برترین کاخ‌های سلطنتی جهان

کاخ امپراطوری توکیو حال حاضر در مکان قبلی قلعه ایدو واقع شده است. این کاخ در مرکز شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن، قرار دارد. در اطراف کاخ امپراطوری، پارک‌های بزرگی وجود دارند که پیرامون آن نیز دیوارهای سنگی بزرگ و خندق‌های عمیق قرار دارند. خانواده امپراطوری ژاپن در حال حاضر در این کاخ ساکن هستند.

برترین کاخ‌های سلطنتی جهان

در این مطلب به معرفی هفت تا از برترین کاخ‌های سلطنتی جهان خواهیم پرداخت. کاخ‌های سلطنتی برای آن ساخته شدند تا نمایانگر ثروت و قدرت حاکمان آن باشند. بازدید از کاخ‌های سلطنتی مطمئنا تجربه تماشایی و شگفت‌انگیزی خواهد بود. با ما همراه باشید.

کاخ امپراطوری، توکیو، ژاپن

کاخ امپراطوری توکیو حال حاضر در مکان قبلی قلعه ایدو واقع شده است. این کاخ در مرکز شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن، قرار دارد. در اطراف کاخ امپراطوری، پارک‌های بزرگی وجود دارند که پیرامون آن نیز دیوارهای سنگی بزرگ و خندق‌های عمیق قرار دارند. خانواده امپراطوری ژاپن در حال حاضر در این کاخ ساکن هستند.

Imperial Palace during cherry blossom season (Shutterstock.com)

محوطه‌های داخلی کاخ امپراطوری ژاپن بر روی عموم باز نیست. البته به جز روز دوم ژانویه (آغاز سال نو) و 23 دسامبر (سالروز تولد امپراطور) که مردم قادر خواهند بود تا وارد محوطه داخلی کاخ شوند. در طی این دو روز، مردم می‌توانند وارد محوطه شوند و اعضای خانواده امپراطوری را مشاهده نمایند که در بالکن‌های کاخ حضور پیدا می‌کنند. در بقیه سال نیز تورهای مختلفی برای گردش در محوطه کاخ امپراطوری وجود دارد اما شما اجازه ورود به ساختمان را ندارید.

کاخ زمستانی، سنت پترزبورگ، روسیه

کاخ زمستانی بین خیابان امبانکمنت کاخ و میدان کاخ قرار گرفته است. کاخ زمستانی در شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه قرار دارد و محل رسمی سکونت پادشاهان روسی از سال 1732 تا 1917 بوده است. کاخ زمستانی با مقیاسی بزرگ و عظیم ساخته شده تا نمایانگر قدرت و توانایی امپراطوری روسیه باشد.

Horse and carriage on the way to the Winter Palace (Shutterstock.com)

کارهای بسیار زیادی برای نما و محوطه بیرونی این کاخ صورت گرفته که هر کسی را در حیرت فرو می‌برد. هر کدام از اتاق‌های درخشان، طلاکاری شده و زیبای این کاخ نمایانگر ثروت حیرت‌انگیز رومانوف‌ها بوده است. اتاق‌های ویژه داخل کاخ زمستانی بسیار زیبا هستند و پس از جنگ جهانی دوم به طور گسترده‌ای بازسازی شدند و موزه و نمایشگاه داخل آن نیز دارای سه میلیون اثر هنری از هنرمندان برجسته‌ای همچون لئوناردو داوینچی، رمبراندت، مونه، رینویر، پیکاسو، وان گوگ و کندینسکی است.

کاخ توپکاپی، استانبول، ترکیه

کاخ توپکاپی بر روی تپه‌ای مشرف به تنگه بسفر در شهر استانبول واقع شده است. کاخ توپکاپی به مدت بیش از چهار صد سال مکان محبوبی برای سکونت سلطان‌های عثمانی بوده است. در روزگار خودش، این کاخ بیش از چهار هزار نفر را در خودش ساکن داشته است. این کاخ دارای مسجد، بیمارستان، خبازخانه و ضرابخانه است.

Audience hall, Topkapi Palace (Shutterstock.com)

امروزه، اتاق‎‏‏‎های مجلل، خزانه پر از جواهرات و حرمسرای گسترده، نگاهی تماشایی از درون زندگی سلطان‌های عثمانی را برای گردشگران و مسافران فراهم می‌آورد. این کاخ و موزه به جز روزهای سه شنبه، در تمام هفته باز است. گردشگران و مسافران برای ورود به کاخ توپکاپی باید لباس‌های مناسب بپوشند و همچنین ورود دوربین عکاسی به داخل نمایشگاه ممنوع است.

کاخ باکینگهام، لندن، انگلیس

کاخ باکینگهام علاوه بر اینکه محل سکونت ملکه انگلیس در شهر لندن است، دفتر کار او نیز به شمار می‌رود. این کاخ، یکی از معدود کاخ‌های سلطنتی در جهان است که همچنان همان استفاده قبلی از آن صورت می‌گیرد. طول این کاخ صد و بیست متر، عرض آن صد و هشت متر و ارتفاع آن نیز بیست و چهار متر است. کاخ باکینگهام دارای هفتصد و هفتاد و پنج اتاق از جمله نوزده اتاق ویژه و دولتی است.

Buckingham Palace in spring (Shutterstock.com)

در تابستان هر سال، امکان ورود افراد و مردم عادی به داخل کاخ و گشت و گذار در نوزده اتاق دولتی وجود دارد. تمام این اتاق‌ها برای مراسم‌ها رسمی تزیین شده و امکانات لازم برای سرگرمی‌های رسمی را دارا است. تمامی اتاق‌ها با اثاثیه و لوازمی از بهترین‌های مجموعه سلطنتی تجهیز شده‌اند.

کاخ بزرگ، بانکوک، تایلند

کاخ بزرگ در پایتخت کشور تایلند یعنی شهر زیبای بانکوک و کناره رودخانه تیره‌رنگ چائو فرایا واقع شده است. کاخ بزرگ از سال 1782، محل سکونت رسمی شاهان سیام بوده است. این کاخ به سبک تایلندی ساخته شده است. این کاخ دارای مناره‌ها و سقف‌های رنگین است. این کاخ همچنین محل معبد امرالد بودا است که این معبد، محل نگهداری مقدس‌ترین مجسمه بودا در سرتاسر کشور تایلند است.

Grand Palace at sunset (Shutterstock.com)

بهترین راه برای رفتن به کاخ بزرگ در شهر بانکوک، آن است که از طریق قایق در رودخانه چائو فرایا سفر کنید تا به ایستگاه چنگ پیر برسید و سپس از آنجا، با یک پیاده‌روی کوتاه به ورودی کاخ برسید. کاخ بزرگ، مقدس‌ترین مکان در کشور تایلند به شمار می‌رود و باید سبک لباس خاصی برای ورود به آنجا داشته باشید. البته، لباس‌هایی در ورودی کاخ وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

کاخ الحمرا، اندلس، اسپانیا

کاخ الحمرا بر روی تپه السبیکا و در سمت چپ رودخانه دارو قرار دارد. این کاخ، گوهری از فرهنگ مورایی است. کاخ الحمرا که به معنای کاخ قرمز است، ترکیبی از یک قلعه و کاخ است. این کاخ بر روی تپه‌ای قرار دارد که مشرف بر شهر گرانادا است و پناهگاهی از هر گونه مشکل در شهر زیر پای خود است.

The Alhambra (Shutterstock.com)

در طی تابستان، بیش از شش هزار گردشگر و مسافر از این کاخ بازدید می‌کنند و بهترین زمان برای سفر و دیدن این کاخ نیز در طی ماه‌هایی است که میزان گردشگر کمتر است. بدین صورت، شما قادر خواهید بود تا به خوبی جزییات پیچیده این مکان را مشاهده کنید و از آرامش و سکوتی دلپذیر در طی اوقات فراغت خود بهره ببرید.

کاخ میسور، هند

کاخ میسور در جنوب کشور هندوستان واقع شده و محل رسمی سکونت و جلوس وودیارس است. وودیارس، خانواده سلطنتی میسور بوده‌اند که در طی سال‌های 1399 تا 1950 بر این سرزمین حکمرانی می‌کرده‌اند. کاخ میسور دارای دو دربار پادشاهی است که محل ملاقات‌های رسمی بوده است. علاوه بر این، این کاخ دارای حیاط‌ها، باغ‌ها و ساختمان‌های بزرگ زیادی است.

Mysore Palace at night (Shutterstock.com)

در شهر میسور، چندین کاخ وجود دارد اما این کاخ در مرکز قلعه قدیمی ساخته شده و تاثیرگذارترین و برجسته‌ترین کاخ در داخل این شهر است. کاخ میسور به عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی در کشور هندوستان شناخته می‌شود. سالانه بیش از شش میلیون نفر از کاخ میسور بازدید می‌کنند. این کاخ پس از تاج محل، بیشترین گردشگر و مسافر را در هند به خود جذب می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان