فقط راکت ها، ماهواره ها و میلیاردها نیستند که به فضا پرواز می کنند، به زودی نوبت به تبلیغات نیز خواهد رسید. یک استارتاپ کانادایی به نام Geometric Energy Corporation (GEC) که خدمات تکنولوژیکی ارائه می دهد مدعی شده که به کمک کمپانی اسپیس ایکس (SpaceX) در حال امکان پذیر کردن تبلیغات در فضا است. ساموئل رید مدیرعامل و موسس کمپانی GEC می گوید که این کمپانی در حال ساخت یک ماهواره به نام CubeSat است که یک طرف آن صفحه نمایشی پیکسلی داشته و تبلیغات، لوگوها و آثار هنری روی آن به نمایش در خواهد آمد. این کمپانی قصد دارد ماهواره خود را روی راکت SpaceX Falcon 9 سوار کرده و به مدار زمین ببرد و قبل از رسیدن راکت به ماه، این ماهواره رها شود.
بعد از قرار گرفتن در مدار، یک دوربین سلفی که به یک طرف از ماهواره CubeSat وصل شده، از صفحه نمایش فیلم خواهد گرفت. این فیلم نیز به صورت مستقیم از طریق یوتیوب یا توییچ پخش خواهد شد تا هر کسی بتواند چیزی که روی صفحه نمایش ماهواره قرار دارد را ببیند. به گفته رید، ماهواره CubeSat قرار است اوایل سال 2022 به فضا پرتاب شود. برای تبلیغ روی ماهواره CubeSat ، افراد باید توکن خریداری کنند تا بتوانند یک پیکسل را روی صفحه نمایش این ماهواره مکان گذاری و طراحی کنند. در کل 5 توکن برای انتخاب وجود دارد که برای موقعیت جغرافیایی، شفافیت، رنگ و زمان هستند. رید در این باره گفته است: «من تلاش می کنم تا به چیزی دست یابم که می تواند دسترسی به فضا را دموکراتیزه کند و مشارکت غیرتمرکزی را امکان پذیر نماید. امیدوارم که مردم پولشان را روی چیزی نامناسب، توهین آمیز و ناخوشایند سرمایه گذاری نکنند».
افراد قادر خواهند بود با رمز ارزهایی مانند اتریوم این توکن ها را خریداری کنند و در آینده، مدیر عامل این استارتاپ کانادایی می خواهد خرید با استفاده از دوج کوین را نیز ممکن سازد. رید در سال 2018 برای پروژه تبلیغ در فضا با SpaceX تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد. مدتی طول کشید تا این کمپانی پروژه GEC را جدی گرفته و در نهایت در دفتر مرکزی این کمپانی یک نشست مشترک شکل گرفت. رید گفته است که هیچگاه موفق نشده به صورت رو در رو با ایلان ماسک ملاقات کند اما در جریان این پروژه چنین اتفاقی بالاخره خواهد افتاد.