برترین فیلم‌ها در مورد جنگ سرد – بخش اول

فیلم مرگ استالین، محصول سال ۲۰۱۷ میلادی است. این فیلم کمدی سیاه، مرگ رهبر دولت شوروی جوزف استالین در سال ۱۹۵۳ میلادی را نشان می‌دهد و علاوه بر این، سیاستمداران، رهبران و اعضای حزب کمونیست را نشان می‌دهد که برای بدست آوردن قدرت با یکدیگر مبارزه می‌کنند

برترین فیلم‌ها در مورد جنگ سرد – بخش اول

جنگ سرد، دوره تنش‌زا و جذابی را برای فیلم‌ها شکل داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فیلم‌ها در مورد جنگ سرد را بر اساس امتیاز آنها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی به شما معرفی کنیم. جنگ سرد، از آنجا که شامل هیچ نبرد بزرگی نبوده است و بیشتر یک بازی روانشناختی بین طرفین بوده است، اغلب توسط کارگردانان نادیده گرفته می‌شده است. جنگ سرد که از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 میلادی شروع شد و تا سقوط کشور شوروی در سال 1991 میلادی ادامه داشت، داستان‌های شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده و برخی از آنها بر روی پرده سینماها بازگو شدند.

15- فیلم روشنایی‌های پایدار روز (The Living Daylights) – امتیاز 6.7

The Living Daylights (1987) - 6.7

The Living Daylights (1987) – 6.7

فیلم روشنایی‌های پایدار روز، از آنجا که ماهیت فیلم‌های باند را تغییر داده بود، مخاطبان را بسیار ناامید کرده بود اما این فیلم، یک فیلم کمتر مورد توجه قرار گرفته از دنیای جیمز باند است که در دنیای فیلم‌های اکشن اواخر دهه 1980 میلادی گمشده است. این فیلم، نگاهی منحصربه‌فرد به جنگ سرد دارد. فیلم به موضوعاتی مهمی می‌پردازد که از جمله آنها قاچاق انسان به خارج از روسیه است. علاوه بر این، اکت سوم در افغانستان در طی اشغال این کشور توسط شوروی صورت می‌گیرد.

14- فیلم مرگ استالین (The Death Of Stalin) – امتیاز 7.2

The Death Of Stalin (2017) - 7.2

The Death Of Stalin (2017) – 7.2

فیلم مرگ استالین، محصول سال 2017 میلادی است. این فیلم کمدی سیاه، مرگ رهبر دولت شوروی جوزف استالین در سال 1953 میلادی را نشان می‌دهد و علاوه بر این، سیاستمداران، رهبران و اعضای حزب کمونیست را نشان می‌دهد که برای بدست آوردن قدرت با یکدیگر مبارزه می‌کنند. این فیلم نسبتا از سوی منتقدان با نقدهای مثبت روبه‌رو شد و مخاطبان نیز طنز، بازیگری و کارگردانی آن را دوست داشتند.

13- فیلم راهپیمایی فضایی (Spacewalk) – امتیاز 7.3

Spacewalk (2017) - 7.3

Spacewalk (2017) – 7.3

در طی سال‌های گذشته، ایالات متحده آمریکا و جماهیر شوروی به شدت به دنبال آن بودند تا اولین کشوری باشند تا یک راهپیمایی موفق را به انجام برساند و فضانورد روسی الکسی لئونوف در نهایت در سال 1965 میلادی موفق به انجام این کار شد. فیلم راهپیمایی فضایی محصول سال 2017 میلادی، جزییاتی که به این ماموریت مربوط می‌شود را بازگو می‌کند و همچنین، مشکلاتی که او در فضا با آن دست و پنجه نرم کرده است را به نمایش می‌گذارد. این فیلم با ستایش منتقدان و مخاطبان به خصوص در روسیه روبه‌رو شد.

12- فیلم سیزده روز (Thirteen Days) – امتیاز 7.3

Thirteen Days (2000) - 7.3

Thirteen Days (2000) – 7.3

رییس جمهور ایالات متحده آمریکا جان اف کندی، یکی از چهره‌های مهم در جنگ سرد بوده است و مسئول اتفاقاتی همچون حمله خلیج خوک‌ها است. در سال 1962 میلادی، حکومت او متوجه شد که جماهیر شوروی در حال قرار دادن موشک در کوبا هستند و همین منجر به سیزده روز مناقشه و مذاکره شد و در طی آن، ناآرامی‌های اجتماعی زیادی در مورد وقوع یک جنگ اتمی بسیار شدت گرفته بود. این فیلم که در سال 2000 ساخته شده بود، این رویدادها را از داخل کاخ سفید به تصویر کشیده است.

11- فیلم به شکل آب (The Shape Of Water) – امتیاز 7.3

The Shape Of Water - 7.3

The Shape Of Water – 7.3

توطئه‌ها و دسیسه‌ها پیرامون آنچه که در آزمایشگاه‌های مخفی کشور آمریکا و شوروی وجود دارد، در طی دوران جنگ سرد بسیار زیاد بوده است. فیلم به شکل آب، یکی از این تئوری‌ها است و ترکیبی بسیار جالب توجه از علم، تاریخ و فانتزی است. عاشقانه بین کاراکترهای اصلی و همچنین هشدارهایی در مورد بحران موشک‌های کوبا سبب شده تا این فیلم، یک فیلم جنگ سرد باشد.

10- فیلم اولین انسان (First Man) – امتیاز 7.3

First Man (2018) - 7.3

First Man (2018) – 7.3

فیلم اولین انسان در سال 2018 ساخته و اکران شد و به جزییات داستان و تاریخ یکی از کاراکترهای کلیدی در فضا می‌پردازد. این فیلم به زندگی نیل آرمسترانگ می‌پردازد و زندگی او از سال 1961 میلادی تا فرود او بر روی ماه در سال 1969 میلادی را به تصویر می‌کشد. این فیلم همچنین رویدادها و تجربیاتی را به نمایش می‌گذارد که منجر شد تا او تصمیم به انجام این کار بگیرد. این فیلم دارای کاراکترهای بسیار عالی، درام و احساس است.

9- فیلم انقلاب بی‌صدا (The Silent Revolution) – امتیاز 7.4

The Silent Revolution (2018) - 7.4

The Silent Revolution (2018) – 7.4

این فیلم آلمانی که چندان شناخته شده نیست، داستان گروهی از دانش‌آموزان را دنبال می‌کند که در شرق آلمان در طی جنگ سرد بزرگ شدند و تصمیم می‌گیرند تا برای کسانی که در طی انقلاب مجارستان کشته شدند، در طی کلاس‌های خود دو دقیقه سکوت کنند. این فیلم برای کاراکترهای عالی، احساسات، درام و کارگردانی بسیار مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است و چندین جایزه نیز در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی برده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان