طرز تهیه شیرینی اسکار و نکات کلیدی برای پخت بهتر

شیرینی اسکار یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها است و برای ایام نوروز و عیدفطر از این شیرینی استفاده می کنند.طرز تهیه شیرینی اسکار بسیار ساده می باشد.

طرز تهیه شیرینی اسکار و نکات کلیدی برای پخت بهتر

 شیرینی اسکار یکی از شیرینی های معروف سوئدی محسوب می شود .شیرینی اسکار جزء شیرینی ها خشک محسوب می شود. مدت ماندگاری خیلی خوبی دارد و می توان با قرار دادن در ظرف در بسته برای مدتی در جای خشک و خنک نگه داریم، در ادامه مطلب طرز تهیه شیرینی اسکار را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه شیرینی اسکار با طعم ایده آل

شیرینی اسکار همون شیرینی گردویی و شیرینی نارگیلی از جمله شیرینی های محبوب تهیه شده با مغز دانه های مختلف است. روش تهیه این شیرینی خوشمزه بسیار راحت است و می تواند گزینه ای مناسب برای تهیه شیرینی خانگی جهت پذیرایی از مهمان ها باشد.

طرز تهیه شیرینی اسکار

مواد لازم

  • آرد سفید: سه پیمانه
  • کره :220 گرم
  • تخم مرغ :3عدد متوسط
  • وانیل:1/4 قاشق چای خوری
  • پودر قند: 3/4 پیمانه
  • هل :1قاشق چای خوری
  • گردو و بادام و پسته خرد شده : هر کدام به اندازه نصف پیمانه

دستور پخت شیرینی اسکار:

ابتدا کره به دمای محیط رسیده را با دور کند همزن بزنید تا رنگ کره کمی روشن شود. پودر قند را اضافه کنید و به مدت 7 دقیقه با دور متوسط شروع به هم زدن کنید تا کمی پوک و رنگش روشن شود.

طرز تهیه شیرینی اسکار

در این مرحله زرده های تخم مرغ را به فاصله یک دقیقه اضافه کنید و با همزن به خوبی هم بزنید. و همزمان با زرده تخم مرغ پودر هل و وانیل را اضافه کنید.

دستورپخت ویژه شیرینی اسکار

در ادامه دستور پخت شیرینی اسکار، آرد الک شده را به صورت کم کم اضافه کنید و با لیسک یا دور کند همزن به خوبی مخلوط کنید. بعداز مخلوط شدن خوب مواد فقط با سر انگشت کمی خمیر را ورز دهید .

 دستورطبخ شیرینی اسکار

از خمیر به اندازه یک گلوله کوچک بردارید و با کف دست آن را گرد کنید. سفیده تخم مرغ را با همزن کمی بزنید و توپک های آماده را درون سفیده تخم مرغ بغلتانید.

تهیه خمیر شیرینی اسکار

حال در ادامه توپک های آغشته به سفیده تخم مرغ را درون گردو ،بادام یا پسته یا کنجد خرد شده (به صورت دلخواه) بغلتانید تا سطح خمیر توپکی کاملا آغشته شود. بعد آن ها را به فاصله کمی بر روی سینی که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید.

دسنور ایده آل برای پخت شیرینی اسکار

 و سپس در طبقه وسط فر به مدت 25 دقیقه قرار دهید تا طلایی شود .ولی در حین پخت این شیرینی به فر سر بزنید اگر زیر شیرینی ها قهوه ای شده باشد .شیرینی ها را از فر خارج کنید.

بعد از ولرم شدن شیرینی ها از پودر قند برای تزیین استفاده کنید یا با مربای آلبالو یا تمشک شیرینی اسکار را تزیین کنید.

طرزتهیه شیرینی اسکار وتزیین

با این مقدار مواد شما می توانید 65 عدد شیرینی اسکار تهیه کنید. برای طبخ شیرینی ها, دقت کنید که فر را باید از قبل روشن کنید تا گرم شود. شیرینی اسکار با دمای 160 درجه به مدت 25 دقیقه آماده می شود. امیدواریم با طرز تهیه شیرینی اسکار اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

آموزش تهیه شیرینی اسکار به روشی ساده

شیرینی اسکار را علاوه بر روش بالا با روشی ساده و خوشمزه نیز می توانید تهیه و نوش جان کنید، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • کره : صد گرم
  • آرد سفید : صد و پنجاه گرم
  • تخم مرغ : یک عدد
  • پودر قند : پنجاه گرم
  • پودر هل : یک دوم قاشق چای خوری
  • وانیل : یک دوم قاشق چای خوری
  • پودر بسته، کنجد و بادام : جهت تزیین
  • مارمالاد : به مقدار دلخواه جهت تزیین

آموزش تهیه شیرینی اسکار

نحوه تهیه :

در روش تهیه این شیرینی بسیار خوشمزه ابتدا کره را در دمای محیط گذاشته و بعد از نرم شده همراه با وانیل و پودر قند داخل یک کاسه مناسب ریخته سپس آن را هم زده و بعد به آن پودر هل و زرده تخم مرغ بیفزایید.

در مرحله بعدی  از طرز تهیه شیرینی اسکار مواد را حسابی هم زده تا کرمی رنگ شود سپس آرد را دو بار الک کرده و به صورت تدریجی به مواد افزوده و با کمک لیسک به شکل دورانی مواد را با هم ترکیب کنید.

حالا داخل کاسه مناسبی سفیده تخم مرغ را مخلوط کرده سپس کنار دست تان بگذارید و خمیر بدست آمده را به شکل گلوله هایی درست کرده سپس با کمک وسیله ای مانند نی نوشابه وسط خمیر ها سوراخ نمایید.

در مرحله بعدی با کمک برس روی شیرینی ها را سفید تخم مرغ زده و با پودر بادام، کنجد و یا بسته تزیین نمایید سپس تابه مناسبی را برداشته و دو لایه کاغذ روغنی در کف آن بگذارید.

حالا تابه را به مدت ده دقیقه روی حرارت ملایم با شعله پخش کن گذاشته و اجازه دهید تابه روی حرارت با درب بسته گرم شود سپس شیرینی را با فاصله داخل آن بچینید.

در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه دهید به مدت یک ساعت و پانزده دقیقه شیرینی ها روی حرارت پخته شوند و بعد از طلایی رنگ شدن کف شیرینی ها حرارت را خاموش کرده تا شیرینی ها خنک شوند.

در مرحله پایانی مقداری مارمالاد داخل سوراخ وسط شیرینی گذاشته سپس در ظرف مورد نظر چیده همچنین به منظور نگهداری داخل یخچال حتما آن ها را داخل ظرف در بسته بگذارید، نوش جان.

دستور تهیه شیرینی اسکار

نکته : جهت تهیه این شیرینی داخل فر ابتدا فر را روی حرارت 170 درجه سانتی گراد روشن کرده سپس شیرینی ها را داخل سینی فر چیده و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه داخل طبقه وسط فر بماند تا کف آن ها طلایی رنگ شوند.

به منظور آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع شیرینی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان