برترین فیلم‌ها در مورد جنگ سرد – بخش دوم

این فهرست بر اساس نمرات فیلم در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی رتبه‌بندی شده است.

برترین فیلم‌ها در مورد جنگ سرد – بخش دوم

دوران جنگ سرد بین کشور ایالات متحده آمریکا و جماهیر شوروی، دورانی بسیار تنش‌زا بوده است و موضوع بسیاری از فیلم‌ها قرار گرفته است. در طی این دوران از سال 1945 میلادی تا 1991، اتفاقات و رویدادهای زیادی رخ داده است که برخی از آنها در فیلم‌ها به تصویر کشیده شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بخش دوم برترین فیلم‌ها در مورد جنگ سرد را به شما معرفی کنیم.

این فهرست بر اساس نمرات فیلم در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی رتبه‌بندی شده است.

8- فیلم معجزه (Miracle) – امتیاز 7.5

Miracle (2004) - 7.5

Miracle (2004) – 7.5

فیلم معجزه محصول سال 2004 میلادی است و شکل‌گیری، تمرینات و آماده‌سازی تیم المپیک هاکی ایالت متحده آمریکا در سال 1980 میلادی را نشان می‌دهد که موفق شدند تا بر خلاف پیش‌بینی‌ها، تیم بسیار قوی شوروی در طی تنش‌های بسیار زیاد دوره جنگ سرد را ببرند. بعدا به این بازی، نام معجزه روی یخ داده شده است. این فیلم از نقطه نظر برخی از منتقدان و مخاطبان به عنوان بهترین فیلم درام ورزشی تمام تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم برای داشتن کاراکترهای عالی، احساسات و بازی بازیگران بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

7- فیلم جنگ سرد (Cold War) – امتیاز 7.6

Cold War (2018) - 7.6

Cold War (2018) – 7.6

فیلم جنگ سرد، فیلمی درام محصول کشور لهستان در سال 2018 است. این فیلم، یک داستان عاشقانه بین یک خواننده جوان زن و یک کارگردان مرد را به تصویر می‌کشد. مرد از آن زن می‌خواهد تا به همراه او کشور لهستان را ترک کند و زندگی جدیدی در کشوری کمتر کمونیستی فرانسه شکل دهد. این فیلم با نقدهای نسبتا خوبی از سوی منتقدان روبه‌رو شد و بازیگری، کارگردانی، سبک و فیلمبرداری آن نیز بسیار ستایش شد. این فیلم همچنین نامزد دریافت سه جایزه اسکار شده بود.

6- فیلم شکار برای اکتبر سرخ (The Hunt For Red October) – امتیاز 7.6

The Hunt For Red October (1990) - 7.6

The Hunt For Red October (1990) – 7.6

فیلم شکار برای اکتبر سرخ در سال 1990 میلادی ساخته شده است. مارکو رومیوس یک کاپیتان زیردریایی شوروی است که می‌خواهد از کشور خود خارج شود. این در دوران جنگ سرد، مسئله بسیار بزرگی بوده است. او به همراه خود یک زیردریایی اتمی دارد. آیا او در حال فرار از کشورش است یا اینکه در حال حمله است؟ این فیلم، اولین فیلمی از رمان‌های تام کلنسی است که کاراکتر جک رایان را به تصویر کشیده است.

5- فیلم پل جاسوسان (Bridge Of Spies) – امتیاز 7.6

Bridge Of Spies (2015) - 7.6

Bridge Of Spies (2015) – 7.6

فیلم تاریخی و درام پل جاسوسان، محصول سال 2015 میلادی است. این فیلم داستان یک افسر نیروی دریایی و وکیل به نام جیمز بی دوناوان را دنبال می‌کند که وظیفه می‌یابد تا یک خلبان آمریکایی اسیر به نام فرانسیس پاورز را از اسارت کشور شوروی با انجام مذاکرات آزاد کند. در ازای آزادسازی این خلبان آمریکایی توسط روس‌ها، آمریکا نیز باید یک جاسوس شوروی به نام رودولف ابل را که حدود پنج سال قبل به زندان فرستاده شده بود را آزاد کند. فیلم پل جاسوسان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است و تام هنکس نقش اصلی آن را به تصویر می‌کشد.

4- فیلم تونل (The Tunnel) – امتیاز 7.7

The Tunnel (2001) - 7.7

The Tunnel (2001) – 7.7

فیلم تونل محصول سال 2001 میلادی، فیلمی آلمانی است که داستان یک شناگر حرفه‌ای را دنبال می‌کند که به برلین شرقی فرار کرده است و بعدا، تصمیم می‌گیرد تا در زیر دیوار برلین تونلی حفر کند تا خانواده‌اش را به این سمت بیاورد و متوجه می‌شود که بسیاری دیگر نیز با این ایده همراه شدند و می‌خواهند تا بستگان خود را از برلین شرقی به برلین غربی ببرند. این فیلم، یکی از کمتر شناخته شده‌ترین فیلم‌های این لیست به شمار می‌رود و با این وجود، توسط منتقدان و مخاطبان بسیار مورد ستایش قرار گرفته است.

3- فیلم مردان واقعی (The Right Stuff) – امتیاز 7.8

The Right Stuff (1983) - 7.8

The Right Stuff (1983) – 7.8

قدیمی‌ترین فیلم در این لیست، فیلم مردان واقعی است که در سال 1983 میلادی ساخته شده است. در زمان ساخت این فیلم، همچنان جنگ سرد در جریان بوده است. این فیلم بر روی یک برنامه فضایی تمرکز دارد. بر خلاف دیگر فیلم‌های مشابه، این فیلم بر روی توسعه‌های اولیه تمرکز دارد و شش سال نوآوری و ابتکار در هوانوردی را دنبال می‌کند. با وجود اینکه این فیلم در گیشه شکست خورد، اما نامزد دریافت هشت جایزه اسکار شده است و چهار تای آن را نیز برده است.

2- فیلم یک ذهن زیبا (A Beautiful Mind) – امتیاز 8.2

A Beautiful Mind (2001) - 8.2

A Beautiful Mind (2001) – 8.2

فیلم یک ذهن زیبا محصول سال 2001 میلادی است و بر روی سال‌های اولیه جنگ سرد تمرکز دارد. اینکه تا چه اندازه جان نش درگیر همکاری با سازمان سیا بوده، داستانی پیچیده در فیلم است. جان نش از اسکیزوفرنیا رنج می‌برد و دیدگاه او نسبت به واقعیت گاهی اوقات بی‌ارزش است. این فیلم بر اساس زندگی یک ریاضی‌دان مشهور آمریکایی است اما داستان مربوط به جنگ سرد آن تخیلی است. نقش جان نش را راسل کرو به تصویر می‎کشد.

1- فیلم دکتر استرنج لاو (Dr. Strangelove) – امتیاز 8.4

Dr. Strangelove Or: How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb (1964) - 8.4

Dr. Strangelove Or: How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb (1964) – 8.4

فیلم‌های بسیار زیادی وجود دارند که بر روی درام احتمال یک هولوکاست اتمی تکیه دارند. فیلم دکتر استرنج لاو نقطه نظری کمدی و خنده‌دار نسبت به جنگ سرد دارد و بازی بازیگران آن نیز بر آن افزوده است. هر چند، فیلم در تمام مدت خنده‌دار نیست و برخی لحظات از عذاب قریب الوقوع و سرنوشت تلخ در داستان وجود دارد. این فیلم، یک فیلم کمدی بسیار عالی در مورد جنگ سرد است. نگاه منحصربه‌فرد این فیلم نسبت به جنگ سرد سبب شده تا این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد جنگ سرد لقب بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان