بهترین انیمیشن‌های کمپانی پیکسار

به عنوان یکی از موفق‌ترین و خلاقانه‌ترین استودیوهای انیمیشن سازی زمانه ما، کمپانی پیکسار مسئول ساخت برخی از دوست‌داشتنی‌ترین انیمیشن‌هایی است که در سی سال اخیر منتشر شده‌اند. این کمپانی از ابتدای کار خود، مسیری طولانی و رو به رشدی را طی کرده است و کیفیت انیمیشن سازی این کمپانی نسبت به سال‌های قبل بسیار پیشرفت کرده است.

بهترین انیمیشن‌های کمپانی پیکسار

کمپانی پیکسار یکی از موفق‌ترین استودیوهای انیمیشن سازی تمام تاریخ است. در ادامه مطلب، به معرفی بهترین انیمیشن‌های ساخته شده توسط این کمپانی خواهیم پرداخت.

به عنوان یکی از موفق‌ترین و خلاقانه‌ترین استودیوهای انیمیشن سازی زمانه ما، کمپانی پیکسار مسئول ساخت برخی از دوست‌داشتنی‌ترین انیمیشن‌هایی است که در سی سال اخیر منتشر شده‌اند. این کمپانی از ابتدای کار خود، مسیری طولانی و رو به رشدی را طی کرده است و کیفیت انیمیشن سازی این کمپانی نسبت به سال‌های قبل بسیار پیشرفت کرده است.

در حالی که بیشتر فیلم‌های کمپانی پیکسار به شدت مورد استقبال و توجه قرار می‌گیرند اما حتی برخی از فیلم‌های این استودیو بزرگ نیز نباید ساخته می‌شدند و هرگز به مرحله اجرا نمی‌رسیدند. با این حال، زمانی که کمپانی پیکسار در اوج خود قرار دارد، انیمیشن‌هایی تولید می‌کند که در سطح برخی از بزرگترین فیلم‌های سینمایی تمام تاریخ سینما قرار می‌گیرند. در هر صورت، در ادامه مطلب به معرفی ده تا از بهترین فیلم‌های کمپانی پیکسار می‌پردازیم. این رتبه بندی بر اساس نمره این انیمیشن‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی است.

10. انیمیشن راتاتویی (Ratatouille)

انیمیشن راتاتویی در سال 2007 بر روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم با کسب نمره 8.0 در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی در رده دهم بهترین انیمیشن‌های استودیو پیکسار جای گرفته است. این فیلم داستان دوستی غیرمنتظره‌ای است که بین یک سرآشپز غیرماهر به نام آلفردو لینگویینی و یک موش نابغه به نام رمی است. رمی با حرکتی آلفردو را تحت کنترل خود قرار می‌دهد و موفق می‌شود تا به عنوان یک سرآشپز فعالیت کند و احترام بدست بیاورد.

انیمیشن راتاتویی بر روی احساسات عمیقی دست می‌گذارد و گاهی اوقات نیز داستان‌هایی تاریک از هویت خانوادگی و تعلق را بازگو می‌نماید. این موارد در این انیمیشن بیشتر از دیگر انیمیشن‌های پیکسار است. این فیلم با صداپیشگی بازیگران بااستعدادی همچون پتون اوزوالت، برد گارت، جانین گاروفالو، ویل آرنت و پیتر اوتول است. این انیمیشن موفق شد تا جایزه بهترین انیمیشن مراسم اسکار را بدست بیاورد.

9. انیمیشن شرکت هیولاها (Monsters, Inc)

انیمیشن شرکت هیولاها با امتیاز 8.1 در رده نهم لیست بهترین انیمیشن‌های پیکسار قرار گرفته است. این انیمیشن کلاسیک در سال 2001 بر روی پرده سینماها اکران شد. همانند بسیاری از فیلم‌های موفق کمپانی پیکسار، این فیلم نیز داستان معمولی رفاقت و دوستی را در دستور کار خود قرار می‌دهد و بر روی داستان دو همکار و دوست هیولا به نام جیمز پی سولیوان ملقب به سولی و مایک وازووسکی تمرکز دارد.

اما احساسات و قلب فیلم نیز در درون دوستی بین دو هیولا و دختری به نام بو قرار دارد که آنها به محافظی برای او تبدیل می‌شوند. در این انیمیشن، کمپانی پیکسار در ارائه سکانس‌های اکشن ترسناک‌تر کم کاری نمی‌کند اما علاوه بر این، لایه‌های متعددی از کمدی را نیز ارائه می‌دهد. نقش‌های اصلی انیمیشن را نیز جان گودمن و بیلی کریستال صداپیشگی کردند.

8. در جستجوی نیمو (Finding Nemo)

در جایگاه هشتم فهرست بهترین انیمیشن‌های کمپانی پیکسار، فیلم در جستجوی نیمو با امتیاز 8.1 قرار گرفته است. انیمیشن در جستجوی نیمو در سال 2003 بر روی پرده سینماها اکران گردید. در حالی که کمپانی پیکسار با موضوعات احساسی در فیلم‌های قبلی خود نیز سروکار داشته اما در انیمیشن در جستجوی نیمو، استودیو پیکسار به شدت بر روی این موضوعات پرداخته است. این فیلم داستان سفر پدر مارلین و پسرش نیمو را روایت می‌کند. نیمو توسط یک راننده گرفتار می‌شود و فیلم، تلاش‌های عاجرانه آنها را برای رسیدن به یکدیگر را به تصویر می‌کشد.

در طی مسیر، مارلین با ماهی فراموش کاری به نام دوری همراه می‌شود. الن دجنرس صداپیشگی این نقش را بر عهده داشته و توانسته تا به موفقیت قابل قبولی نیز برای او تبدیل شود. دیگر ستارگان با استعدادی که در این فیلم صداپیشگی کردند نیز شامل آلبرت بروکس، ویلم دافو، برد گارت، آلیسون جنی، جئوفری راش و استیون روت است. این فیلم مورد ستایش منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین انیمیشن را از مراسم اسکار بدست آورد.

7. انیمیشن بالا (Up)

انیمیشن بالا در سال 2009 بر روی پرده سینماها اکران گردید و با امتیاز 8.2 در رده هفتم این فهرست قرار گرفته است. انیمیشن بالا از جمله بارزترین مثال‌ها در مورد علاقه کمپانی پیکسار برای به تصویر کشیدن دوستی غیرمنتظره بین دو نفر عجیب و غیر عادی است. انیمیشن بالا، داستان دوستی بین یک مرد بزرگسال و غمگین به نام کارل فریدریکسن و جوانی کنجکاو و جستجوگر به نام راسل را روایت می‌کند.

علاوه بر داستان پس زمینه و احساسی عشق از دست رفته کارل به نام الی، انیمیشن بالا مثال‎‎‌های بسیاری از دوستی‌های بین نسلی و بین نژادی ارائه می‌دهد. کارل و راسل در طی ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز خود در داخل ابرها، عمیقا به یکدیگر اهمیت می‌دهند. بر خلاف دیگر فیلم‌های کمپانی پیکسار و جدا از به خدمت گرفتن اد اسنر برای صداپیشگی کارل، دیگر صداپیشگان فیلم، عمدتا افرادی هستند که در داخل خود کمپانی کار می‌کنند.

6. انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)

کمپانی پیکسار، از جمله استودیوهایی است که با احساسات مردم بازی می‌کند. اما با اکران فیلم درون و بیرون در سال 2015، آنها به معنای واقعی کلمه، فیلمی بر اساس احساسات متفاوتی درست کردند که هر شخصی هر روزانه با آن سر و کار دارد. این انیمیشن با بدست آوردن امتیاز 8.2 از آی‌ام‌دی‌بی، در رده ششم فهرست قرار گرفته است. انیمیشن درون و بیرون مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نیم نگاهی خارق‌العاده از کارهای داخلی ذهن انسان از دیدگاه و نقطه نظر دختری نوجوان به نام رایلی را ارائه می‌دهد.

در درون ذهن رایلی، پنج احساس متمایز و پر جنب و جوش در حال کار هستند که شامل لذت با صداپیشگی ایمی پوهلر، ناراحتی با صداپیشگی فیلیس اسمیت، خشم با صداپیشگی لوییس بلک، ترس با صداپیشگی بیل هیدر و نفرت با صداپیشگی میندی کالینگ است. همانطور که ماهیت رایلی در حال تغییر و غیر قابل پیش بینی است و درگیر احساسات و استرس‌های جوانی است، این احساسات متوجه می‌شوند که وجود و ماهیت آنها در خطر است. این انیمیشن بسیار عمیق و احساسی موفق شد تا جایزه بهترین انیمیشن مراسم اسکار را بدست بیاورد.

5. انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4)

انیمیشن داستان اسباب بازی 4، جدیدترین فیلم در این فهرست به شمار می‌رود اما بدون شک باید گفت که این انیمیشن یکی از انیمیشن‌های کلاسیک و موفق کمپانی پیکسار محسوب می‌شود. این انیمیشن با امتیاز 8.2 در رده پنجم این فهرست قرار گرفته است. انیمیشن داستان اسباب بازی 4 احتمالا جدیدترین و آخرین فیلم از این مجموعه انیمیشن دوست داشتنی و جذاب است و احتمالا، احساسی‌ترین فیلم این مجموعه نیز محسوب می‌شود.

این انیمیشن با بازگشت بو پیپ و معرفی کاراکترهایی همچون فورکی و بانی و داکی، ادامه روایت‌های وودی را بازگو می‌کند. در این انیمیشن، وودی متوجه می‌شود که بانی همانگونه که اندی به او احتیاج داشته، به او نیازی ندارد. پایان انیمیشن در عین شوکه‌کننده بودن، زیبا نیز است و هر بیننده‌ای را به گریه می‌اندازد.

4. انیمیشن داستان اسباب بازی 3 (Toy Story 3)

انیمیشن داستان اسباب بازی 3 با امتیاز 8.3 در رده چهارم فهرست بهترین انیمیشن‌های کمپانی پیکسار قرار گرفته است. در زمان اکران این فیلم، باور بر این بود که این آخرین فیلم از مجموعه فیلم داستان اسباب بازی است و به نحوی هنر فیلم را تغییر داد و به گونه‌ای یک پایان بود. با این حال، این انیمیشن آخرین فیلم نبود و انیمیشن چهارم این مجموعه نیز ساخته شد. در حالی که این انیمیشن کاراکترهایی همچون لوتسو هاگین بیر و کن را معرفی می‌نماید، عمدتا برای دو حس ماندگار شده است.

اولین حس، این است که اسباب بازی‌های قهرمان و دوست داشتنی ما با افتادن در درون زباله خردکن، تقریبا به پایان و مرگ خود رسیده بودند. اما پس از اینکه جان سالم به در بردند، آنها متوجه شدند که سرنوشت دیگری در انتظار آنها است. اندی قصد دارد تا به کالج برود و اسباب بازی‌های خود را به بانی جوان هدیه می‌کند.

3. انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story)

این انیمیشن، آغازگر ماجراجویی بزرگ و پر از هیجانی بوده است. این انیمیشن با امتیاز 8.3 در رده سوم فهرست بهترین انیمیشن‌های پیکسار قرار گرفته است. این انیمیشن در سال 1995 به اکران در آمد و فیلمی بود که دنیای فیلم‌سازی را برای انیمیشن سازان و دیگر فیلم‌سازان تغییر داد. همانند این انیمیشن قبلا وجود نداشته است و به نوعی، سبک انیمیشن سازی و نحوه داستان‌سرایی در این فیلم‌ها را دچار تغییر و تحول نمود.

انیمیشن داستان اسباب بازی با صداپیشگی بازیگران با استعدادی همچون تام هنکس، تیم الن، دان ریکلس، جان راتزنبرگر، انی پاتس، والاس شاون و جیم وارنی است. این انیمیشن همچنین یک دوستی جذاب و دیدنی بین دو اسباب بازی کلانتر وودی پراید و باز لایت‌یر خلق کرده است. انیمیشن داستان اسباب بازی، کمپانی پیکسار را در کانون توجه و موفقیت قرار داد.

2. انیمیشن وال ای (WALL-E)

انیمیشن وال ای، یکی از انیمیشن‌های کمپانی پیکسار است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و با این وجود، این انیمیشن امتیاز 8.4 را بدست آورده و در رده دوم این فهرست قرار گرفته است. این انیمیشن، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین انیمیشن‌های پیکسار است و علاوه بر این، انیمیشنی است که پیامی انتقادی و تیزبینانه در مورد تغییرات آب و هوایی ارائه می‌کند. دنیای انیمیشن وال ای، دنیایی پسا آخرالزمانی است که در آن، زمین دیگر قابل سکونت نیست و به زباله‌دانی بزرگ تبدیل شده و وال به تنهایی در آن مشغول تمیز کردن است.

وال ای در طی سفرهای خود بر روی این سیاره تخریب شده، با ربات دیگری به نام ایو آشنا می‌شود و عاشق او می‌گردد. انیمیشن وال ای دارای پیامی احساسی است اما از لحاظ بصری بسیار نفس‌گیر است و همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن مراسم اسکار شده است.

1. انیمشن کوکو (Coco)

انیمیشن کوکو در سال 2017 بر روی پرده سینماها اکران گردید و با کسب امتیاز 8.4 در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی در رده اول فهرست بهترین انیمیشن‌های کمپانی پیکسار جای گرفته است. انیمیشن کوکو بسیار مورد ستایش قرار گرفت و نمایانگر یکی از متنوع‌ترین انیمیشن‌های دوره مدرن است. انیمیشن کوکو، زندگی و فرهنگ و موسیقی مکزیک را برجسته می‌نماید.

ساختار چند نسلی خانوادگی در انیمیشن کوکو نسبت به دیگر انیمیشن‌ها بسیار پیچیده‌تر است و همین سبب می‌شود تا بیشتر بر روی محتوای احساسی داستان فیلم تاکید شود. انیمیشن کوکو داستان جوانی به نام میگل را روایت می‌کند که آرزو دارد تا خواننده شود. این انیمیشن به خوبی عشق خانوادگی و تلاش اعضای خانواده برای یکدیگر را به تصویر می‌کشد. این انیمیشن دارای صداپیشگانی قدرتمند است و موفق شد تا جایزه بهترین انیمیشن را از مراسم اسکار بدست بیاورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان