برای درمان درد کلیه چه روش هایی وجود دارد؟

کلیه یکی از انواع اندام های درونی بدن انسان می باشد که وظیفه بیرون راندن مواد زائد از بدن را به عهده دارد. اگر در کلیه های عفونت و یا سنگ به وجود آید کلیه ها شروع به درد می کنند. برای درمان درد کلیه می توانید اقدامات مناسبی در منزلتان انجام دهید.

برای درمان درد کلیه چه روش هایی وجود دارد؟

یکی از انواع بیماری های کلیه که موجب از بین رفتن و تخریب کلیه می شود پیلونفریت یا همان عفونت کلیه می باشد که باکتری ها از طریق خون و ادرار وارد بدن می شوند. عدم درمان عفونت کلیه باعث عفونت مثانه و ایجاد سنگ کلیه می شود. بیماری های کلیه و نارسایی کلیه از بیماری های نگران کننده می باشد که دردهای متفاوتی برای افراد مبتلا به آن وجود دارد که خوشبختانه روش های فراوانی برای درمان درد کلیه وجود دارد.

کلیه ها از جمله اندام های حیاتی بدن هستند که به حذف مواد زائد موجود در خون و عملکرد صحیح بدن کمک می کنند. از جمله بیماری های شایع دستگاه ادرار سنگ کلیه می باشد که این بیماری به علت رسوب و تجمع مواد کلسیمی و تشکیل سنگ در کلیه ها در بدن به وجود می آید. جابه جا شدن و حرکت کردن این سنگ ها در داخل کلیه اغلب با درد شدید همراه است. در ادامه با روش های بهبود کلیه درد در خدمت شما عزیزان می باشیم.

روش های درمان کلیه درد

روش های درمان درد کلیه

اگر در قسمت فوقانی کمر احساس درد شدیدی به همراه تب به سراغ شما آمد می توان گفت که این نشان دهنده درد کلیه می باشد. علاوه بر این درد کلیه می تواند در اثر عفونت کلیه ها و سنگ کلیه ایجاد شود زیرا حرکت سنگ در کلیه ها به سمت مثانه دردهای شدیدی را به همراه دارد. در ادامه با روش هایی برای درمان درد کلیه در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

آب درمانی

برای رهایی از درد کلیه بهتر است تا می توانید آب بنوشید زیرا نوشیدن آب کافی از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کرده و سنگ های موجود در کلیه را نیز دفع می کند. آب موجب رقیق شدن ادرار شده و از تشکیل نمک و املاح معدنی در کلیه پیشگیری می کند. هنگامی که در کلیه ها احساس درد شدیدی به سراغ شما آمد از آب های تصفیه شده استفاده نمایید زیرا آب موجب از بین رفتن دردهای ناشی از سنگ و عفونت کلیه می شود.

چای قاصدک

گیاه قاصدک میزان ادرار را افزایش می دهد و خاصیت ادرار آوری دارد. استفاده از قاصدک درد کلیه را کاهش داده و سنگ های موجود در کلیه را دفع می کند. گیاه قاصدک باعث افزایش خون در بدن می شود. یک الی دو قاشق چایخوری برگ گیاه قاصدک را در یک فنجان آب داغ ریخته و حدود 10 دقیقه آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس آن را صاف کرده و میل نمایید.

آب لیموترش تازه

یکی از بهترین راه های درمان درد کلیه استفاده از آب لیموترش می باشد. اسید استیک موجود در مرکبات سنگ کلیه را دفع می کند. بهتر است که از نوشیدنی های مصنوعی لیمو خودداری نمایید زیرا تاثیر آن چنانی در کاهش دردهای کلیه را ندارند. در هنگام تشدید درد 4 قاشق غذاخوری آب لیموترش را با یک فنجان آب ترکیب نمایید و آن را میل نمایید.

کلیه درد و روش های درمان آن

تخم کرفس

تخم کرفس می تواند سرعت دفع مواد زائد در کلیه ها را افزایش دهد. کرفس میزان ادرار را زیاد کرده و به همین علت است که موجب تسکین دردهای کلیه می شود. روغن فراری موجود در کرفس به علت داشتن خاصیت ضد قارچ، باکتری های موجود در کلیه را پاک می کند بنابراین برای درمان کلیه درد ناشی از عفونت در کلیه موثر می باشد. یک قاشق غذاخوری تخم کرفس را آسیاب کرده و در یک لیوان آب داغ بریزید و صبر کنید تا سرد شود سپس محلول را صاف نموده و میل نمایید.

چای تخم هندوانه

چای تخم هندوانه به دفع ادرار کمک بسیاری می کند و کلیه ها را پاک سازی می نماید. اگر کلیه ها کم فعالیت باشند تخم هندوانه می تواند کلیه ها را تحریک کرده و فعالیت آن ها را افزایش دهد. برای تسکین درد کلیه با این روش، 1 قاشق غذاخوری تخم هندوانه آسیاب شده را در دو لیوان آب جوش بریزید و آن را صاف کنید سپس صبر کنید تا خنک شود و آن را بنوشید.

آشنایی با روش های درمان کلیه درد

پماد خردل

گاهی ممکن است درد کلیه ها کم باشد و فقط احساس حساسیت کنید در این صورت می توانید از پماد خردل برای این منظور استفاده نمایید. پماد را بر روی ناحیه درد بزنید آن قسمت را با دست خود بمالید تا گرما و حرارت به وجود آمده احساس درد و حساسیت را کاهش دهد.

درمان درد کلیه و راه درمان آن

کلاله ذرت

اگر شما به سنگ کلیه و عفونت کلیه دچار شده باشید که ادرار همراه با درد بود چای کلاله ذرت می تواند درد کلیه را کاهش داده و کلیه ها را از این مشکلات سالم نگه دارد. این گیاه خاصیت ضد باکتریایی و ادرار آور بودن را دارد. شما می توانید این گیاه را از عطاری و یا همان فروشگاه های دارو گیاهی تهیه نمایید.

سیر

سیر می تواند به عنوان یکی از قوی ترین راه های بهبود درد کلیه باشد. آلیسین موجود در سیر خاصیت های ضد باکتریایی و ضد قارچ و ضد التهابی دارد. سیر می تواند در بهبود بسیاری از بیماری ها موثر باشد.

روش های درمان کلیه درد

نوشیدن آب زغال اخته

با اینکه هیچگونه شواهد علمی در این زمینه اثبات نشده است، اما آب زغال اخته برای بهبود عفونت های ادراری شناخته شده می باشد و در صورتی که آب این میوه به صورت خالص و بدون شیرین کننده های طبیعی باشد، می تواند برای تسکین درد کلیه موثر واقع شود.

مصرف پروبیوتیک ها

مطالعات انجام گرفته در این زمینه نشان داده است که مصرف پروبیوتیک ها در مبارزه با باکتری ها و تسکین درد کلیه موثر بوده و می تواند به دفع مواد زائد کمک کرده و عملکرد کلیه را بهبود ببخشد.

نوشیدن آب جعفری

اگرچه نوشیدن آب جعفری رایج نبوده و جذابیتی ندارد، اما به دلیل ادرار آور بودن، مصرف این سبزی برای کلیه ها بسیار مفید بوده و به دفع باکتری ها کمک می کند.

حال برای مصرف آب جعفری می توانید آن را به صورت اسموتی تهیه کنید تا خوردن آن قابل تحمل تر باشد.

تسکین درد کلیه

حمام آب گرم با نمک

حمام آب گرم با نمک نیز برای تسکین درد کلیه موثر است، اگرچه این روش نمی تواند درد طولانی مدت را رفع کند، اما تا حدودی به کاهش درد و ناراحتی کمک خواهد کرد.

کمپرس گرم

گرمادرمانی تاثیر زیادی در کاهش درد کلیه دارد، برای این منظور می توانید کمپرس آب گرم را حدوداً به مدت 20 دقیقه بر روی محل درد قرار دهید تا درد شما کمتر شده و تسکین یابد.

مصرف سیب

مصرف این میوه موجب اسیدی شدن ادرار شده و احتمال انتشار عفونت های باکتریایی را کاهش می دهد، همچنین سیب تاثیر زیادی در مقابله با التهاب و تسکین درد دارد.

مصرف دارو های ضد درد به جز آسپرین

ضد درد هایی به جز آسپرین همچون ایبوپروفن، موترین و ادویل برای کاهش درد کلیه کمک کننده هستند، حال در صورت ابتلا به درد کلیه همراه تب، برای تسکین درد و رفع تب می توانید از تیلنول استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که این دارو ها حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شوند، بنابراین از استفاده خودسرانه این دارو ها جداً خودداری کنید.

بهبود درد کلیه

در این مطلب با روش های درمان درد کلیه در خدمت شما دوستان عزیز بودیم که امیدواریم از این اطلاعاتی که در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم بتوانید استفاده درست و به جایی داشته باشید. در صورت تمایل برای آشنایی با درمان بیماری های دیگر کلیک نمایید. موفق باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان