برترین فیلم‌های دهه گذشته

فیلم فراماشین محصول سال ۲۰۱۴ میلادی به کارگردانی الکس گارلند است که اولین تجربه کارگردانی وی به شمار می‌رود

برترین فیلم‌های دهه گذشته

دهه 2010 میلادی پر از فیلم‌های بسیار عالی بوده است و در ادامه، به معرفی برخی از بهترین فیلم‌های این دهه خواهیم پرداخت. این لیست، بر اساس امتیاز این فیلم‌ها در وب سایت اسکرین رنت است.

در ادامه با ما همراه باشید.

10- فیلم فراماشین (Ex Machina) – سال 2014

Ex Machina (2014) - 4.5 Stars

Ex Machina (2014) – 4.5 Stars

فیلم فراماشین محصول سال 2014 میلادی به کارگردانی الکس گارلند است که اولین تجربه کارگردانی وی به شمار می‌رود. او در فیلم درد (Dredd) محصول سال 2012 تجربه نویسندگی داشته است. در ادامه دهه 2010 میلادی نیز او کارگردانی فیلم نابودی (Annihilation) را در سال 2018 در دست داشته است. فیلم فراماشین بر روی یک برنامه‌نویس تمرکز دارد که یک هوش مصنوعی انسان مانند را مورد آزمایش قرار می‌دهد. بازیگری آلیشیا ویکاندر در این فیلم بسیار مورد ستایش قرار گرفته است.


9- فیلم لا لا لند (La La Land) – سال 2016

La La Land (2016) - 4.5 Stars

La La Land (2016) – 4.5 Stars

فیلم لا لا لند دارای داستانی عاشقانه بین یک موزیسین جز و یک بازیگر مشتاق در شهر لس آنجلس است. فیلم لا لا لند به کارگردانی دیمین چنزل است و رایان گازلینگ و اما استون در آن به طرز شگفت‌انگیزی نقش‌آفرینی می‌کنند. رابطه بین دو کاراکتر اصلی فیلم بسیار قدرتمند است و فیلم، بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. در طی مراسم اسکار همان سال، به طور اشتباهی این فیلم به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم معرفی شد.


8- فیلم نقطه کورسازی (Blindspotting) – سال 2018

Blindspotting (2018) - 4.5 Stars

Blindspotting (2018) – 4.5 Stars

فیلم‌نامه فیلم نقطه کورسازی را دیوید دیگز به همراه رافائل کاسل قلم زده است. او علاوه بر این، درفیلم به عنوان یکی از نقش‌های اصلی، بازی کرده است. فیلم داستان یک فرد با آزادی مشروط را دنبال می‌کند که تنها چند روز تا آزادی‌اش باقی مانده و شاهد تیراندازی پلیس بوده است و حال، رابطه و پیوندش با بهترین دوستش مورد آزمایش قرار گرفته است.


7- فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) – سال 2015

Mad Max: Fury Road (2015) - 4.5 Stars

Mad Max: Fury Road (2015) – 4.5 Stars

فیلم مد مکس: جاده خشم موفق شد تا به طور گسترده‌ای مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و برترین فیلم مجموعه خود باشد و بازگشتی قدرتمند را برای کارگردان جورج میلر رقم بزند. این فیلم، داستان مکس با بازی تام هاردی را دنبال می‌کند که با فرمانده فیوریوسا با بازی شارلیز ترون همکاری می‌کند تا از دست رهبری جو جاودان آزاد شوند. فیلم مد مکس: جاده خشم، فیلمی زیبا، خشونت‌آمیز و هیجان‌انگیز است. این فیلم دارای جلوه‌های بصری بسیار خارق‌العاده است و نقش‌آفرینی عالی از سوی بازیگران خود دارد.


6- انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into The Spider-Verse) – سال 2018

Spider-Man: Into The Spider-Verse (2018) - 4.5 Stars

Spider-Man: Into The Spider-Verse (2018) – 4.5 Stars

کاراکتر مرد عنکبوتی بیش از هر ابرقهرمان دیگری در دنیای سینما به تصویر کشیده شده است. در حالی که نسخه‌های اکشن زنده مرد عنکبوتی به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما نسخه انیمیشنی آن در سال 2018 توانست بسیاری از طرفداران را به هیجان بیاورد. این انیمیشن، سرگرم‌کننده، احساسی و تازه است. این انیمیشن برنده جایزه بهترین انیمیشن مراسم اسکار شده بود.


5- فیلم یورش: رستگاری (The Raid: Redemption) – سال 2011

The Raid: Redemption (2011) - 5 Stars

The Raid: Redemption (2011) – 5 Stars

فیلم یورش: رستگاری، ممکن است در میان دیگر عناوین این فهرست، عنوان کمتر شناخته‌شده‌ای باشد اما این فیلم اندونزیایی دارای فرض و داستان ساده‌ای است اما با این وجود، هیجان و اکشن بسیار خوبی را ارائه می‌کند. فیلم یورش بر روی گروهی از سربازان نخبه تمرکز دارد که به یک ساختمان چندین طبقه فرستاده می‌شوند تا یک ارباب مواد مخدر را دستگیر کنند.


4- فیلم جاذبه (Gravity) – سال 2013

Gravity (2013) - 5 Stars

Gravity (2013) – 5 Stars

فیلم جاذبه در سال 2013 به اکران در آمد و با بازی جورج کلونی و ساندرا بولاک بوده است. این فیلم به کارگردانی آلفونسو کوران است و در آن، ساندرا بولاک نقش دکتر رایان استون را بازی می‌کند که در اولین ماموریت خود در فضا، از مسیر و تیم خود جدا می‌شود. او به تنهایی در فضای بی‌کران رها شده است. فیلم جاذبه، یکی از تجربه‌های سینمایی برتر در چند سال اخیر بوده است و نقش‌آفرینی ساندرا بولاک نیز بر جذابیت آن افزوده است.


3- فیلم ولنتاین آبی (Blue Valentine) – سال 2010

Blue Valentine (2010) - 5 Stars

Blue Valentine (2010) – 5 Stars

فیلم ولنتاین آبی، در بسیاری از جهات، حسی بسیار واقعی و حقیقی دارد. این فیلم، با بازی رایان گازلینگ است. فیلم ولنتاین آبی بر محوریت زندگی یک زوج است و داستان رابطه عاشقانه آنها و ازدواج رو به زوالشان را به تصویر می‌کشد. در مقابل رایان گازلینگ، میشل ویلیامز بازی می‌کند که توانست تا نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن مراسم اسکار شود. کاراکترهای فیلم به خوبی توسعه داده شدند و بازی بازیگران بسیار عالی است.


2- فیلم گرگ وال استریت (The Wolf Of Wall Street) – سال 2013

The Wolf Of Wall Street (2013) - 5 Stars

The Wolf Of Wall Street (2013) – 5 Stars

بسیاری از افراد بر این باور بودند که لئوناردو دی کاپریو برای نقش‌آفرینی در فیلم گرگ وال استریت باید برنده جایزه بهترین بازیگر مرد مراسم اسکار می‌شده است. این فیلم که احتمالا جسورانه‌ترین فیلم مارتین اسکورسیزی است، بر مرکزیت داستان واقعی جوردن بلفورت است که از طریق فساد، خود را به ثروت زیادی رسانده بود. شوخ‌طبعی تلخ، صحنه‌های عجیب و بازی بازیگران، در این فیلم بسیار عالی است.


1- فیلم تلقین (Inception) – سال 2010

Inception (2010) - 5 Stars

Inception (2010) – 5 Stars

لئوناردو دی کاپریو در این فیلم نقش اصلی را به تصویر کشیده است. او نقش یک رهبر گروهی از دزدان به نام دام کوب را بازی می‌کند که وارد رویاهای دیگران می‌شوند تا اطلاعات و ایده‌ها را از ذهن آن به سرقت ببرند. این فیلم که یکی از بهترین کارهای کارگردان کریستوفر نولان به شمار می‌رود، تاثیر به سزایی در فرهنگ عامه داشت و علاوه بر موفقیت مالی، مورد ستایش منتقدان و طرفداران قرار گرفت. این فیلم به عنوان یک شاهکار سینمایی شناخته می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان