ماهان شبکه ایرانیان

۱۳ راز دکوراسیون آشپزخانه های امروزی!

آشپزخانه: تا به حال آشپزخانه‌ی امروز خود را با آشپزخانه های گذشته مقایسه کرده اید؟! چقدر تغییر و تفاوت از مطبخ های گذشته تا جزیره های امروزی را شاهد بوده ایم؟ وقتی نگاهی گذرا از ۵۰ سال پیش تا امروز می کنیم تغییرات زیادی را در باره شاهد خواهیم بود

آشپزخانه: تا به حال آشپزخانه‌ی امروز خود را با آشپزخانه های گذشته مقایسه کرده اید؟! چقدر تغییر و تفاوت از مطبخ های گذشته تا جزیره های امروزی را شاهد بوده ایم؟ وقتی نگاهی گذرا از 50 سال پیش تا امروز می کنیم تغییرات زیادی را در باره شاهد خواهیم بود. مطبخ های بسته قدیمی که دور از فضاهای عمومی خانه قرار داشتند کجا و آشپزخانه‌های امروزی که افراد وقت زیادی از روزشان را در آن می‌گذرانند و به نوعی قلب خانه هستند، کجا؟! با چیدانه همراه باشید تا باهم به بررسی آشپزخانه های امروزی بپردازیم.

یکی از شاخصه های مهم آشپزخانه های امروزی وجود کابینت های بدون فریم است.در نمای این نوع کابینت ها چهارچوب و ساختار کابینت ها دیده نمی شود و تنها چیزی که دیده می شود مرز باریکی بین درب ها و کشو های کنار هم قرار گرفته است.

در دکوراسیون آشپزخانه هایی امروزی اغراق در تزئینات دیده نمی شود، اما اگر تمایل به استفاده از تزئینات در آشپزخانه ی خود هستید از زیبایی مواد طبیعی استفاده کنید، برای مثال گره های طبیعی موجود در چوب بلوط یا رگه های طبیعی و زیبای موجود در سنگ مرمر می تواند در دکوراسیون آشپزخانه ی مدرن شما استفاده شود و در عین سادگی بر جذابیت و غنای جلوه ی دکوراسیون شما بافزاید.

عناصری از قبیل لوستر، میز و صندلی غذا خوری و صندلی های کانتر از جمله عناصر مهم و حائز اهمیت در دکوراسیون آشپزخانه ها هستند، در آشپزخانه های امروزی این عناصر باید دارای ثبات و اتحاد محسوسی در سبک و مدل باشند، برای مثال بهترین حالت این است که تمامی این عناصر به شکلی ساده، بدون تزئینی خاص و دارای خطوط صاف و بارز باشند. همچنین در یک آشپزخانه ی مدرن رنگ های زنده و متمایز اغلب توسط همین عناصر وارد فضا می شوند.

یکی از عناصری که در جلوه و تعریف سبک دکوراسیون آشپزخانه به مقدار قابل توجهی تاثیرگذار است، دستگیره های کابینت و کشو های آشپزخانه ها هستند، معمولا دستگیره های براقی که شکلی ساده و ظریف دارند به خوبی می توانند سبک مدرن را برای آشپزخانه های شما تعریف کنند و به مقدار زیادی جلوه ی مدرن کابینت های بدون فرم را تکمیل کنند.

برخی از عناصر صنعتی ذاتا مدرن هستند و بهتر است دست نخورده در فضا باقی بمانند. برای مثال وجود یک دیوار سیمانی یا بتنی در آشپزخانه به اندازه ی یک دیوار کاغذ دیواری شده و یا رنگ شده دارای جذابیت بصری و ماهیتی مدرن است. اگر چنین چیزی در آشپزخانه ی شما وجود دارد بگذارید به همان صورت باقی بماند و از آن لذت ببرید.

ممکن است در وهله ی اول با دیدن یک آشپزخانه مدرن متوجه این نکته نشوید، اما حقیقت این است که خطوط افقی در آشپزخانه های مدرن نقش مهمی را ایفا می کنند. گاه مرز بین کشوهای کشیده، خطوط افقی متعددی را ایجاد می کند. همچنین گاهی یک جزیره در آشپزخانه می تواند خطوط افقی قوی را در فضا به تصویر بکشد. و برخی از چوب های طبیعی دارای خطوطی صاف هستند که می توان آن ها را در قالب دیوار پوش طوری کنار هم قرار داد که خطوط افقی متعدد و نافذی را به تصویر کشیده شود.

شاخصه ای که در حقیقت امضایی برای تائید سبک مدرن محسوب می شود، سادگی است. استفاده از کاشی های بافت دار و بازی با بافت های متنوع، استفاده از تکنیک های پتینه در سبک معاصر رایج است، اما در سبک مدرن هرگز چنین چیزهایی را حتی در حد محدود نمی بینید، آنچه در آشپزخانه ای مدرن دیده می شود تنها سطح براق و صیقلی در قالب سطوح کانتر و دیوارپوش آشپزخانه است.

امروزه آشپزخانه‌ها به جز پخت و پز، محلی برای دور هم بودن اعضای خانواده و حتی انجام کارها به حساب می‌آیند،آشپزخانه های امروزی محلی برای بازی بچه ها، پیگیری کارهای روزمره، پاسخ به ایمیل ها و... را نیز دارا می باشد. و از محلی صرفا برای پخت و پز و تک کاربرد تبدیل به محلی شده است که عمده فعالیت اعضای خانواده در آن میگذرد.

اکسسوری های موجود در آشپزخانه های امروزی سبب شده که تمامی وسایل با نظم خاصی در دسترس شما قرار بگیرند، اکسسوری های طبقه بندی و نظم دهی کابینت ها در این مورد بسیار به شما کمک خواهند کرد.

رنگ یکی از عنصاصر  مهم در دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی است استفاده از ترکیب رنگ های متنوع و خاص می تواند ظاهر امروزی تری به فضای آشپزخانه ی شما ببخشد ترکیب یک رنگ خاص به طور مثال زرد با سفید ظاهری مدرن تر به فضای آشپزخانه ی شما می بخشد.

نورپردازی موضعی و کاربردی در آشپزخانه‌های امروزی امریست ضروری. یک نورپردازی خاص به طور مثال نورپردازی کانتر ها جلوه و نمای خاصی به آشپزخانه ی شما می بخشد. حضور لوستر های سقفی طراحی شد و خاص نیز می تواند جلوه ی خیره کننده ای به آشپزخانه ی شما ببخشد.

استفاده از ظروف صیقلی و مدرن همه چیزی است که به عنوان تزیینات در یک آشپزخانه مدرن دیده می‌شود، در آشپزخانه هایی که ظروف پخت و پز به حالت آویز در فضا قرار می گیرند، ظاهری مدرن تر و صنعتی تر به فضای آشپزخانه های شما می بخشد و آشپزخانه ها را از حالت همیشگی خود خارج می کند.

در عصر تکنولوژی هستیم و هر کجای خانه که قدم می گذاریم نیاز به حضور ابزار آن احساس می  شود، ابزارهایی اعم از موبایل، تبلت ها و ... آشپزخانه های امروزی هم از هجوم تکنولوژی در امان نمانده اند و فضایی را در خود به آن ها اختصاص داده اند.

اگر در حال تغییر دکوراسیون منزل تان هستید و می خواهید بهترین ها را برای آن انتخاب کنید همکاران ما در اهالی فن چیدانه در کنار شما هستند. اگر تمایل به تعویض سینک آشپزخانه تان دارید، بخش تجهیزات آشپزخانه آماده ی ارائه ی خدمت به شما عزیزان است.

مطالب بیشتر: 10 لوازم جانبی و تجهیزات برای نظم در کابینت آشپزخانه
راه های جدید تقسیم فضا در طراحی داخلی آشپزخانه
10 ایده خلاقانه در کابینت آشپزخانه برای جا ادویه ای!
انواع بازشوها و جک های درب کابینت آشپزخانه
7 ترفند دکوراسیون آشپزخانه کوچک اما جادار

بهترین مصالح برای صفحه کانتر آشپزخانه چیست؟

نویسنده: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان