ماهان شبکه ایرانیان

شیک ترین کفپوش ها برای فضاهای داخلی خانه کدام است؟

کف: وقتی هر فضای داخلی تعریف مخصوص به خودش را دارد پس باید مشخصات خاص و مربوط به خودش را هم داشته باشد، مثلا همین کفپوش ها، در بیشتر خانه های امروزی همه فضاهای داخلی خانه به جز حمام و سرویس بهداشتی یکی است، در بعضی از خانه ها هم اگر طراح لطف کند، نهایتا کفپوش آشپزخانه هم متفاوت تر از دیگر فضاهای خواهد بود

کف: وقتی هر فضای داخلی تعریف مخصوص به خودش را دارد پس باید مشخصات خاص و مربوط به خودش را هم داشته باشد، مثلا همین کفپوش ها، در بیشتر خانه های امروزی همه فضاهای داخلی خانه به جز حمام و سرویس بهداشتی یکی است، در بعضی از خانه ها هم اگر طراح لطف کند، نهایتا کفپوش آشپزخانه هم متفاوت تر از دیگر فضاهای خواهد بود. اما در این مطلب ما می خواهیم به شما بگوییم که هر فضا می تواند کفپوش خاص خودش را داشته باشد و همین کفپوش ها هم می توانند باعث تغییر دکوراسیون داخلی خانه شوند و هم می توانند در تعریف بهتر یک فضا تاثیر گذار باشند، پس با چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به شما بگوییم که کفپوش ها چگونه می توانند در فضاهای داخلی خانه معجزه کنند. 

کفپوش های آجری برای ورودی خانه

کفپوش های آجری برای ورودی خانه 

فکر می کنم که همه متفق النظر هستند که ورودی خانه باید جذاب، گیرا و متفاوت تر از دیگر فضاها باشد. می توانید برای ورودی خانه از آجر که یکی از دوست داشتنی متریال های دنیا است استفاده کنید. آجر ها می توانند الگوهای زیادی برای چینش داشته باشند که شما می توانید یکی از آن ها را بنا به سلیقه خودتان انتخاب کنید. 

کفپوش های چوبی برای راه پله های خانه

کفپوش های چوبی برای راه پله ها 

اگر کمی باهوش باشید می توانید با مواد و مصالح مختلف در فضاهای داخلی خانه تان غوغا کنید. مثلا برای راه پله های تان و کف پله ها می توانید از لمینیت و یا قطعات پارکت بهره ببرید، هم تضاد رنگ را برای تان به وجود می آورند و هم متفاوت هستند، در ضمن می توانید روی آن ها را هم با موکت های عرض کم که مخصوص راهرو ها و راه پله های هستند هم تزیین کنید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: 10 ایده تزیین راه پله ها در دکوراسیون داخلی

موکت های مدرن برای اتاق خواب

موکت، کفپوشی مدرن برای دکوراسیون داخلی منزل 

صحبت از موکت ها شد، شاید بد نباشد که همین جا کمی هم از این عناصر دوست داشتنی صحبت کنیم. اگر مطلب موکت و تاثیر شگفت انگیز آن در دکوراسیون داخلی را خوانده باشید، متوجه خواهید شد که تا چه اندازه، آن ها می توانند کارگشا و کارآمد باشند، البته که برای هر فضایی مناسب نیستند اما حسابی به درد اتاق خواب ها می خورند، به آن ها اعتماد کنید. 

موکت برای نشیمن

موکت هایی برای اتاق نشیمن 

از آنجایی که دنیای موکت ها وسیع و پر از رنگ و طرح و مدل های مختلف است، می شود از آن ها برای فضاهای دیگری مانند اتاق دوست داشتنی نشیمن هم استفاده کرد. می توانند به وسیله موکت ها جلوه ای خاص و متمایز به دکوراسیون داخلی خانه داد. مطمئن باشید با کمی وقت گذاشتن و گشت و گذار در بین موکت ها می توانید آن موکتی که با سبک دکوراسیونی و دکوراسیون داخلی خانه تان جور و ست است را پیدا کنید، بالاخره آن ها هم نوعی کفپوش هستند. 

کاشی های با ابعاد کوچک برای سرویس های بهداشتی

کفپوش های مناسب برای سرویس بهداشتی 

درست است که از هر کفپوشی نمی شود برای فضاهای خیس مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد، و کلا هم یک یا دو نوع کفپوش برای حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد، اما همان یکی دو نوع کفپوش را می شود به گونه ای متفاوت تر استفاده کرد، مثلا اگر قرار است از کاشی ها استفاده کنید، سعی کنید تا الگوهای چیدمانی خاص برای آن ها استفاده کنید، دقیقا مثل همان کاری که در ورودی خانه با آجر ها انجام دادید، یا با ابعاد و اندازه کاشی ها بازی کنید، اگر همه از کاشی هایی با ابعاد بزرگ استفاده می کنند، شما از کاشی های کوچک استخری برای سرویس بهداشتی تان استفاده کنید، البته در مورد مقرون به صرفه بودن مورد آخر نمی توانم زیاد قول بدهم. 

اتاق غذاخوی و دکوراسیون داخلی کلاسیک

کفپوش های چوبی برای دکوراسیون اتاق غذاخوری 

کفپوش فضاها می توانند با سبک دکوراسیونی آن ها و یا حتی مبلمان آن ها ست شود، دقیقا مثل همین اتاق غذاخوری که برای کفپوش آن از پارکت های چوبی که دقیقا مثل میز و صندلی های غذاخوری آن است استفاده شده است، سعی کنید در استفاده از کفپوش ها هوشمندانه عمل کنید. 

طراحی کلاسیک آشپزخانه

کفپوش های مناسب برای آشپزخانه ها 

آشپزخانه ها را می توان جزو فضاهای انعطاف پذیر دانست، یعنی می شود برای آن ها انواع و اقسام کفپوش ها را در نظر گرفت، یکی از گزینه هایی که می توانید آن ها را بررسی کنید، کفپوش های چوبی و یا لمینیت ها هستند، البته باز هم می گویم شما می توانید کفپوش ها را با توجه به سبک دکوراسیونی فضای مورد نظرتان انتخاب کنید، در عکس بالا کفپوش های چویب بیشتر به دلیل هماهنگی با کابینت های آشپزخانه انتخاب شده اند. 

برای آشپزخانه می توانید از کاشی های مختلف هم استفاده کنید، البته این کاشی ها باید به گونه ای باشند که سطح لیزی را ایجاد نکنند، چرا که بحث امنیت و ایمنی در فضاهای پر رفت و آمدی مانند آشپزخانه بسیار پر اهمیت تر است. 

اتاق کودک و کفپوش های ضد حساسیت 

اگر می خواهید برای اتاق کودک عزیزتان کفپوش تهیه کنید، بهترین کفپوشی که می توانید انتخاب کنید، تاتامی ها هستند، این کفپوش ها به قدری نرم هستند که اگر کودک عزیزتان زمین بخورد، مانع از آسیب دیدن شان می شود. البته باید دقت کنید که این تاتامی ها از نوع ضد حساسیت باشد تا برای فرزند عزیزتان مشکل ساز نشود. 

شما هم به ما بگویید که ترجیح می دهید برای هر فضایی از چه نوع کفپوشی استفاده کنید. در ضمن می توانید سوال های مربوط به دکوراسیون تان را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید، تا اهالی فن چیدانه و دیگر دوستداران به آن ها پاسخ گو باشند. 

مطالب بیشتر: کفپوش چوبی یا کاشی و سرامیک؛ کدام بهتر است؟
آجرهای ارزان، کفپوش متفاوت در دکوراسیون داخلی
بهترین کفپوش و دیوارپوش برای حمام و سرویس بهداشتی
7 متریال زیبا و بادوام برای کفپوش آشپزخانه
7 کفپوش مناسب برای حیاط و فضای سبز

نویسنده: شمیم آقازاده ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان