یک رونمایی پرحاشیه؛

ساختارشکنی در فدراسیون فوتبال و تیم ملی بانوان/ غفلت یا اجرای پروژه قبح زدایی؟ +عکس

خرق عادت یکباره فدراسیون فوتبال جای تامل دارد و باید این سوال را از کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال پرسید نمونه های قبلی که بیشتر هم پوشش ورزشی داشتند چه ایرادی داشت که این ساختارشکنی صورت گرفت؟

سرویس ورزش مشرق - هنوز انتقادها و حواشی لباس کاروان المپیکی ایران از یادمان نرفته بود که رونمایی لباس تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان حواس ها و توجهات را به سمت خود جلب کرد.

تیم بانوان فوتبال هفته گذشته برای حضور در رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا 2022 عازم تاشکند ازبکستان شد و لباس رسمی اعزام این تیم انتقاداتی را در پی داشت. در تصاویر منتشر شده از این اعزام، بانوان ملی پوش کت و شلوارهایی پوشیده اند که بیشتر مردانه بوده تا زنانه و برخلاف عرف فرهنگی و اجتماعی کشور است در حالی که تیمهای ملی بانوان کشورمان در رشته های مختلف، همواره با لباس هایی با قواعد مشخص در رویدادهای بین المللی و برون مرزی شرکت کرده اند که تشکیل یافته از یک عرف و شکل ملی و دینی بوده است و نهایت انتقادی که از آن می شده به رنگ یا نوع طراحی بوده نه ساختار کلی لباس!

بیشتر بخوانید:

واکنش منفی به لباس مردانه تیم ملی فوتبال بانوان/ تلفیق کج سلیقگی و بی توجهی به عرف جامعه

ساختارشکنی در فدراسیون فوتبال و تیم ملی بانوان/ غفلت یا اجرای پروژه قبح زدایی؟ +عکس

ساختارشکنی در فدراسیون فوتبال و تیم ملی بانوان/ غفلت یا اجرای پروژه قبح زدایی؟ +عکس

دیدن این پوشش و فرم برای بانوان چیزی جز شترگاوپلنگ نبوده و معلوم نیست این ترکیب با طراحی قبلی بوده یا سلیقه شخصی؟! تماشای گذرای تصاویر پوشش بانوان ملی پوش به خوبی غیرمتعارف و ناهمگون بودن ترکیب لباس ها را نمایان می کند.

این خرق عادت یکباره فدراسیون فوتبال جای تامل دارد و باید این سوال را از کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال پرسید که این طراحی و پوشش بر اساس کدام عرف و کدام شکل دینی انجام شده است؟ نمونه های قبلی که بیشتر هم پوشش ورزشی داشتند چه ایرادی داشت که این ساختار شکنی صورت گرفت؟

اینجاست که متولیان امر و مسئولان مربوطه باید بررسی کنند که آیا این طراحی و ساختارشکنی تعمدی بوده و آغاز یک اصلاحات در ورزش و فوتبال بانوان است یا نه؟ که حتی اگر عمدی هم در کار نبوده باشد باید با این اقدام برخورد لازم صورت بگیرد تا در آینده شاهد چنیم قبح زدایی ها و ناهنجاری هایی نباشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر