اگر بخواهیم از تعداد محدودی شاسی بلند موفق در زمینه طراحی نام ببریم؛ قطعا یکی از حاضران در لیست کادیلاک اسکالید خواهد بود. خودرویی که از سال 1999 وارد خط تولید شد و اکنون با مدل 2021 نسل پنجم خود را معرفی کرده است.
اکنون تصاویر مربوط به بررسی خودرو خارج از محیط استودیو و نمایشگاه منتشر شده که بهانهای شد تا باردیگر نگاهی به این شاسی بلند خاص داشته باشیم.
اسکالید در 5 نسل
نسل اول در سال 1999، نسل دوم 2001، نسل سوم 2007 و نسل چهارم در سال 2015 معرفی شد. همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، اسکالید در نسل پنجم خود به سطح بالایی از تکامل در طراحی رسیده و جذابتر از دورههای قبلی پیش روی مشتریان قرار گرفته است.
اسکالید 2021 از لاستیکها تا سقف 1948 میلیمتر ارتفاع دارد که از این منظر یکی از بزرگترین شاسی بلندهایی است که تا کنون روانه بازار شده است.
چراغهای اصلی جلو با الگوی باریک خود آنقدر جذاب هستند که به اعتقاد گروهی از کارشناسان، تویوتا نیز برای لندکروزر جدید خود الگوی مشابهی را انتخاب کرده و به نوعی از اسکالید ایده گرفته است. (از نظر زمانی اسکالید بسیار زودتر از دیگر خودروسازها این الگو را معرفی کرده است)
نوار آبشاری ال ایی دیی در بامپر (سپر) جلو نیز در زیبایی قسمت دماغه بسیار اثرگذار است.
رینگها در تریمی که تصاویر آنرا مشاهده میکنید و برچسب قیمت 107915 دلاری را همراه دارد از نوع 22 اینچی 14 پره است، اما اسکالید 3 آپشن جذابتر در این قسمت را نیز پیش روی مشتری قرار داده که انتخاب آنها به مفهوم 1995 دلار هزینه بیشتر خواهد بود.
اسکالید؛ کابین راحت و فناورانه
در بررسیها یکی از برترین ویژگیهای اسکالید 2021 راحتی کابین آن بوده که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. این شاسی بلند برای سفرهای جادهای طولانی به عنوان یک گزینه برتر مطرح میشود و البته کادیلاک در زمینه طراحی کابینهای راحت و لوکس سابقهای بسیار درخشان دارد.
یک نمایشگر 7.2 اینچی لمسی سمت چپ فرمان قرار دارد که در واقع مرکز نمایش اطلاعات ضروری ویژه راننده است و دقیقا متصل به آن یک نمایشگر 14.2 اینچی دیجیتال پیش روی راننده قرار دارد که جایگزین نشانگر سنتی آمپر شده است.
نمایشگر اصلی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی نیز در ادامه نمایشگرهای قبلی قرار دارد و در اندازه 16.9 اینچ با فناوری او ال ایی دیی کیفیت بالایی از تصاویر را به نمایش میگذارد. بدین ترتیب تنها در قسمت مقابل راننده 38.3 اینچ نمایشگر قرار دارد و به این عدد باید دو نمایشگر ویژه ردیف دوم را نیز اضافه کنیم تا اسکالید از این منظر نیز برتریهای خود را به رخ رقبا بکشد.
نمایشگرهای مربوط به ردیف دوم از پورت اچ دی ام آی پشتیبانی میکنند و یک پورت فول سایز 110 ولت نیز در کنسول میانی قرار داده شده است.
ایمنی
در رابطه با استانداردهای ایمنی نیز باید به سوپرکروز اختصاصی کادیلاک، سنسور هشدار برخورد از جلو و عقب با توانایی تشخیص عابر، ترمز اضطراری اتوماتیک، دوربین 360 درجه، نور بالای تطبیقی به عنوان ویژگیهای استاندارد و همچنین هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط به عنوان آپشن تریم پریمیوم لاکژری اشاره کنیم.
پپیشرانه
در بخش پیشرانه از نمونه 8 سیلندر 6.2 لیتری استفاده شده که 420 اسب بخار خروجی و 460 پوندفوت گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک هماهنگ میشود. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.
این پیشرانه برای یک خودروی 2647 کیلوگرمی گزینه مناسبی به نظر میرسد. ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز برابر با 3628 کیلوگرم است. شاخص مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر 16.8 لیتر، در بزرگراه 12.4 و در حالت ترکیبی 14.7 لیتر است.
نسل اول
نسل دوم
نسل سوم
نسل چهارم
نسل پنجم