برادر آمریکایی استاد ایرج ملکی پیدا شد

اجازه بدید قبل از همه چیز یه مقدمه بگم درباره ایرج ملکی و بعد داستان رو شروع کنیم:

برادر آمریکایی استاد ایرج ملکی پیدا شد

 

سلام به بدونیمی های عزیز

اجازه بدید قبل از همه چیز یه مقدمه بگم درباره ایرج ملکی و بعد داستان رو شروع کنیم:

ایرج ملکی عزیز وقتی سربازیش رو تموم می کنه با خودش میگه خب چکار کنیم که در جامعه گمراه امروز حرکتی مثبت انجام بدیم؟ و سپس دینگ! یه فکر به سرش میرسه و میگه خودشه پسر چیطو تا حالا به فکرم نرسیده بود؟ پس وارد عرصه تئاتر و فیلمسازی میشه اما از اونجا که ایرجِ عزیز همیشه فعال بود به عکاسی هم تلنگری میزنه.

ایرج که حسابی عزمش راسخ بود تا فیلمسازی رو شروع کنه میره یه دوره کلاس فیلم نامه نویسی پیشه استاد توحیدی مردی که پشت پرده همه این ماجراهاس 😀

استاد توحیدی نمیدونم زنده ای یا مرحوم شدی ولی تو پایه گذار یه دوره تاریخی در سینمایی.

ایرج ملکی

خلاصه بعد از کلاس فیلمنامه نویسی ایرج عزیز دست به خلق شاهکاری به نام مزاحمت 1 میزنه و همین فیلم کوتاه موجب شهرت روز افزونش میشه. مزاحمت 1 طوری بده که میشه بهش گفت سهل ممتنع ( عذر میخوام که این عبارت رو استفاده می کنم ) منظورم این هست که به نحوی افتضاح ساخته شده که شما اگر بخواهید هم نمی تونید اینقدر بد بسازید.

بعد از شهرت مزاحمت 1 و ایرج ملکی مردم همیشه در صحنه فضای مجازی رو پر کردن از فیلم ها و کلیپ های ایشون. چیزی از شهرت ایرج نمی گذشت که لقب استاد و سلطان فیلم کوتاه ایران رو هم از جانب مردم دریافت کرد.

خب حالا بریم سراغ کشف ایرج ملکی خارجی ها

مطمئنا همه با آثار فاخر و زیرپوستی استاد ایرج ملکی آشنا هستید، فیلم های عمیقی که با دیدنشون تلنگر می خوریم و به خودمون می گیم وای این چی بود من دیدم چرا تا حالا به فکره حجابم نبودم، چِطُ شد که اینطُ شد؟

اون اوایل وقتی برای دوستام از آثار ایرج می گفتم و اونها می پرسیدن مگه با دیدنش چه اتفاقی برات افتاد به این شکل واکنش نشون می دادم:


 

ولی کارهای ایرج ملکی فیلم کوتاه بود و نمیتونست روح بی تابمو سیراب کنه و تصمیم گرفتم جستجوی خودم رو به فرای مرزها ببرم. با خودم گفتم ما ایرج داریم مگه میشه آمریکا نداشته باشه؟ ما که از نظر فرهنگی خیلی به هم شباهت داریم 😀

و در کمال ناباوری پیداش کردم، یک نابغه، یک اسطوره، بازیگری زیرپوستی، کارگردانی فنان: نیل برین (neil breen  )

ایرج ملکی - neil breen

متاسفم ایرج ملکی ولی دورانت به سر رسید من حالا نیل برین رو دارم کسی که فیلم سینمایی میسازه 😀

بله دوستان درست شنیدید نیل عزیزم پا فراتر از فیلم کوتاه گذاشته و چندین فیلم سینمای به کارگردانی، بازیگری، فیلنامه نویسی، انتخاب آهنگ و … خودش داره!

قبول دارم توی کارهای ایرج هم از صفر تا صد فیلم فقط اسمه ایرج ملکی بود و در این زمینه هر دوی این دوستان با هم برابری می کنن.

نییییل برییییین خصوصیاتی کاملا مشابه به ایرج داره و حس میکنه کارهاش جالب و خوش ساختن.

من یکی از فیلم های این کارگردان رو که یک ساعت و نیم بود دیدم نمی دونم توصیه کنم شما هم ببینید یا نه چون واقعا زجر آوره تماشاش اما خب خیلی می خندید مخصوصا اگر از طرفدارای فیلم های بد ساخت باشید.

سر و ته فیلم به هیچ وجه مشخص نیست اما من متوجه شدم نیل یک لپ تاپ آزاره 😀

صحنه هایی رو در فیلم های نیل می بینید که ایشون در حال هک کردن سیستم های دولتی هست و این کار رو با چندین لپ تاپ انجام میده. لپ تاپ ها یکی پس از دیگری مورد شکنجه قرار می گیرن اما باز هم به صاحبشون کمک می کنن.

بسیار خب حالا بیاید میخوام چنتا صحنه پر ریزون از فیلم های نیل برین رو با هم بررسی کنیم.

صحنه لپ تاپ ها

شاهد یکی از بهترین سکانس های هک تاریخ سینما هستید. نیل خسته از هک در حال خوندن کتاب بیهوش میشه، ابتدا تماشاگر که محو بازی نیل شده فکر می کنه این بار لپ تاپ جون سالم بدر میبره اما نه کور خوندی بنگ! نیل یه فنجون قهوه خالی می کنه روی لپ تاپ. در صحنه های بعدی هم شاهد رفتار زشت نیل برین با لپ تاپ ها هستیم حتی توی صحنه های خاک بر سری فیلم هم دست از سر لپ تاپ بیچاره برنمی داره 😀



یه مثال ریزه دیگه از همین فیلمی که بالا دید صحنه اسفناج خوردن هست. فقط کافیه یک بار ببینید تا با خودتون بگید این چی بود دیگه؟ چطور ممکنه یک صحنه با این همه دیوانگی ساخته بشه؟ شما فکر کن عشقه زندگیتم جلوت اینطوری اسفناج بخوره و مثله خلا بهت بخنده همونجا فرار می کنی.



صحنه قتل جوانک پررو

شاید یکم عجیب باشه ولی توی این صحنه نیل برین عزیز حضور نداره و ترجیح داده همه تمرکزش رو روی کارگردانی بزاره. در این صحنه یکی از شخصیت های جانبی فیلم میخواد عضو یک گروه خلافکار بشه اما خب بعد از اینکه قوانین براش توضیح داده میشه ( که چیزه خاصیم نیست ) نافرمانی می کنه و ادامشو ببینید و حیرت کنید:



صحنه مرگ جیم

یکی از صحنه های فوق احساسی مربوط میشه به فیلم Fateful Findings جایی که جیم یکی از دوستان نیل برین می میره. شما وقتی دوستتون در حال مرگ باشه چکار می کنید؟ مطمئنا ناراحت میشید و سعی دارید کمکش کنید اما نیل عزیز ملامتش میکنه و خیلی بی دلیل خون دوستش رو میماله روی صورته خودش 😀



نیل برین از این دست صحنه های وحشتناک بد زیاد داره اما جدیدترن فیلم این اسطوره به نام Twisted Pair به معنای واقعی کلمه اوجه بدیه 😀

متاسفانه خودم تا الان فقط تونستم تریلر Twisted Pair رو ببینم ولی دیدن همین تریلر کافیه تا از زندگی سیر بشید و برای همیشه با تماشای فیلم خداحافظی کنید.

Twisted Pair سرشار از بازی های بد، جلوه های ویژه فاجعه و نیل برینه 😀

نیل عزیز این سری نقش دو برادر رو همزمان با هم بر عهده داره و خودتون حساب کنید وقتی نیل دوتا بشه چه ترکیب خطرناکی به وجود میاد.

این شما و این هم تریلر Twisted Pair:



شخصا به دیدن فیلم های بد ساخت علاقه خاصی دارم نه اینکه اصلا فیلم خوب نمیبینم ولی خب هر کدوم یه لذت خاصی داره برای خودش 😀

بنده قصدم معروف کردن این افراد نیست و فقط می خواستم شما هم باهاش آشنا بشید و کمی بخندید. مسلما باید جلوی افرادی مثله نیل برین و ایرج عزیز گرفته بشه و یا تخصصی روشون کار بشه شاید جدی دچار مشکل خاصی هستند که همچنان به کارشون ادامه میدن و معتقدن فیلماشون خوبه.

هرچند ایرج جان شاید اوایل سوژه میشد اما وقتی خودمون بهش پر و بال دادیم اون شروع کرد به سوژه کردنه ما 😀

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان