ماهان شبکه ایرانیان

نماینده ولی فقیه در کردستان:

پیوند دین و حکومت نتیجه تفکر امام خمینی (ره) بود

سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به جایگاه ویژه و خاص امام خمینی (ره) در حوزه های مختلف در کشورمان، گفت: پیوند دین و حکومت به ویژه در کشور ما نتیجه تفکر امام راحل (ره) بود.

پیوند دین و حکومت نتیجه تفکر امام خمینی (ره) بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) که با حضور اقشار مختلف مردم و در مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اینکه هر سال می بینیم عشق به امام (ره) در دلها می جوشد و همه را دور هم جمع می کند، خداوند را شاکریم.

وی با اشاره به جایگاه کنونی انقلاب اسلامی و همچنین تلاش های صورت گرفته برای رسیدن به این جایگاه مهم، عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی این پیام را دارد تا اسلام ناب محمدی را به جهان معرفی کند.

وی به تاثیرگذاری امام راحل (ره) در تمامی حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: پیوند دین و حکومت نتیجه تفکر امام‌ راحل (ره) است و امروز جمهوری اسلامی ایران با ادامه این راه درست در جهان به اقتدار ویژه ای رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه، در دو قطبی شرق و غرب امام خمینی قطبی به اسم خدا را معرفی کرد و ایشان خدا را در دنیا و دلها زنده کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که کشورهای غربی و شرقی به دنبال تسلط کامل بر جهان بودند ولی ایران اسلامی با تعریفی درست از اسلام به پیروزی رسید و امروز به الگوی برای تمامی کشورهای مسلمان و آزاده تبدیل شده است.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) اعتقاد داشت آنچه برای هدایت از پیامبر تا کتب آسمانی برای انسان از جانب خدا فرستاده شده برای این است تا انسان مورد تکریم قرار گیرد و برای ترویج این گفتمان از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در نهایت به پیروزی رسید.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به ادامه راه امام خمینی و اقتدار کنونی ایران اسلامی در راستای مقابله با دشمنان، یادآور شد: امروز نظام اسلامی یک نظام اساسی و ریشه دار است که به هیچ کس باج نمی دهد.

وی با بیان اینکه زمانی که استکبار ستیزی و مقابله با دشمن از ویژگی های منحصر به فرد امام راحل (ره) بود، بیان کرد: وقتی به امام(ره)گفتند که آمریکا چنین است و چنان است ایشان گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی گفت: امام(ره)صاحبان اصلی این انقلاب را پابرهنگان و محرومان می دانست و همیشه از مسئولین هم می خواست به آنها رسیدگی کنند که امروز هم همین گونه است و مسئولین باید محرومین را دریابند و برای خدمت رسانی به آنها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: امام خمینی(ره)به مردم آموخت که ما می توانیم و امروز هم باید همه ما به آموزه امام پایبند باشیم که البته در این میان رسالت و نقش مسئولان و مدیران بسیار حساس و حیاتی است.

وی گفت: ما به برکت این آموزه ما می توانیم امروز از جهات علمی و دفاعی پیشرفت های خوبی داشته ایم که این باید همراه با پیشرفت های معنوی باشد مسئولین این را سر لوحه برنامه ها قرار دهند چرا که این دو بعد مثل بال برای پرواز جامعه است.

آیت الله حسینی شاهرودی در پایان سخنان خود در این مراسم، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به بعد معنویت و تقویت آن در جامعه توجه ویژه ای داشت  و حتی پیشرفت مادی را در گرو پیشرفت معنوی می دانست و به همین دلیل لازم است که این مهم نیز در جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان