با این رنگ ها اتاق خوابی سرزنده اما آرام داشته باشید!

رنگ: تا به حال به اتاق خواب خود دقت کرده اید؟ به نظر شما کسل کننده و بی روح نیست؟ چه راه حلی برای شاداب تر کردن اتاق خوابتان مناسب است؟ اگر رنگ ها یکی از گزینه های شما می باشند، پس با این مطلب از چیدانه همراه شوید تا با هم به اتاق خواب شما روحیه دهیم!

رنگ: تا به حال به اتاق خواب خود دقت کرده اید؟ به نظر شما کسل کننده و بی روح نیست؟ چه راه حلی برای شاداب تر کردن اتاق خوابتان مناسب است؟ اگر رنگ ها یکی از گزینه های شما می باشند، پس با این مطلب از چیدانه همراه شوید تا با هم به اتاق خواب شما روحیه دهیم!

درست است که انتخاب رنگ های آرامش بخش برای اتاق خواب شما بسیار مناسب است اما این موضوع دلیل بر این نمی شود که اتاق خوابتان حالت یکنواخت وکسل کننده پیدا کند، ترکیب رنگ های خاص مثل آبی و زرد خردلی با یک عنصر بنفش به خوبی می تواند فضای اتاق شما را منحصر به فرد کند.

رنگ های گرم را فراموش نکنید! این رنگ ها در ترکیب با یک نورپردازی خاص می توانند فضای شما را متفاوت کنند، رنگ های مثل سبز صدری در ترکیب با کرم و قهوه ای ظاهری خاص به فضای اتاق شما می دهند، و فضای اتاق شما را گرم می کنند، این رنگ ها را می توانید در غالب رو تختی، فرش و قالیچه و یا پرده ی خود در اتاق خوابتان به کار بگیرید.

رنگ بنفش کم رنگ یا یاسی همان رنگی است که علاوه بر ایجاد فضایی آرامش بخش برای فضای اتاق شما روح بخش نیز هست. ترکیب آن با طلایی ظاهری لوکس به فضای شما می بخشد، اگر به اتاق خواب لوکس علاقه دارید پس این ترکیب رنگی را فراموش نکنید.

در انتخاب رنگ آبی باید دقت کنید! درست است که آبی رنگ آرامش است اما باید به صورت متعادل در فضای شما استفاده شود، یعنی به طور مثال در ترکیب با سفید و کمی رنگ های گرم مثل قهوه ای و خاکی که به فضای شما گرما ببخشد. به نظر شما ترکیب رنگ آبی با کدام رنگ می تواند ظاهر گرم تری به فضای اتاق خواب شما بدهد؟ خوشحال می شویم در بخش دیدگاه این مطلب آن را به ما یادآوری کنید.

ترکیب رنگ های روشن و شاد مثل نارنجی، زرد، آبی و قرمز، بنفش_آبی در یک پس زمینه ی سفید به خوبی فضای اتاق شما را از حالت ساده و کسل کننده خارج می کند، این ترکیب رنگ ها می توانند در غالب رو تختی و پرده و یا کوسن های شما در فضا باشند، نیازی نیست دیوارهای خود را رنگ کنید بگذارید به حال خودشان باشند راه حل های ساده تری هم برای این منظور هست.

رنگ های گرم مثل قهوه ای در ترکیب با رنگ های خنثی مثل سیاه ظاهری خاص تر برای فضای شما ایجاد می کنند، همیشه بعد از دکوراسیون نگاهی به فضای داخلی خود بیاندازید، ببینید حضور کدام رنگ در فضای شما خالی است، این شیوه ای است که خودم در دکوراسیون از آن استفاده می کنم، به طور مثال در ترکیب رنگ های مثل کرم و قهوه ای همیشه حضور یک رنگ سبز فضا را متعادل تر و سرزنده تر می کند، این رنگ سبز می تواند در غالب یک گیاه یا عنصری دکوراتیو مانند تابلو در فضای شما قرار گیرد.

شاید اگر به کسی بگویید می خواهم دیوار اتاق خوابم را زرد کنم! طور خاصی به شما نگاه کند بله درست است که رنگ زرد چشم را آزار می دهد، اما تا به حال فکر کرده اید که کدام تناژ از این رنگ این خاصیت را دارد! رنگ زرد اگر با سفید ترکیب شود و حالت ملایم ی پیدا کند و به آن ته رنگ سبزی اضافه شود رنگ بسیار ملایم جالبی برای اتاق خواب شما می شود و برای متعادل کردن آن نیز می توانید ازرنگ های صورتی و آبی کمک بگیرید.

ترکیب نارنجی، آبی و سبز یک ترکیب ایده آل برای اتاق خواب است، اما این موضوع که چگونه از آن استفاده کنیم مهم است، تا به حال به رنگ کردن سقف خود فکر کرده اید!؟  وقتی سقف شما رنگ می گیرد و دیوار ها سفید می ماند فضای شما بزرگ تر به نظر می رسد اما توجه داشته باشید که سقف کوتاه تر به نظر می رسد پس برای سقف های بلند از آن استفاده کنید، روتخی و پرده ی خود را از رنگ های آبی و نارنجی تهیه کنید تا سرزندگی فضای شما دوچندان شود.

قرمز برای اتاق خواب؟؟؟! بله یک قرمز مثل قرمز شرابی تیره برای اتاق خواب رنگ ایده آلی خواهد بود، اما کجا از آن استفاده کنیم؟ دیوار پشت تخت برای این منظور مناسب است، چرا که در زمان خواب این رنگ مقابل چشمان نباشد، فقط یک دیوار را به این رنگ در بیاورید و سایر دیوارهایتان را سفید انتخاب کنید، برای تعادل این رنگ حضور رنگ سبز را فراموش نکنید.

تخت خواب سفید یک دست دارید و درب هایتان قهوه ای تیره است، قصد رنگ آمیزی دیوارهایتان را دارید، به نظرتان کدام رنگ برای این فضا مناسب است؟ اگر از من این سوال را بپرسید می گوییم رنگ های سفید و قهوه ای هر دو خنثی هستند و نیاز به یک رنگ خوش ترکیب و پر انرژی دارید، مثل سبز مغز پسته ای! و برای تعادل این رنگ ها آبی را چاشنی فضا می کنید و به سادگی اتاق خوابی آرام اما سرزنده خواهید داشت.

به ما بگویید: به نظر شما کدام ترکیب رنگ ها برای اتاق خواب شما مناسب است؟ پیششنهادات خود را درباره ی این رنگ ها و اینکه چگونه می توان آن را بهتر در دکوراسیون اتاق خوابتان به کار ببرید با ما در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه یا دیدگاه های پایین همین مطلب در میان بگذارید.

مطالب بیشتر:
اتاق خواب های لوکس با رنگ طلایی!
بهترین رنگ برای سن کودک شما چیست؟
10 ترکیب رنگ زیبا برای اتاق خواب
ترکیب رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون اتاق خواب
با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید
یادآوری 5 نکته برای ست کردن ترکیب رنگ اتاق خواب
7 راه حل آسان برای تغییر رنگ اتاق خواب

نویسنده: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر