زمان رونمایی از اولین شاسی بلند اسمارت مشخص شد&#x۲۰۰d;&#x۲۰۰d;!

از زمانیکه کمپانی جیلی اقدام به خرید پنجاه درصد سهام این شرکت کرد، این خودرو ساز به عنوان برندی متمرکز بر تولید صرفاً اتومبیل‌های برقی بازسازی شده است.

زمان رونمایی از اولین شاسی بلند اسمارت مشخص شد‍‍!

کمپانی آلمانی اسمارت شاید دیگر اتومبیل‌های خود را در آمریکا عرضه نکند اما همچنان در اروپا به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

از زمانیکه کمپانی جیلی اقدام به خرید پنجاه درصد سهام این شرکت کرد، این خودرو ساز به عنوان برندی متمرکز بر تولید صرفاً اتومبیل‌های برقی بازسازی شده است.

پیش از این کمپانی اسمارت در ساخت اتومبیل‌های کامپکتی همچون فورتو (ForTwo) مشارکت داشته است، اما طبق اخبار منتشر شده این خودرو ساز برای بهره مند شدن از بازار محبوب شاسی بلند‌‌های ساب کامپکت، در حال ساخت اولین شاسی بلند خود است.

نایب رئیس کمپانی اسمارت در بخش فروش جهانی یعنی دنیل لسکو سال گذشته تایید کرد که اولین شاسی بلند این خودرو ساز آلمانی در سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.

اما به گزارش وبسایت اتوکار، قبل از آن پیش نمایشی از این شاسی بلند کامپکت برقی به وسیله یک کانسپت در نمایشگاه خودرو مونیخ که ماه سپتامبر برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

این شاسی بلند نخستین خودرو این کمپانی محسوب می‌شود که به طور مشترک توسط کمپانی‌های مرسدس و جیلی توسعه می‌یابد.

در این شراکت، کمپانی مرسدس نقش طراحی این شاسی بلند را ایفا کرده و کمپانی جیلی به توسعه و تولید این خودرو خواهد پرداخت.

از آنجاییکه کمپانی اسمارت هنوز هیچ گونه اطلاعات رسمی یا تصاویر تبلیغاتی در رابطه با این شاسی بلند کانسپت منتشر نکرده جزئیات زیادی در دسترس نیست، اما لسکو سر نخ‌هایی از آنچه می‌توان از نسخه‌ی تولیدی این شاسی بلند انتظار داشت را در اختیار ما قرار داده است.

از لحاظ ظاهری، شاسی بلند اسمارت تقریباً هم اندازه‌ی مینی کوپر هارد تاپ خواهد بود.

در نتیجه با طول تقریباً 13 فوت این خودرو هم از نظر بدنه و هم از لحاظ فضای داخلی بسیار بزرگ‌تر از مدل فورتو خواهد بود.

به علاوه طبق گزارشات این خودرو در قالب سیستم‌های سواری دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب، و دو دیفرانسیل به مشتریان خود ارائه خواهد شد.

به گمان ما این خودرو ممکن است مشابه مدل کانسپت اسمارت ForStars 2012 که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ساخته شود.

از آنجاییکه این شاسی بلند همانند مدل ForTwo برای رانندگی در سطح شهر طراحی شده نمی‌توان انتظار سواری آفرود چندان جدی از نسخه‌ی دو دیفرانسیل این شاسی بلند داشت.

این شاسی بلند که بر روی پلتفرم Sustainable Experience Architecture کمپانی جیلی سوار شده، طبق گزارشات به یک موتور الکتریکی قرار گرفته در قسمت عقب و یک باطری لیتیوم آیون تجهیز شده که براساس آزمایشات NEDC چین، شعاع حرکتی در حدود 311 مایل را فراهم می‌سازد و روی هم رفته این شاسی بلند را به اتومبیلی ایده‌ آل برای رانندگی شهری تبدیل می‌کنند.

تولید این خودرو در کنار جانشینان مدل‌هایی همچون EQ Fortwo و EQ Forfour در کشور چین انجام خواهد شد.

پس از رونمایی از کانسپت این خودرو در ماه سپتامبر، این شاسی بلند روانه‌ی بازار‌های چین و اروپا خواهد شد، هر چند انتظار عرضه‌ی این خودرو در بازار خودرو آمریکا نمی‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر