عجیب‌ترین مکان‌های جهان – بخش اول

در این مطلب قرار است به شما عجیب‌ترین مکان‌های جهان را معرفی کنیم.

عجیب‌ترین مکان‌های جهان – بخش اول

جهان پر از مکان‌های رویایی، معماری‌های خیره‌کننده و مکان‌های فوق‌العاده عجیب است. چندین عجایب طبیعی در سرتاسر جهان هستند که مشخص نیست که چه چیزی باعث شکل‌گیری آن‌ها شده است.

در این مطلب قرار است به شما عجیب‌ترین مکان‌های جهان را معرفی کنیم.

آبفشان فلای، نوادا، آمریکا

Fly Geyser, Nevada, USA

Fly Geyser, Nevada, USA

در شمال رینو و در مرز بیابان بلک راک، آبفشان فلای قرار گرفته است. این مکان، ساخت دست بشر است که کاملا به طور اتفاقی شکل گرفته است. در سال 1964 میلادی، یک کمپانی برای دست یافتن به انرژی گرمایش از زمین، در این مکان حفاری کرده بوده و همین، باعث ایجاد این مکان جالب توجه شده است. این حفاری‌ها باعث شکل‌گیری یک آبفشان شده که پیرامون آن را تپه‌هایی از رسوبات کربنات در رنگ‌های سبز، زرد و قرمز فرا گرفته است.

چاه شیطانی، انگلیس

The Petrifying Well, Knaresborough, North Yorkshire, England, UK

The Petrifying Well, Knaresborough, North Yorkshire, England, UK

چاه شیطانی، آنطور که از نامش پیدا است، ترسناک نیست. البته داستان‌ها حاکی از آن است که آب‌های معندنی این مکان، شما را به سنگ تبدیل خواهد کرد. مردم از قرن شانزدهم میلادی برای دیدن این مکان جذاب می‌آمده‌اند. جاذبه اصلی در این مکان، دیدن اشیاء است که تبدیل به سنگ شده‌اند. تبدیل شدن این اشیاء به سنگ چند ماهی به طول می‌انجامد و گردشگران و مسافران می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند.

دریاچه هیلیر، استرالیا

Lake Hillier, Middle Island, Western Australia

Lake Hillier, Middle Island, Western Australia

کسانی که علاقه به شگفتی‌های طبیعت دارند، حتما باید از این دریاچه دیدن کنند. دریاچه هیلیر، دریاچه عجیبی است که رنگ آن، صورتی است. این دریاچه صورتی در میان جزیره‌ای در بخش غربی کشور استرالیا واقع شده است. دریاچه هیلیر در سال 1802 میلادی کشف شده بود. باور بر این است که این رنگ صورتی کم‌رنگ آن به دلیل ترکیبی از شوری بسیار زیاد و وجود یک گونه جلبک نمک دوست به نام دونالیلا است. با این وجود، جواب قانع‌کننده‌ای برای علت این مکان وجود ندارد.

منطقه 51، نوادا، آمریکا

Area 51, Nevada, USA

Area 51, Nevada, USA

منطقه 51 در آمریکا، یک پایگاه نیروی هوایی است که همچنان فعال است. این مکان به دلیل آزمایشات هوایی خود در دوران جنگ سرد و همچنین شایعات مربوط به آزمایش‌های شوم و وجود بیگانه‌ها شهرت یافته است. ورود به این مکان کاملا ممنوع است. با این وجود، در نزدیکی آن، مرکز تحقیقات بیگانه‌ها قرار دارد که یک سولوی فلزی با یک مجسمه بیگانه‌ای با ارتفاع یازده متر در جلوی آن است که هدایا و اشیاء جالب توجهی دارد که می‌تواند گردشگران را به وجد بیاورد.

باداب سورت، ایران

Badab-e Surt, Orost, Iran

Badab-e Surt, Orost, Iran

در سرتاسر جهان، استخرهای فوق‌العاده‌ای به دست بشر ساخته شده‌اند اما حتی خلاق‌ترین و با استعدادترین معمار نیز نمی‌توانسته چنین زیبایی خلق نماید. ساخت این شاهکار زمین شناسی، هزاران سال به طول انجامیده و همچنان در حال رشد است. به آرامی، ته‌نشین‌های کلسیوم در این آب‌های گرم، تراس‌های سنگ آهکی شکل می‌دهند. رنگ زنگ‌زده آن ناشی از میزان زیاد اکسید آهن در درون این آب‌ها است که به زیبایی غیرطبیعی آن افزوده است.

نمک‌زار بونویل، یوتا، آمریکا

Bonneville Salt Flats, Utah, USA

Bonneville Salt Flats, Utah, USA

گردشگران و مسافرانی که برای بازدید از نمک‌زار بونویل می‌آیند باید توجه داشته باشند که حتما از عینک دودی استفاده کنند. این مکان که شبیه به سطح ماه می‌ماند، بسیار درخشان و سفید است و همچنین، مشاهده این مکان بدون فیلتر ممکن است برای چشم‌ها بیش از حد غیرعادی باشد. این پهنه نمک‌زار بیش از سی هزار هکتار ادامه دارد و مابین شهر سالت لیک در یوتا و وندوور در نوادا قرار گرفته است.

دشت نولاربور، استرالیا

Nullarbor Plain, Australia

Nullarbor Plain, Australia

دشت نولاربور، یک دشت بسیار پهناور و است که در جنوب و غرب کشور استرالیا گسترش یافته است. گفته شده که از زمان آزمایش‌های اتمی کشور بریتانیا در این مکان در دهه پنجاه میلادی، این مکان به عنوان مکانی برای فعالیت‌های بیگانگان تبدیل شده است. در سال 1988 میلادی، یک خانواده ادعا کردند که یک یواف‌او، ماشین آن‌ها را از جاده بلند کرده است. چنین داستان‌هایی در این مکان زیاد است و از همین رو، تابلوی هشدار یواف‌او در این بزرگراه قرار داده شده است.

پاموکاله، ترکیه

Pamukkale, Turkey

Pamukkale, Turkey

استخرهای آب‌گرم پاموکاله از جمله مکان‌های گردشگری کشور ترکیه به شمار می‌روند. پاموکاله، شهری در غرب کشور ترکیه است که نام آن به معنای قلعه پنبه‌ای است. این مکان دارای زیبایی عجیبی است. ترکیب درخشان سنگ‌های سفید درخشان با آب‌های فیروزه‌ای، یک جذابیت خاصی ایجاد کرده است. این تراس‌های سنگ آهکی در کناره شیبدار کوهستان قرار گرفته‌اند و نتیجه ته‌نشین شدن مواد معدنی در طی هزاران سال است.

لاخ نس، اسکاتلند

Loch Ness, Scottish Highlands, Scotland, UK

Loch Ness, Scottish Highlands, Scotland, UK

شایعات هیولایی در اعمال لاخ نس، باعث شده تا این دریاچه بسیار شهرت پیدا کند. این دریاچه، بزرگترین دریاچه در بریتانیا به شمار می‌رود. این دریاچه با آب‌های تازه، از جنوب اینورنس در کوهستان‌های اسکاتلند قرار گرفته است. برخی افراد بر این باور هستند که هیولایی به نام نسی در لاخ نس زندگی می‌کند. برخی افراد این هیولا را در سال 1933 میلادی مشاهده کردند. در سال 1934 میلادی، تصویری منتشر شده از این هیولا، مشخص شد که یک حقه بیشتر نبوده است. قلعه اورکوهارت که در این تصویر مشاهده می‌کنید، نمای بسیار زیبایی نسبت به این دریاچه اسرارآمیز دارد.

مثلث برمودا

Bermuda Triangle

Bermuda Triangle

مثلث برمودا، مساحتی حدود پانصد هزار مایل مربع را پوشش می‌دهد. این مکان بین فلوریدا، پورتوریکو و برمودا قرار گرفته است. بیش از بیست هواپیما و پنجاه کشتی در این مکان مرموز ناپدید شده‌اند. نظریات در مورد این مکان بسیار مرموز متفاوت هستند. برخی علت آن را موج‌های غول‌پیکر و برخی دیگر، اختلالات مغناطیسی می‌دانند. برخی افراد نیز باور دارند که علت آن، وجود بیگانه‌ها است. برخی نظریات نیز حاکی از آن است که در زیر این مکان، یک پایگاه از بیگانگان وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان