ

طرز تهیه زیره پلو با مرغ بسیار خوشمزه

در روش تهیه این نوع پلو بسیار خوشمزه ابتدا یک عدد پیاز را بعد از شستن پوست گرفته سپس به شکل نگینی خرد کرده و داخل تابه مناسبی کمی روغن مایع ریخته و روی حرارت بگذارید.

حالا بعد از داغ شدن روغن پیاز ها را به آن افزوده و به آن مقداری زردچوبه نیز اضافه کنید سپس تفت داده تا پیاز ها سبک شوند در صورت تمایل می توانید پیاز ها را رنده نیز کنید و بعد از گرفتن آب آن داخل تابه تفت دهید.

 در این مرحله سینه مرغ را پس از شستن به شکل مکعبی و تکه ای خرد کرده و به قابلمه پیاز ها بیفزایید سپس آن را تفت داده تا مرغ ها تغییر رنگ دهند و یا می توانید سینه مرغ را داخل آب جوش پخته و ریش ریش کرده و در غذا استفاده نمایید.

حالا پس از تغییر رنگ مرغ ها به آن یک قاشق چای خوری رب گوجه افزوده و تفت داده سپس به آن کمی زعفران دم کرده بیفزایید و مواد را با هم مخلوط نمایید.

روش تهیه زیر پلو با مرغ

در مرحله بعدی به مواد نصف استکان آب افزوده تا بر روی حرارت زیاد آب به جوش آید سپس حرارت را کمک کرده و دب قابلمه را بسته و اجازه دهید مرغ به آرامی پخته شود.

حالا کشمش ها را که از یک ساعت پیش در آب خیس کرده اید به مدت پنج دقیقه داخل زعفران دم کرده بگذارید سپس داخل تابه به همراه کمی روغن مایع تفت دهید.

حالا باید به سراغ تهیه برنج بروید و سه پیمانه برنج را که از قبل داخل آب و نمک خیس کرده اید را آبکش کرده سپس داخل قابلمه مناسب آب ریخته و بعد از به جوش آمدن به آن روغن مایع و نمک بیفزایید و بعد به آن برنج را همراه با زیره شسته و تمیز اضافه کنید.

در مرحله بعدی برنج پخته شده را آبکش کرده و کف قابلمه کمی روغن مایع ریخته و سیب زمینی ها را به شکل ورقه ای برش داده و به عنوان ته دیگ از آن استفاده نمایید سپس یک لایه از برنج را روی سیب زمینی ها ریخته و روی برنج تکه های مرغ بریزید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه زیره پلو با دست کمی مواد را با هم ترکیب کرده و مجددا روی آن برنج ریخته سپس درب قابلمه را بسته و اجازه دهید برنج دم بکشد و بعد از دم کشیدن برنج آن را داخل دیس مناسب با گردو، مرغ، برنج زعفرانی و کشمش پلویی تزیین نمایید، نوش جان.

مراحل تهیه زیره پلو با مرغ

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، در صورت تمایل به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع پلو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان