سفید کردن دندان‌ها (بلیچینگ) با لیزر

داشتن دندان‌های سفید همیشه یکی از دغدغه‌های بشر بوده و انسان در طول سالیان دراز از مواد و روش‌های عجیبی برای سفید کردن دندان‌ها بهره برده است.

سفید کردن دندان‌ها (بلیچینگ) با لیزر

تحریریه دنیای زنان

تا به حال به این نکته اندیشیده‌اید که چرا حتی کلمه جراحی در داخل دهان نیز برای‌تان ناخوشایند است و گاه به سختی حاضر هستید این درمان را بپذیرید؟ شاید از احساس جریان خون در دهان‌تان بدتان می‌آید یا شاید از درد و ورم صورت بعد از درمان هراسان هستید یا از کشیدن بخیه‌های بعد از عمل می‌ترسید.

جراحی بدون درد، خونریزی و تورم

اشعه لیزر که چیزی غیر از پرتو متمرکز نور مرئی یا مادون قرمز نیست، می‌تواند به جای تیغ جراحی به کار گرفته شود. تا به حال به این نکته اندیشیده‌اید که چرا حتی کلمه جراحی در داخل دهان نیز برای‌تان ناخوشیاند است و گاه به سختی حاضر هستید این درمان را بپذیرید؟

شاید از احساس جریان خون در دهان‌تان بدتان می‌آید یا شاید از درد و ورم صورت بعد از درمان هراسان هستید یا از کشیدن بخیه‌های بعد از عمل می‌ترسید. اگر بدانید که دستگاهی به دنیای دندان پزشکی وارد شده است که دندان‌پزشک می‌تواند با آن بدون حتی یک قطره خونریزی، جراحی روی لثه، زبان، گونه و تمامی بافت‌های نرم دهان را انجام دهد و درد، التهاب و تورم بعد از عمل را به حداقل ممکن برساند، آیا باز هم بهانه‌ای برای به تاخیر انداختن درمان خواهید داشت؟

عدم نیاز به آنتی‌بیوتیک بعد از جراحی در اکثر موارد

اشعه لیزر به مانند یک تیغ تیز جراحی که دقت و ظرافت برش آن بسیار بیشتر از چاقوی جراحی است با سرعت بسیار زیاد بافت را برش می‌دهد، بدون این که حتی قطره‌ای خون از محل جراحی خارج شود. این اشعه حین برش، تمامی باکتری‌ها و عوامل ایجاد عفونت را در محل زخم از بین می‌برد و آن را کاملا استریل می‌کند و به همین دلیل است که عفونت بعد از جراحی هیچگاه پیش نمی‌آید و در اکثر موارد به هیچ گونه آنتی‌بیوتیکی نیاز نیست.

اشعه لیزر عوامل ایجاد التهاب را هم از بین می‌برد که باعث می‌شود تورم و التهاب بعد از عمل به وجود نیاید. بهبود زخم پس از جراحی با لیزر به طرز معجزه آسایی با سرعت صورت می‌پذیرد و در اکثر مواقع بیمار دردی را تجربه نمی‌کند. پس از جراحی یک لایه سفت و خشک روی زخم تشکیل می‌شود که نیازی به زدن بخیه روی آن وجود ندارد.

انجام جراحی با لیزر برای دندان‌پزشک نیز بسیار خوشایند و ساده است زیرا با سرعتی باور نکردنی به پایان می‌رسد و خونریزی دید جراح را مختل نمی‌کند و دقت بالاتر می‌رود. در عکس‌های این صفحه یکی از جراحی‌هایی که در کلینیک‌ ما انجام شده است را مشاهده می‌کنید.

جراحی خارج کردن تومور چربی بلافاصله بعد از عمل کاملا خشک و بدون خونریزی است و پس از 2 هفته کاملا بهبود می‌یابد و هیچ گونه مسکن یا آنتی‌بیوتیکی برای بیمار تجویز نخواهد شد.

رفع حساسیت در لیچینگ با لیزر

داشتن دندان‌های سفید همیشه یکی از دغدغه‌های بشر بوده و انسان در طول سالیان دراز از مواد و روش‌های عجیبی برای سفید کردن دندان‌ها بهره برده است. امروزه و به خصوص با استفاده از دستگاه‌های لیزر، سفید کردن دندان‌ها به یک عمل بسیار ساده و کوتاه (حداکثر 3 دقیقه) تبدیل شده است.

حتی افرادی که دندان‌های حساس دارند و در گذشته عمل سفید کردن دندان‌ها با درد و ناراحتی (هر چند کوتاه‌مدت) برای آن‌ها انجام می‌شده، اکنون می‌توانند به راحتی و بدون کوچک‌ترین درد از این درمان زیبایی بهره ببرند. بیماران کلینیک ما با وجود پر هزینه‌تر بودن، به علت زمان کوتاه درمان و بی‌نیازی به درمان کمکی طولانی‌مدت در منزل و حساس نشدن دندان‌ها، بلیچینگ با لیزر را به درمان سنتی سفید کردن دندان‌ها ترجیح می‌دهند.

روش کار به این شکل است که ابتدا دندان‌ها کمی تمیز می‌شوند تا از نبود پلاک غذایی روی آن‌ها مطمئن شویم. سپس دندان‌ها با ژل مخصوصی پوشانده می‌شوند که هم از دندان‌ها محافظت می‌کند و هم عمل سفید شدن توسط آنصورت می‌گیرد. بعد از آن نور لیزر روی دندان‌ها تابانده می‌شود. کل زمان تاباندن اشعه 30 ثانیه به ازای هر دندان بوده و در مجموع 3 دقیقه به طول می‌انجامد. این روش بسیار سریع‌تر از روش‌های قدیمی به نتیجه می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان