بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود

از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود که ارزش اشاره دارند می‌توان به فیلم پل‌های مدیسون کانتی (The Bridges of Madison County) با امتیاز ۹۰ درصد از سایت راتن تومیتوز و فیلم هری کثیف (Dirty Harry) با امتیاز ۸۹ درصد اشاره کرد. کلینت ایستوود برای فیلم محبوب میلیون دلاری (Million Dollar Baby) برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان مراسم اسکار شد.

بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود

کلینت ایستوود یک کارگردان و بازیگر بسیار مشهور و بااستعداد است که فیلم‌های درام و وسترن شناخته شده‌ای را در کارنامه خود دارد. کلینت ایستوود در بیش از شصت فیلم سینمایی حضور داشته و بیشتر آنها را نیز خودش کارگردانی کرده است. او دارای سابقه درخشانی است و یکی از ماندگارترین کارگردان‌ها در هالیوود به شمار می‌رود.

از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود که ارزش اشاره دارند می‌توان به فیلم پل‌های مدیسون کانتی (The Bridges of Madison County) با امتیاز 90 درصد از سایت راتن تومیتوز و فیلم هری کثیف (Dirty Harry) با امتیاز 89 درصد اشاره کرد. کلینت ایستوود برای فیلم محبوب میلیون دلاری (Million Dollar Baby) برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان مراسم اسکار شد.

در زیر لیستی از ده فیلم برتر کلینت ایستوود به عنوان کارگردان و بازیگر قرار دارد.

فیلم نامه‌هایی از ایوو جیما (Letters From Iwo Jima) – کارگردان

فیلم نامه‌هایی از ایوو جیما، داستان یک نبرد خشن در طی جنگ جهانی دوم از نقطه نظر سربازان ژاپنی درگیر در این نبرد را بازگو می‌کند. شخصیت اصلی این فیلم را کت واتانابه به تصویر می‌کشد. صحنه‌های اکشن فیلم بسیار خشن و درام آن بسیار احساساسی است. این فیلم محصول سال 2006 است و امتیاز 90 درصد را از سایت راتن تومیتوز کسب کرده است. فیلم نامه‌هایی از ایوو جیما نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان مراسم اسکار شد.

فیلم غریبه دشت‌های بالا (High Plains Drifter) – کارگردان

کلینت ایستوود در این فیلم نقش یک مرد مرموز به نام استرنجر را بازی می‌کند که به دنبال پیدا کردن عدالت در یک شهر فاسد به نام اولد وست است. فیلم غریبه دشت‌های بالا به خوبی کارگردانی شده و پر از صحنه‌های خشن و جسورانه است. استرنجر مسئولیت می‌یابد تا از این شهر کوچک در مقابل سه جنایت‌کار که از زندان آزاد شده‌اند، دفاع کند اما او یک قهرمان فاتح نیست. او انگیزه‌های خودش را برای این کار دارد و همانند جنایت‌کاران، اندکی بی‌رحم است و در قبال این مسئولیت می‌خواهد تا ساکنین شهر پول زیادی بپردازند. این فیلم محصول سال 1973 در سایت راتن تومیتوز امتیاز 93 درصد را بدست آورده است.

مرد هانکی‌تانک (Honkytonk Man) – کارگردان

این فیلم موزیکال و درام تقریبا بر اساس داستان زندگی خواننده سبک کانتری به نام جیمی راجرز است که در دهه 1920 میلادی زندگی می‌کرده است. ایستوود نقش خواننده‌ای به نام رد استاوال را بازی می‌کند که به نشویل سفر می‌کند تا با وجود مریض بودنش، در آنجا یک تست مهم را اجرا نماید. ایستوود در کنار پسر واقعی خود یعنی کایل ایستوود در این فیلم بازی می‌کند.

این فیلم محصول سال 1982 است و امتیاز 93 درصد را در سایت راتن تومیتوز بدست آورده است. گرچه فیلم مرد هانکی‌تانک از لحاظ فروش در گیشه چندان موفقیت‌آمیز نبود اما دارای یک لحن و درون مایه بسیار خوب و دلنشین و پایانی احساسی است. کایل ایستوود یک نوازنده با استعداد است که موسیقی برای فیلم گرن تورینو (Gran Torino) و محبوب میلیون دلاری را نیز ساخته است.

فیلم سوارکار رنگ‌پریده (Pale Rider) – کارگردان

فیلم سوارکار رنگ‌پریده محصول سال 1985 است و موفق شد تا امتیاز 93 درصد را از سایت راتن تومیتوز کسب نماید. در این فیلم، ایستوود نقش سوارکاری تنها به نام پریچر را بازی می‌کند. پریچر از یک شهر کوچک در مقابل یک گروه معدن‌کاری فاسد و مزدوران مسلح دفاع می‌کند، داستانی و موضوعی که در تمام فیلم‌های ایستوود می‌توان مشاهده کرد.

فیلم سوارکار رنگ‌پریده دارای موضوعات مذهبی زیادی است و پریچر چندین سخن از کتاب انجیل نقل می‌کند. علاوه بر این، طمع و زیاده‌خواهی که یکی از گناهان کبیره است، نیز موضوع اصلی این فیلم محسوب می‌شود.

فیلم فریب کوگان (Coogan’s Bluff)‎‎ – بازیگر

کلینت ایستوود نقش شخصی به نام کوگان را در این فیلم جنایی و هیجان‌انگیز محصول سال 1968 بازی می‌کند. این فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 95 درصد را بدست آورد. فیلم فریب کوگان به کارگردانی دان سیگل است که در چندین فیلم با کلینت ایستوود همکاری نزدیک داشته است.

کوگان یک کلانتر است که باید یک قاتل را به زندان منتقل کند اما قاتل فرار می‌کند و کوگان باید رسیدن به هدف خود او را دستگیر نماید. این کاراکتر یک شخصیت نمونه، سرسخت و قدرتمند است که در نقش‌های بعدی ایستوود در آینده نیز تاثیر مستقیم داشته است.

فیلم در خط آتش (In The Line Of Fire) – بازیگر

کلینت ایستوود در فیلم در خط آتش، نقش یک مامور سرویس مخفی کاخ سفید را به نام فرانک هوریگان بازی می‌کند. این مامور به دلیل شکستش در جلوگیری از ترور جان اف کندی دچار سرخوردگی و احساس گناه شده است. یک قاتل به دنبال آن است تا رییس جمهور حال حاضر را به قتل برساند و هوریگان برای جبران اشتباهات گذشته‌اش، درخواست می‌کند تا از این رییس جمهور محافظت نماید.

این فیلم محصول سال 1993 است و امتیاز 96 درصد را از منتقدین کسب نموده است. دیگر بازیگران فیلم جان مالکوویچ و رنه روسو هستند. فیلم در خط آتش نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه  و بهترین تدوین در مراسم اسکار شده است. مالکوویچ نیز برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل نامزد شده بود.

فیلم فرار از آلکاتراز (Escape From Alcatraz) – بازیگر

فیلم فرار از آلکاتراز محصول سال 1979 است و موفق شد تا امتیاز 96 درصد را از راتن تومیتوز کسب نماید. این فیلم بر اساس داستانی واقعی است. کلینت ایستوود نقش شخصیتی به نام فرانک موریس را بازی می‌کند که با چندین زندانی دیگر همکاری می‌کند تا از جزیره و زندان آلکاتراز فرار کنند. داستان فیلم فرار از آلکاتراز مشابه با فیلم رستگاری در شاوشنگ (Shawshank Redemption) محصول سال 1994 است. فیلم فرار از آلکاتراز، فیلمی پرتنش و پر از احساس است که به خوبی باعث می‌شود تا مخاطبان با کاراکترهای فیلم احساس همدردی کنند.

فیلم نابخشوده (Unforgiven) – کارگردان

در فیلم نابخشوده محصول سال 1992 و امتیاز 96 درصد از راتن تومیتوز، ایستوود نقش یک جایزه‌بگیر بازنشسته به نام ویلیام بیل  مانی را بازی می‌کند  که پس از سال‌ها، به دنبال گرفتن قاتل‌ها می‌رود. فیلم نابخشوده، فیلم‌های قبلی وسترن را بررسی می‌کند و مورد نقد قرار می‌دهد و همچنین، به بررسی مسئولیت و بار گناه قتل می‌پردازد و قهرمانان را شخصیت‌هایی ترسو نشان می‌دهد که برای منفعت خود آدم می‌کشند.

فیلم خوب، بد و زشت (The Good, The Bad, And The Ugly) – بازیگر

فیلم خوب، بد و زشت محصول سال 1996 است و توانست تا امتیاز 97 درصد را از منتقدان در سایت راتن تومیتوز بدست آورد. فیلم سه تفنگ‌دار را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن گنجینه‌ای پنهان هستند. ایستوود نقش یک جایزه‌بگیر خیرخواه را به نام بلوندی یا جویی بازی می‌کند و نمایانگر شخصیت خوب است. در مقابل او نیز مزدوری به نام انجل آیز (بد) و شخصی به نام تاکو (زشت) قرار دارند.

فیلم خوب، بد و زشت یکی از بهترین فیلم‎‎‌های ایستوود و یک فیلم کلاسیک خاطره‌انگیز است. فیلم دارای موسیقی متن ماندگار، فیلمبرداری زیرکانه و عالی و نقش‌آفرینی خارق‌العاده بازیگران بوده است.

فیلم یک مشت دلار (A Fistful Of Dollars) – بازیگر

فیلم یک مشت دلار محصول سال 1964 است و امتیاز 98 درصد را از وب سایت راتن تومیتوز کسب نموده است. همانند دیگر فیلم‌های وسترن، در فیلم یک مشت دلار، یک فرد غریبه به شهری وارد می‌شود و به دنبال آن است تا با انجام کاری، پول بدست بیاورد. ایستوود در این فیلم نقش یک ضدقهرمان را بازی می‌کند که برای منفعت خودش، دو خانواده ثروتمند و قدرتمند را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد و با نقش‌های قبلی او نیز بسیار متفاوت است. کارگردانی فیلم یک مشت دلار در دستان سرجیو لئون بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان