آموزش دوخت بالش نوزاد همراه با تکه دوزی عروسکی

دوخت بالش نوزاد همچون دیگر وسایل سیسمونی روش ها و ایده های مختلف و منحصر به خود را دارد که مادران هنرمند می توانند با یادگیری آن خیلی راحت در منزل آن را درست کنند و برای کودک خود مورد استفاده قرار دهند و حتی با سلیقه خود و با وسایل گوناگون به تزیین و زیبا کردن آن بپردازند.

آموزش دوخت بالش نوزاد همراه با تکه دوزی عروسکی

یکی از اقلام سیسمونی نوزاد که بسیار کاربردی و ضروری می باشد بالش نوزاد بوده که در طرح ها و مدل های مختلفی وجود دارد و مادران باید در کنار توجه به زیبایی آن به عواملی همچون نرمی و جنس بالش دقت داشته تا بدین گونه نوزاد در هنگام استفاده از آن کاملا احساس راحتی نماید. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان نحوه دوخت بالش نوزاد را به روشی ساده آموزش دهیم.

آموزش دوخت بالش نوزاد

اغلب مادران با توجه به هنر و مهارتی که در خیاطی دارند تمایل دارند با استفاده از هنر دست خود به دوخت بالش نوزاد با رنگ و طرح دلخواه مطابق با سلیقه خود بپردازند و به همین خاطر به دنبال الگو و روش هایی ساده و متنوع برای انجام این کار هستند تا بتوانند از این طریق ست سیسمونی نوزاد خود را زیبا و جذاب تر نمایند.

این نوع بالش بسیار کاربردی بوده که مادران در مواقع مختلفی همچون رفتن به مهمانی و مسافرت و مکان های مختلفی می توانند از آن به منظور راحتی نوزاد خود استفاده نمایند. در صورت دوخت چنین بالشی در منزل سعی کنید علاوه بر انتخاب پارچه ای مناسب و باکیفیت به استانداردهای دوخت یک بالش خوب و ایده آل مخصوص کودک نیز توجه نمایید چرا که بسیار دارای اهمیت بوده و راحتی و آسایش نوزاد را به دنبال دارد.

مراحل دوخت بالش نوزاد

دوخت بالش همانند دیگر وسایل سیسمونی شیوه های متنوع و ساده ای داشته که می توانید با آموختن اصول و قواعد اولیه آن مدل های زیبا و دلخواهی از آن را با پارچه مورد پسند خود بدوزید. همچنین باید گفت اغلب مادران تمایل دارند بالش نوزادشان را به بهترین و زیباترین روش ممکن با استفاده از وسایل مناسب تزیین نمایند البته باید این نکته را در نظر داشته باشند که تزیینات انجام شده باعث صدمه و اذیت پوست سر بچه نشود که بهتر است برای این کار از تکه دوزی های جالب در این زمینه استفاده نمایید.

در صورتی که در حال تدارک دیدن سیسمونی نوزاد خود هستید و تمایل دارید با استفاده از روشی ساده بالش نوزاد خود را با بهره گیری از هنری که دارید در منزل بدوزید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با نحوه دوختن این مدل زیبا بالش نوزادی آشنا شوید.

روش دوخت بالش کودک در خانه

مراحل دوختن بالش نوزادی

اندازه و سایز بالش موردنظر حدود 50 در 40 سانتی متر می باشد که تا زمان دو سالگی نوزاد مناسب بوده و قابل کاربرد می باشد. برای این کار از یک نوع پارچه متقال استفاده نموده و بعد آن را در ابعاد 52 در 42 سانتی متر به شکل یک مستطیل دو مرتبه برش بزنید و سپس دور تا دور آن را با فاصله حدود 5 سانتی متر بدوزید.

نحوه درست کردن بالش کودک

در گام بعدی آن را به طرف رویه پارچه برگردانید و با استفاده از الیاف کیلویی پر کنید سپس درز باز شده را به طور کامل بدوزید. با استفاده از یک چوب بر روی آن بزنید تا الیاف در تمامی قسمت های بالش پخش گردد و همه جا را پر کند. برای قسمت رویه پارچه با در نظر گرفتن درز یک مستطیل در ابعاد 52 در 42 برش بزنید.

شیوه دوخت بالش کودک در خانه

برای قسمت پشت پارچه نیز دو مستطیل با ابعاد 42 در 35 سانتی متر برش بزنید. سپس لبه دو قسمت پشت پارچه را به طرف داخل تا بزنید و بدوزید و بعد اتو بکشید. برای انجام تکه دوزی، طرح مدنظرتان را بر روی پارچه، لایی چسب و زانفیکس گذاشته و برش بزنید.

مراحل دوختن بالش کودک

بعد از آن لایی چسب را همراه پارچه اتو بکشید. سپس زانفیکس را بر روی پارچه رویه بگذارید و طرح لایی خورده را بر روی آن قرار دهید و پس از آن اتو بکشید. به این صورت طرح موردنظر بر روی پارچه رویه کاملا فیکس و ثابت می شود. دور تا دور طرح را با دوخت زیگزاگ فشرده بدوزید.

در گام بعدی دو بخش پشت پارچه را بر روی رویه آن گذاشته به گونه ای که قسمت رویه های پارچه ها بر روی یکدیگر قرار گرفته شوند. حدود 7 الی 10 سانتی متر از دو قسمت پشت کار بر روی هم قرار گرفته می شوند. سپس دور تا دور کار را بدوزید و بعد به طرف رویه برگردانید. قسمت گوشه ها را با استفاده از انگشت به طور کامل برگردانید و سپس بالش را درون روکش قرار دهید.

آموزش دوخت بالش نوزاد

نحوه تکه دوزی طرح عروسکی دلخواه بر روی بالش کودک

برای این کار ابتدا یک نوع طرح ساده و دلخواه برای بالش نوزاد در نظر گرفته و سپس آن را به الگویی مناسب برای کار تبدیل نمایید. از تکه پارچه های لطیفی که برای این کار مناسب هستند برای طرح عروسکی انتخاب شده خود استفاده نمایید. بهتر است که تکه های پارچه را از رنگ های شاد و زیبا انتخاب نمایید تا جذابیت کار بیشتر شود.

پارچه ها را بر اساس الگوی انتخابی برش بزنید و سپس شروع به دوختن نمایید. می توانید از لایه لباس برای چسباندن تکه های عروسک استفاده نمایید. از این طریق تکه ها با نظم بیشتری در کنار هم قرار می گیرند و نحوه ایست بهتر و زیباتری خواهد داشت. شما می توانید از پارچه های نمدی نیز برای این کار استفاده نمایید که به دلیل ضخامتی که دارند نوع ایست زیبا و خاصی دارند.نحوه درست کردن بالش کودک

سپس عروسک های پارچه ای تکمیل شده است و می توانید آن ها را بر روی پارچه اصلی قرار بدهید و اطراف آن را با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید و یا با استفاده از بست آن ها را محکم نمایید. پارچه اصلی برای کل بالش باید حالت نرم و لطیفی داشته باشد که پوست بچه حساس و خشک نشود.

پارچه را به دو تکه برابر با ابعاد دلخواه و مناسب سر بچه تقسیم نمایید. سپس دو تکه پارچه را به طرف پشت قرار داده و سه طرف آن را با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید و سپس دوخت روکش را برعکس نموده که در این مرحله روکش بالش آماده شده است.

پس از این که روکش را بر روی بالش کشیدید طرف دیگه روکش را با استفاده از دست بدوزید. می توانید از یک دکمه یا بند به جای دوختن بخش باز روکش استفاده نمایید. برای زیباتر شدن کار نیز دور تا دور بالش را نوار دوزی نمایید.

روش تزیین بالش نوزاد

در این مطلب نحوه و مراحل دوخت بالش نوزاد را به همراه روش تزیین آن آموزش دادیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. ضمن اینکه برای دوخت تشک گارد دار و دوخت پیشبند نوزاد می توانید به این لینک ها مراجعه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان