در راستای طرح Business Ambition for 1.5°C، الجی به جنبش حمایت از ابتکار عمل مبتنی بر علم پیوست
الجی الکترونیکس امروز تعهد خود را برای هدفگذاری علمی به سوی کاهش انتشار گازهای گلخانهای (GHG) هنگام مصرف محصولات الجی تا سال 2030 ، اعلام نمود. اکنون الجی اولین شرکت کرهای است که در کمپین جهانی Net Zero (کربن صفر) با عنوان Business Ambition for 1.5° شرکت میکند. این کمپین که توسط Science Based Targets initiative (SBTi) و با پشتیبانی CDP، United Nations Global Compact (UNGC)، World Resources Institute (WRI) و World Wide Fund for Nature (WWF) آغاز گردیده، تاکنون تعهد مشارکت بیش از 700 کمپانی بینالمللی را جلب نموده است.
الجی در سال 2019 اعلام نمود به طرح نوآورانه Zero Carbon 2030 پیوسته است و متعهد شد که میزان کل انتشار مستقیم کربن و انتشار غیرمستقیم در فرآیند تولید را در مقایسه با حد مرجع سال 2017، تا 50 درصد کاهش دهد. اکنون هم الجی با پیوستن به Business Ambition for 1.5°C در چالشی بسیار بزرگتر، هدف جدیدی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای در مرحله استفاده از محصولاتی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و سیستمهای تهویه مطبوع منازل تعیین نموده است. در واقع گزارش امسال الجی به CDP نشان داد که مرحله استفاده از محصولات اصلی، بیش از 80 درصد از انتشار گازهای گلخانهای را تشکیل میدهد.
اهداف مبتنی بر علم که توسط SBTi ترویج شده، با آخرین تحقیقات علمی مطابقت داشته و آنچه را برای دستیابی به هدف گسترده توافقنامه پاریس ضروری است، یعنی محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد، در خود دارد. هدف برنامه کاهش انتشار کربن الجی برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای تا سال 2030، تمامی فرآیند ، از تولید محصول تا استفاده از آن را در برمیگیرد که بر اساس دادههای علمی توسط SBTi موردبررسی و تأیید قرارگرفته است.
Kim Joon-ho، معاون اجرایی و رئیس مرکز مدیریت کیفیت الجی الکترونیکس میگوید: «فعالیتهای فعلی الجی در راستای استراتژی میانمدت و بلندمدت ESG ما برای تولید محصولات و خدمات سازگار با محیطزیست برای نسلهای آینده است. الجی فعالانه روی راهحلهای زیستمحیطی با تمرکز بر موضوعات کربن صفر و اقتصاد دورانی(Circular Economy) کار میکند تا نسلهای آینده بتوانند از زندگی بهتری برخوردار شوند و در ساخت فردایی بهتر مشارکت داشته باشند.»