درمان تومور‌های پروستات بوسیله لیزر (۲)

طرح دیگر استفاده از لیزر دیود در از بین بردن چربی‌های اضافی بدن (لیپوساکشن) است، مزیت استفاده از این روش، عدم نیاز به بی‌هوشی می‌باشد که با استفاده از بی‌حسی موضعی قابل انجام است.

درمان تومور‌های پروستات بوسیله لیزر (2)

 

امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک با تصویب اجرایی شدن این طرح، به طور عملیاتی این نوع لیزر ساخت کشور مورد استفاده بالینی بیماران قرار گیرد.استفاده از این طرح کاربردی، به عنوان افتخار ملی برای کشورمان محسوب خواهد شد. اینجانب به سهم خود، از کلیه عزیزانی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

آقای دکتر، لطفا در مورد طرح تحقیقاتی که در زمینه‌های مختلف پزشکی در مرکز تحقیقات لیزر شهید بهشتی به انجام رسیده توضیحاتی بفرمایید؟

از دیگر طرح‌هایی که در حال حاضر در حال انجام است می‌توان استفاده از لیزرهای کم توان در درمان دردهای زانو و آرتریت‌ها را نام برد که نتایج مثبتی را در بر داشته است.همچنین بررسی استفاده از لیزر دیود در درمان واریس پا می‌باشد. استفاده از این روش در مقایسه با درمان‌های جراحی، هزینه کمتر و مدت بستری کمتری را در بر خواهد داشت.

طرح دیگر استفاده از لیزر دیود در از بین بردن چربی‌های اضافی بدن (لیپوساکشن) است، مزیت استفاده از این روش، عدم نیاز به بی‌هوشی می‌باشد که با استفاده از بی‌حسی موضعی قابل انجام است. طرح دیگر استفاده از لیزر در درمان عفونت‌های قارچی مرتبط با بیماری‌های پوست و مو است، که با همکاری متخصصین علوم پایه انجام می‌گیرد.

در غالب طرحی دیگر، بررسی اثر لیزر در درمان ضایعات بدخیم کبد است، که با همکاری گروه خون و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال انجام است که با نشان‌دار کردن محل تومور توسط لیزر انجام می‌گیرد.

لطفا در مورد مزایای استفاده از لیزر دیود توضیحاتی ارایه فرمایید.

در استفاده از لیزر دیود 150 وات که نوع جدید آن، چند ماه اخیر در بیمارستان شهدای تجریش بکار گرفته شده است، پس از استفاده آن در درمان تومور خوش خیم پروستات، نیازی به بستری شدن و استفاده از سوند وجود ندارد.

آیا با مراکز خارج از کشور نیز، در ارتباط هستید؟

بله، ما از اواخر ژانویه 2009 میلادی عضو آکادمی مرکز لیزر امریکا هستیم و برای کنفرانس‌هایی نیز از ما دعوت به عمل آمده است.

لطفا بفرمایید، از نظر تحقیقات در لیزر در مقایسه با سایر کشورهای جهانی، در چه مرحله‌ای قرار داریم؟

خوشبختانه، با عنایت به توان‌مندی‌هایی که  در اساتید و دانشمندان ایرانی وجود دارد، فعالیت‌های مثبتی در سال‌های اخیر به انجام رسیده است، در واقع می‌توان گفت کشورمان از این نظر در رده کشورهای توانمند قرار دارد.لازم به ذکر است که با وجود اندک بضاعتی که داشتیم، به خوبی توانسته‌ایم تحقیقات مهمی را به انجام رسانده و خود را در جهان مطرح نماییم.

در زمینه پیشبرد اهداف درمانی و تکنولوژی درمانی که امروزه با جایگاه خاصی را دارا می‌باشد، به پیشرفت‌های خوبی نایل شده‌ایم.

ضمن تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، در پایان اگر صحبت خاصی دارید، بفرمایید.

ما دست نیاز خود را به سوی تمامی همکاران دراز می‌کنیم، باید توجه داشت که در صورت عدم شناخت کافی از لیزر، امکان ایجاد صدمات جبران ناپذیری به بیمار وجود دارد. بنابراین با تاکید بر یکی از اهداف راه‌اندازی این مرکز، امیدواریم با انجام دوره‌های آموزشی کار با لیزر در رشته‌های مختلف در آینده نزدیک بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت پیشبرد و استفاده بهینه از این علم نوین برداریم.

از شما و همکارانتان در هفته نامه پزشک امروز تشکر می‌نمایم که در تلاش هستید، تا علم به روز پزشکی را به اطلاع همگان برسانید و این رسالت را به خوبی انجام می‌دهید.

 

 

برای خواندن بخش اول- درمان تومور‌های پروستات بوسیله لیزر- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان