ماهان شبکه ایرانیان

جیپ گرند چروکی L با راندمان سوخت فراتر از حد انتظار!

احتمالاً انتظار دارید عواملی همچون اندازه بزرگ‌تر و وزن بیشتر این خودرو تاثیری نامطلوب بر روی راندمان سوخت این خودرو داشته باشد اما در کمال تعجب این طور نیست.

جیپ گرند چروکی L با راندمان سوخت فراتر از حد انتظار!

اوایل امسال، کمپانی جیپ از مدل گرند چروکی L رونمایی کرد که این شاسی بلند سه ردیفه در جایگاهی بالاتر از مدل گرند چروکی و پایین‌تر از مدل گرند وگونیر قرار می‌گیرد.

احتمالاً انتظار دارید عواملی همچون اندازه بزرگ‌تر و وزن بیشتر این خودرو تاثیری نامطلوب بر روی راندمان سوخت این خودرو داشته باشد اما در کمال تعجب این طور نیست.

سازمان حفاظت از محیط زیست جزئیات راندمان سوخت خط تولید گرند چروکی 2021 که شامل مدل سایز بزرگ‌تر گرند چروکی L نیز می‌شود، را منتشر ساخته است.

سازمان حفاظت از محیط زیست تا به این جای کار تنها به انتشار جزئیات مصرف سوخت مربوط به مدل پایه‌ی این خودرو که از یک موتور 3.6 لیتری شش سیلندر Pentastar با توان تولید 290 اسب بخار قدرت و گشتاور 257 پوند فوت بهره می‌برد ، بسنده کرده است.

علاوه بر این، امکان خرید یک موتور قدرتمند‌تر 5.7 لیتری هشت سیلندر Hemi با خروجی قدرت 357 اسب بخار و 390 پوند فوت گشتاور نیز برای مشتریان این شاسی بلند وجود دارد.

نسخه‌ی شش سیلندر گرند چروکی L به همراه سیستم سواری دیفرانسیل عقب راندمان سوختی برابر با 19 مایل بر گالن در شهر، 26 مایل بر گالن در بزرگراه‌، و 21 مایل بر گالن به صورت ترکیبی را به ثبت می‌رساند.

از طرف دیگر مصرف سوخت نسخه‌ی دو دیفرانسیل این خودرو در شهر، بزرگراه‌، و به صورت ترکیبی برابر با 18، 25، 21 مایل بر گالن برآورد شده است.

این اعداد و ارقام با مدل معمولی دو ردیفه‌ی گرند چروکی برابری می‌کند که با توجه به وجود فاصله‌ی طولانی‌تر بین دو محور چرخ و حمل وزن بیشتر در نسخه‌ی سه ردیفه‌ی این خودرو، بسیار جالب توجه به شمار می‌رود.

با این وجود لازم به ذکر است که هنوز از نسل بعدی گرند چروکی دو ردیفه رونمایی نشده و انتظار می‌رود این رویداد تا سه ماهه‌ی سوم سال نیز اتفاق نیافتد، در نتیجه انتظار می‌رود این خودرو حتی نسبت به نسخه‌ی L گرند چروکی نیز صرفه جو‌تر ظاهر شود.

با این حال، بهینه‌ترین خودرو به لحاظ مصرف سوخت در این میان مدل آینده‌ی کمپانی جیپ یعنی گرند چروکی 4xe پلاگین هیبرید، خواهد بود.

قیمت گذاری برای مدل گرند چروکی L 2021 با سیستم سواری دیفرانسیل عقب و موتور پایه از 36,995 دلار آغاز می‌شود که این رقم در نسخه‌ی دو دیفرانسیل این خودرو به 38,995 دلار تغییر می‌یابد، که این قیمت گذاری در مجموع این خودرو را 7,000 دلار گران‌تر از مدل معمولی این خودرو می‌کند.

مدل گرند چروکی L به صورت پیش فرض به همراه امکاناتی مانند سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به یک صفحه نمایش لمسی 8.4 اینچی و صفحه نمایش کیلومتر شمار 10.25 اینچی عرضه خواهد شد.

نسخه‌ی Summit Reserve گرند چروکی L که در راس مدل‌های این شاسی بلند قرار دارد تنها همراه با سیستم سواری دو دیفرانسیل قابل دسترس بوده که قیمت نسخه‌ی شش سیلندر آن از 61,995 دلار و در صورت بکارگیری از موتور هشت سیلندر از 65,290 دلار آغاز خواهد شد.

تمامی قیمت‌های ذکر شده بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی 1,695 دلاری تحویل خودرو برآورد شده‌اند. آغاز تحویل گرند چروکی L 2021 به مشتریان در سه ماهه‌ی دوم سال 2021 برنامه ریزی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان