نداشتن رابطه جنسی در زندگی مشترک و پیامدهای آن

رابطه جنسی و فواید آن مطلبی است که در مورد آن زیاد صحبت شده است، در این مطلب به پیامدهای نداشتن رابطه جنسی اشاره می شود

نداشتن رابطه جنسی در زندگی مشترک و پیامدهای آن

به گزارش سیمرغ : رابطه جنسی اهمیت زیادی در زندگی انسان دارد و علاوه بر حفظ رابطه گرمتر به بهبود سلامت جسمی و روحی افراد کمک می کند، نداشتن رابطه جنسی پیامدهایی دارد که شاید تاکنون نشنیده باشید و در ادامه به آنها اشاره می شود. 


اکثر اوقات استرس دارید
استرس

زمانی که مضطرب هستید، شاید داشتن رابطه جنسی آخرین راه حل در ذهن شما باشد، اما لازم است بدانید که رابطه جنسی می تواند استرس شما را کاهش دهد. به نظر می رسد رابطه جنسی می تواند میزان هورمون هایی که بدن در پاسخ به استرس آزاد می کند، کاهش دهد، به علاوه رابطه جنسی منظم می تواند به شادی و سلامت بیشتر شما کمک کند که هر دو به کاهش استرس کمک می کنند. 

 بیشتربخوانید:

تغذیه سالم و رابطه جنسی بهتر (بخش اول)

 

قلب تان به درستی کار نمی کند
قلب

بررسی ها نشان داده اند افرادی که یک بار در ماه یا کمتر از آن رابطه جنسی دارند، بیش از دیگران به بیماری های قلبی دچار می شوند. رابطه جنسی نوعی ورزش محسوب می شود و یکی از علل مشکلات قلبی ورزشی است که از طریق رابطه جنسی می کنید و همچنین آرامش و کاهش استرس که از این طریق به دست می آورید. به هرحال زمانی که بیشتر رابطه جنسی دارید، از لحاظ جسمی و روحی سالم تر هستید. 

نداشتن رابطه باعث می شود کمتر ورزش کنید
مرد خسته

در رابطه جنسی هر دقیقه حدود 5 کالری سوزانده می شود که تقریبا برابر با پیاده روی سریع است. همچنین در زمان نزدیکی اکسیژن بیشتری مصرف می کنید، تقریبا برابر با میزان اکسیژنی که در زمان پایین رفتن از پله مصرف می کنید. شاید این میزان اکسیژن زیاد نباشد، اما به مرور زمان و در طولانی مدت بیشتر خواهد شد. 

از آنجایی که رابطه جنسی می تواند به بهبود سلامت روحی کمک کند، بنابراین پس از آن تمایل شما به انجام سایر ورزش ها نیز بیشتر خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

آسیب شناسی مقاربت های دردناک

بیشتر دچار فراموشی می شوید

به نظر می رسد رابطه جنسی به بهبود حافظه کمک می کند، به ویژه اگر در سنین بین 50 تا 89 سال باشید که البته علت آن هنوز مشخص نیست. 

سیستم ایمنی ضعیف تر می شود
سیستم ایمنی

افرادی که به طور منظم رابطه جنسی دارند، سیستم ایمنی قوی تری دارند. در زمان رابطه جنسی سطح ماده مبارزه کننده با میکروب ها، یعنی ایموگلوبین A یا IgA در بدن افزایش پیدا می کند. اما رابطه بیشتر همیشه هم خوب نیست، افرادی که بیش از دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، نسبت به دیگران ایموگلوبین کمتری دارند. 

بیشتر بخوانید:

کم شدن میل جنسی همسر و راه های درمان آن



روابط شما تغییر خواهد کرد
روابط شما تغییر خواهد کرد

رابطه جنسی باعث افزایش یک ماده شیمیایی به نام afterglow در مغز می شود که به مدت 2 روز در بدن باقی می ماند و به پیوند شما و پارتنرتان کمک می کند. بدون این ماده شیمیایی رضایت رابطه از بین می رود. یک رابطه جنسی سالم و شاد می تواند به ایجاد اعتماد و درک بیشتر بین دو نفر شود. 

سلامت پروستات به خطر می افتد
پروستات

علت دقیق آن هنوز مشخص نشده اما در تحقیقی که انجام شد، مردانی که کمتر از 21 بار در ماه انزال داشتند، در مقایسه با مردانی که فقط 7 بار در ماه انزال داشتند، کمتر دچار سرطان پروستات شده بودند. 

هشدار مهم: برقراری رابطه محافظت نشده و پر خطر، خطر بیماری های پروستات و سایر بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد، بنابراین در زمان رابطه جنسی مراقب این مسئله باشید. 

بیشتر بخوانید:

فواید رابطه جنسی برای بدن؛ از کاهش وزن تا تقویت اعتماد به نفس



دچار کم خوابی می شوید
بیخوابی

بدون رابطه جنسی هورمون هایی که به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند، مانند پرولاکتین و اکسی توسین، در بدن کاهش پیدا می کند. با رابطه جنسی استروژن در بدن خانم ها افزایش پیدا می کند که علاوه بر بهبود خواب، فواید دیگری هم دارد. 

دچار بدن درد می شوید!
بدن درد

رابطه جنسی به تسکین دردهای مختلف در بدن کمک می کند، اما تاثیر رابطه به همین خلاصه نمی شود. ارگاسم باعث ترشح هورمون اندورفین و سایر هورمون هایی می شود که به تسکین درد در بخش های مختلف بدن به ویژه سر، کمر و پاها کمک می کند. همچنین ارگاسم به بهبود دردهای آرتروز و گرفتگی های قاعدگی کمک می کند.

احتمال بروز مشکلات جنسی در آینده افزایش می یابد
اختلافات زناشویی

خانم ها اگر به طور منظم رابطه جنسی نداشته باشند، در زمان یائسگی دچار نازکی و خشکی در بافت های ناحیه واژن می شوند. خشکی و نازکی بافت واژن باعث می شود رابطه دردناک شده و در نتیجه میل به برقراری رابطه در فرد کاهش پیدا می کند. تحقیقات دیگری در این باره نشان داده مردانی که کمتر از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند، دو برابر سایر مردان در معرض ابتلا به اختلال نعوظ هستند. 

بدون رابطه جنسی فشار خون افزایش پیدا می کند!
فشار خون

به نظر می رسد رابطه جنسی به پایین نگه داشتن فشار خون کمک می کند. رابطه جنسی شبیه به ورزش های هوازی و تمرینات عضله سازی است و همچنین به کاهش استرس کمک کرده و حس خوب در شما ایجاد می کند، بنابراین عجیب نیست که از افزایش فشار خون پیشگیری کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان