ده سریال مشابه با سریال Breaking Bad

تولید غیر قانونی مواد مخدر و اعتیاد، موضوع فیلم‌های کلاسیک بسیاری و چندین سریال با ارزش بوده است. هر فیلم و سریال جدید در مورد تجارت مواد مخدر باید از لحاظ داستان‌سرایی و دیدگاه، دارای تازگی‌هایی باشد تا در این میان این سریال‌ها، برجسته و متمایز به نظر برسد

ده سریال مشابه با سریال Breaking Bad

سریال‌های پیرامون تجارت مواد مخدر همیشه نباید خونین و پر از تیراندازی باشند. بهترین سریال‌ها همچون سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) بیشتر به بررسی ارزش انسانی درگیر این مسائل می‌پردازند.

در ادامه با ما همراه باشید تا ده سریال مشابه با سریال بریکینگ بد در مورد تجارت مواد مخدر را به شما معرفی کنیم.

تولید غیر قانونی مواد مخدر و اعتیاد، موضوع فیلم‌های کلاسیک بسیاری و چندین سریال با ارزش بوده است. هر فیلم و سریال جدید در مورد تجارت مواد مخدر باید از لحاظ داستان‌سرایی و دیدگاه، دارای تازگی‌هایی باشد تا در این میان این سریال‌ها، برجسته و متمایز به نظر برسد. در کنار سریال بریکینگ بد، سریال‌های دیگری نیز بودند که موفق شدند تا نگاه قابل قبولی به درون تجارت مواد مخدر و تاثیر آن بر مردم و همچنین جنگ بر سر مواد مخدر ارائه کنند. در ادامه به معرفی ده سریال مشابه سریال بریکینگ بد خواهیم پرداخت.

10- سریال اوزارک (Ozark)

گرچه سریال اوزارک دارای شباهت‌های بسیاری با سریال بریکینگ بد است اما برخی از بیننده‌ها، بر این باور هستند که سریال اوزارک دارای سرعت بهتری است. اما مطمئنا، شباهت‌های برجسته‌ای بین دو کاراکتر اصلی این دو سریال وجود دارد چرا که هر دوی آنها از روی ناچاری و ناامیدی، درگیر جنایت‌های مرتبط با مواد مخدر شده‌اند. تقریبا هر دو سریال از یک شیوه پولشویی برای ثروت بدست آمده خود استفاده می‌کنند و حتی هر دوی آنها، در مقطعی از کمک فرزندانشان برای پولشویی بهره می‌گیرند.

9- سریال تاپ بوی (Top Boy)

سریال تاپ بوی، یک سریال درام است و رویکرد بسیار متفاوتی را برای صحبت در مورد اخلاقیات سپری می‌کند. این سریال بریتانیایی موفق شده تا برخی رویدادهای اجتماعی در مورد سیستم دادگستری را با تاثیر آن بر روی جوانان رنگین‌پوست تنگ‌دست ترکیب کند. هر دو این سریال‌ها، سعی دارند تا به بررسی این موضوع بپردازند که چرا و چطور تجارت مواد مخدر طبقه کارگر را به دام انداخته است، طبقه‌ای که احساس می‌کنند توسط سیستم خودشان قربانی شده‌اند.

8- سریال ویدز (Weeds)

سریال ویدز در چندین جنبه، از سریال بریکینگ بد، برجسته‌تر است و به خصوص اینکه داستان این سریال خاکی‌تر است و همین سبب می‌شود تا سریال باورپذیرتر باشد. هر دو شخصیت اصلی این دو سریال برای اینکه بتوانند هزینه خانواده‌های خود را تامین کنند به تجارت مواد مخدر روی می‌آورند و سپس در باتلاق آن فرو می‌روند اما سریال ویدز به طرز قابل توجهی بانشاط‌تر و سبک‌تر است.

7- سریال دختران خوب (Good Girls)

گرچه هیچ کدام از چهار زن ضدقهرمان در سریال دختران خوب به طور مستقیم درگیر تجارت مواد مخدر نیستند اما آنها به یک رییس مافیا کمک می‌کنند تا ثروتش را پولشویی کند. کسانی که قصد دارند تا سریال بریکینگ بد را ببینند، باید حتما ابتدا سریال دختران خوب را تماشا کنند چراکه این سریال به خوبی نحوه عملکرد تجارت مدرن مواد مخدر از طریق کانال‌های اصلی را روایت می‌کند.

6- سریال ملکه جنوب (Queen Of The South)

سریال بریکینگ بد یک درام در مورد کارتل مواد مخدر نبود. اما سریال ملکه جنوب موفق شده تا نحوه عملکرد یک درام جنایی کارتل محور را به شیوه بهتری بازآفرینی کند. از همین رو، سریال موفق شده تا از بسیاری از موارد فوق مردانه که در بسیاری از این سریال‌ها و فیلم‌ها دیده می‌شود، دوری کند.

5- سریال دودمان (Bloodline)

سریال دودمان، در هسته خود یک سریال درام خانوادگی است اما موفق شده تا عملکرد تجارت مواد مخدر را به طرز یکپارچه‌ای به تصویر بکشد و همچنین، نیم نگاهی از دیدگاه نیروهای قانون در مورد مواد مخدر ارائه نماید. همانطور که سریال پیش می‌رود، تنش‌های داخلی بین خانواده ریبورن بیشتر می‌گردد و لایه بسیار جالب توجهی به پیچیدگی داستان اضافه می‌کند.

4- سریال اربابان مواد مخدر (Drug Lords)

سریال اربابان مواد مخدر، نگاهی دقیق به برخی از شنیع‌ترین عملیات‌های مواد مخدر در تاریخ مدرن است. برای طرفداران سریال بریکینگ بد، سریال اربابان مواد مخدر همانند موضوع تحقیقاتی است. این سریال نیم نگاهی از درون عملیات‌های بزرگترین کارتل‌های مواد مخدر را ارائه می‌کند. علاوه بر این، سریال به بررسی عملیات برخی از گروه‌های کمتر شناخته شده نیز می‌پردازد.

3- سریال ال چاپو (El Chapo)

سریال ال چاپو داستان به قدرت رسیدن ارباب مواد مخدر ال چاپو به عنوان رییس کارتل سینالوا را بازگو می‌کند. سریال ال چاپو به سقوط او از قدرت و همچنین جنگ‌های ریشه‌دار مکزیکی، خشونت‌های گروهی و فساد سیاسی می‌پردازد. داستان‌سرایی سریال از بازگویی پر زرق و برق دوری می‌کند و موفق شده تا به موضوع اصلی خود وفادار بماند.

2- سریال وایر (The Wire)

سریال وایر، داستان خیابان‌های آلوده به مواد مخدر شهر بالتیمور را بازگو می‌کند و این کار را نیز از طریق داستان‌های انفرادی انجام می‌دهد. به طریقی، این شیوه داستان‌سرایی به بینندگان کمک کرده تا نگاهی دقیق به انگیزه‌ها برای جنگ بر سر مواد مخدر داشته باشند و همچنین به آنها کمک کرده تا درک بهتری از قربانیان تجارت مواد مخدر داشته باشند. سریال وایر همانند سریال بریکینگ بد، یکی از سریال‌های برجسته به شمار می‌رود.

1- سریال نارکوس (Narcos)

سریال نارکوس در مورد به تصویر کشیدن یکی از پر زرق و برق‌ترین ارباب مواد مخدر در تاریخ اخیر است و نسبت به سریال بریکینگ بد، متعادل و معقول‌تر است. پابلو اسکوبار، با اینکه یکی از ثروتمندترین افراد در سرتاسر جهان بود، هرگز نتوانست دست از فرار بکشد. داستان او به برخی از تکان‌دهنده‌ترین داستان‌ها در تاریخ جنایی و فرهنگ عمومی مرتبط است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر